OPIS MARKI

Viktor & Rolf to dom mody, który specjalizuje się w tworzeniu projektów koncepcyjnych i awangardowych. Firma została założona w 1993 roku przez holenderskich projektantów Viktora Horstinga urodzonego w1969 roku w Geldrop i Rolfa Snoeren który urodził się w Dongen w tym samym roku.

Viktor & Rolf

Viktor Horsting i Rolf Snoeren po raz pierwszy spotkali się podczas studiów w Akademii Sztuk i Projektowania w Arnhem w 1989 roku. Po ukończeniu studiów w 1992 roku para rozpoczęła współpracę i przeniosła się do Paryża. Początkowo Viktor i Rolf byli odrzucani przez przemysł mody, jednak projektanci zostali dobrze przyjęci przez świat sztuki. Niektóre instytucje sztuki, takie jak Muzeum Groninger zaczęły nabywać odzież od projektantów.
Mają podobny styl, wrażliwość i poczucie humoru. Wyglądają jak bracia i sami nie wiedzą, jak to się dzieje, że łączy ich tak wiele. Lubią bajkowość i ekstrawagancję. Twierdzą, że ubrania mają sprawiać radość i przenosić nas w inny świat. Uczą jak bawić się modą i mieć do niej dystans. kochają ekstremalne formy i teatralność.

Para ta nosi w sobie niewielkie podobieństwo fizyczne i znana jest z tego, że po pokazach mody jest fotografowana w identycznych strojach lub pokazuje się na wybiegu. Takie spektakle są również obecne w ich pokazach mody, które przybierają postać prezentacji artystycznych i które zawierały tak ciekawe widoki, jak pojedynczy model ubrany w dziewięć różnych warstw sukni couture, pokazy mody, w których występowali modele ubrani w niebieskie ubrania. Służyli jako "niebieski ekran" do projekcji filmowych pokazów, w których każdy model nosił własne rusztowanie z własnym światłem i muzyką.

W swojej pierwszej kolekcji męskiej "Monsieur" Viktor i Rolf sami byli modelami, zmieniając ubrania na scenie przed prasą i gośćmi. Para znana jest z kreatywności i kunsztu swoich kolekcji ubrań. Nikt się nie dziwi, że para miała także swoje modne ubrania i projekty, które pojawiły się na wystawach w najbardziej znanych muzeach sztuki na świecie. Viktor & Rolf również wydali serię książek i zaprojektowali kostiumy do spektakli teatralnych.

Perfumy wydają się naturalnym przedłużeniem tej twórczej pary. Pierwszy zapach Viktor & Rolf, Flowerbomb, został wprowadzony w 2004 roku, aby zbiegać się z kobiecą kolekcją modową Summer 2005, zwaną także "Flowerbomb". Viktor i Rolf wybrali nazwę i zaprojektowali charakterystyczny butelkę "granatu ręcznego" i opakowania jako opakowanie prezentowe. Zapach okazał się wielkim sukcesem, z kilkoma flankerami i limitowanymi edycjami wydawanymi w ciągu kolejnych lat.

Wkrótce nastąpiła też kolei na zapach męski. Pierwszy zapach pary dla mężczyzn, Antidote, został wydany w 2006 roku, również z kolekcją męską dla linii Monsieur, która została również nazwana "Antidote". Kolejny zapach, Eau Mega z 2009 roku (gra o "Omegi", ostatnia litera alfabetu greckiego), sprawił, że fale nabrały innowacyjnego charakteru. Nakładka i spryskiwacz są zintegrowane, a perfumy są dozowane przez naciśnięcie okrągłej pieczęci "Viktor & Rolf". Nowy zapach dla mężczyzn, Spicebomb, pojawił się w 2012 roku. Para kreatorów szybko przyjęła się jako jeden z głównych graczy w tej bardzo konkurencyjnej branży. Do dziś, ich produkty urzekają użytkowników dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji i oczywiście, niesamowitej gamie zapachów.
Linia zapachów Viktor & Rolf liczy 66 rodzajów. Najwcześniejsza edycja powstała w 2005 roku, a najnowsza w 2017 roku.