Dlatego producent zapachów Versace nie jest dostawcą subtelnych i powściągliwych esencji. Perfumy, które noszą znaną głowę Meduzy w logo firmy, są bujne, wyrafinowane i zmysłowe jak sama Donatella. Obejmują one wiele wysublimowanych kompozycji, jak Crystal Noir, Yellow Diamond, Pour Femme Dylan Blue czy Versense przeznaczonych dla kobiet oraz te skierowane do męskiej publiczności jak Versace Pour Homme, Eros, Man Eau Fraiche, The Dreamer czy Blue Jeans.
Linie perfum wprowadzonych przez markę VersacePo narzuceniu swojego zdecydowanie niekonwencjonalnego stylu kreatywny dom rozpoczął produkcję perfum wraz z wydaniem flagowego produktu o nazwie Gianni Versace. Stworzoną w 1981 roku esencję oparto na zaskakujących i bardzo kontrastowych nutach zapachowych o korzennych, kwiatowych, balsamicznych, ziemistych, dymnych i piżmowych niuansach. Jej adresatkami były silne, odważne i pewne siebie kobiety. W następstwie sukcesu, jaki odniósł ten zapach, wiele aromatów marki będzie podążać tą samą drogą. Czasy późniejsze przyniosą wiele słynnych linii perfum: Versus, Jeans, Pour Femme, Couture czy Atelier Versace. Produkcją zapachów damskich i męskich marka zajmuje się w ramach współpracy z Euroitalia SRL.
Versace Eros - męski aromatyczny zapach o świeżym charakterze fougere z ambrowymi, waniliowymi, cytrusowymi i drzewnymi akcentami. Zainspirowany mitologią grecką skupia się na perfekcji męskiego, boskiego ciała. Jego nazwa pochodzi od boga miłości i uosabia namiętnego i silnego mężczyznę. Wyjątkowa esencja, która emanuje miłością, pasją, pięknem i pożądaniem. Bohaterski aromat opracowany przez Aurelien Guicharda mającego na koncie perfumy Issey Miyake czy słynne kreacje dla domu Gucci jest świeży i jednocześnie pikantny i orientalny.
Górną nutę otwiera intensywnie, wibrująca energia, którą tworzą liście mięty, skórka włoskiej cytryny i rześkie, zielone jabłko. Nieodparta zmysłowość rozwija się w sercu dzięki fascynującej mieszance orientalnych i mocnych nut bobu tonka, ambry i kwiatu geranium. Męski urok kompozycji dochodzi do głosu w nucie bazy, gdy intensywne odcienie drewna wchodzą w seksowną reakcję z esencją madagaskarskiej wanilii. Eleganckie nuty drzewa cedrowego z regionu Atlas i Virginia, wilgotne i leśne niuanse mchu dębowego oraz wetyweria nadają całości zmysłowego wyrazu, intensywności i siły. Po ukazaniu się wody toaletowej dom Versace zaprezentował w 2020 roku wersję perfumowaną. Od pewnego czasu możemy też cieszyć się nową edycją aromatu w postaci Eros Flame.
Eros Pour Femme - kultowa esencja Versace należąca do grupy zapachów kwiatowych wzbogacona drzewnymi i piżmowymi elementami. Artakcyjny aromat stworzony z pożądania i pasji uosabia elementarną siłę kobiety. Charakteryzuje go wyrafinowanie, indywidualność i moc uwodzenia. Wybuch pasji i gra pokusy, jego zmysłowość osiąga szczyt.
Sycylijska cytryna i kalabryjska bergamotka tworzą musujący początek, który dopełniają nuty granatu. W sercu rozkwita bukiet kwiatów cytryny i piwonii, który urzeka zmysły dodatkiem absolutu jaśminu Sambac. Drzewo sandałowe, ambroksan, piżmo i zmysłowe niuanse drewna w tle nadają kompozycji głębi, ciepła i cielesności. Kuszący zapach Versace prowokuje do działania by poddać się swoim pragnieniom i starać się kontrolować swój los. Butelka Eros Pour Femme odzwierciedla DNA Versace, ożywia grecką mitologię i nawiązuje do dziedzictwa marki. Złoty flakon jest ozdobiony greckimi motywami i legendarną głową Meduzy. Kolejną złotą gorgonę umieszczono na biżuteryjnym korku.
Bright Crystal - kompozycja oparta na nutach owocowych i kwiatowych stanowi olfaktoryczne dzieło sztuki stworzone przez Alberto Morillasa, który osiągnął status wybitnego mistrza perfumiarstwa współpracując z domem Giorgio Armani, jubilerską marką Bvlgari czy firmą Calvin Klein. Inspirowany środowiskiem, w którym pracuje, przyrodą, książką, ogrodem czy ukochaną kobietą, zawsze podąża za daną historią zapachową i dokładnie zastanawia się, do jakiego typu kobiety lub mężczyzny należy się zwrócić. Posiada też wyjątkowy talent do umieszczania w perfumach właściwych aromatów udowadniając, że każde z nich powinny nieść światu określone przesłanie.
W nutach otwarcia umieścił dominujące intensywnie cytrusowe esencje japońskiego yuzu, które mieszają się ze słodkimi niuansami granatu. Owocowym aromatom towarzyszą nuty wodne. Błyszczące serce kształtują wonie lotosu, egzotycznej magnolii i piwonii tworząc kwiatowy charakter, który oczarowuje zmysły. Baza składa się z hipnotyzującego piżma, balsamicznego mahoniu i ciepłych pasm bursztynu. Całość stanowi nieodpartą sztukę uwodzenia. Flakon Bright Crystal od Versace lśni jak oszlifowany diament. Dzięki różowym i srebrnym akcentom szklana butelka od razu daje wyobrażenie o kwiecistej i świeżej zawartości. Jej imponujący wygląd jest zgodny z filozofią domu, która łączy glamour z włoską pasją.
Versace Pour Homme to zapach dla pewnego siebie, autentycznego i żyjącego według nowoczesnych reguł mężczyzny. Osoba nosząca tą esencję jest zdecydowana, wie czego oczekuje od życia i jest gotowa osiągnąć wytyczone cele. Swoją charyzmą uwodzi kobiety, które w pełni ulegają jej urokowi. Jego konstrukcję tworzą aromatyczne, świeże i kwiatowe tony. Całość otwiera się cytrusowym akordem zrobionym z aromatów cytryn, bergamotek i neroli. Linię serca tworzy kwiatowa mieszanka hiacyntu i geranium podkreślona intensywnością szałwii muszkatołowej i zieloną nutą cedru. Zwieńczenie złożone z bobu tonka, piżma i bursztynu wysuwa aromat na pierwszy plan nadając mu eleganckiego, męskiego charakteru.
Versense - bardzo kobieca i uwodzicielska esencja zbudowana wokół lśniącego bukietu kwiatów pełnego najpiękniejszych odcieni. Lekka i wyjątkowa emanuje pobudzającą świeżością. Ekspresyjny początek balansuje pomiędzy orzeźwiającymi i kwaskowymi nutami cytrusów a słodyczą gruszek i fig. Zmysłowe serce nabiera uwodzicielskiego uroku dzięki bogactwu kwiatowych absolutów jaśminu, narcyza i lilii. Dodatek kardamonu subtelnie rozgrzewa całość. Kompozycja finiszuje ciepłymi nutami drzew z udziałem cedru, drzewa oliwnego i sandałowca. Perfumy Versace Versense to wyrafinowana i odurzająca świeżość dla wymagających kobiet inspirowana śródziemnomorską naturą.
Młodość i pierwsze zainteresowaniaGianni urodził się we Włoszech 2 grudnia 1946 roku w rodzinie Antonio i Franceski Versace. Dorastał wraz z dwojgiem rodzeństwa, siostrą Donatellą i bratem Santo. Jako dziecko spędzał dużo czasu z matką, która miała mały sklep i pracownię krawiecką. Szybko zrozumiał że jego przeznaczenie to świat mody. Interesował się starożytnymi ruinami budowli z czasów greckich i rzymskich. W przyszłości będzie to mieć duży wpływ na estetykę tworzonych przez niego kolekcji. W wieku 22 lat jego poczucie stylu i mody było wystarczająco imponujące, by osobiście zaprojektować kolekcję odzieży.
Kariera w modzieMłody Versace przeniósł się do Mediolanu w wieku 25 lat i rozpoczął pracę jako projektant mody. W 1978 roku otworzył własny dom. Po stworzeniu pierwszych kolekcji gotowych do noszenia, jako niezależny projektant dla głównych włoskich producentów ubrań, zaprezentował kolekcję damską „Gianni Versace Donna”, która była pierwszą kolekcją stworzoną pod szyldem własnej marki. Wraz ze swoją siostrą Donatellą Versace i bratem Santo, młody Gianni inspiruje się pasją do teatru i stylu barokowego… Efekt, jaskrawe kolory, imponujące nadruki i bardzo prowokujące kroje. Ekstrawagancki i odważny styl marki szybko zyskał wielu zwolenników. Designer w krótkim czasie rozbudowuje firmę Versace wprowadzając akcesoria, perfumy i artykuły wyposażenia wnętrz. Marka regularnie stawia na innowacje, a także zaskakuje mieszanką materiałów, w szczególności połączeniem skóry i jedwabiu czy metalicznej siatki i plastiku. Tworzy też ciekawe projekty z wykorzystaniem technologii laserowej.
W latach 80-tych i 90-tych geniusz i wyobraźnia Gianni nadal przewodziły w świecie mody. Jego imperium rozszerzyło się o pościel, okulary przeciwsłoneczne, biżuterię i wiele innych produktów. Versace stał się jednym z najbogatszych i najbardziej znanych ludzi na świecie z domami w Miami Beach, nad jeziorem Como i Mediolanie. Bajka kończy się 15 lipca 1997 roku kiedy projektant będąc u szczytu kariery zostaje zamordowany przed swoim domem w Miami. Obecnie rodzinną firmą zarządza siostra Gianniego Donatella Versace jako dyrektor kreatywny i brat Santo. Z powodzeniem kontynuują niepowtarzalny styl kreatora, tworząc między innymi kreacje na czerwone dywany uwielbiane przez gwiazdy i znane osobistości.