Valentino Garavani - wielki krawiec, genialny projektant, założyciel jednej z największych włoskich marek modowych.
Valentino Clemente Ludovico Garavani urodził się 1932 roku w Voghera (prowincja Pawia, Lombardia - Włochy). Zainteresował się modą w szkole podstawowej w rodzinnym Vogherze w Lombardii w północnych Włoszech, gdzie uczył się u ciotki Rosy i miejscowej projektantki Ernestiny Salvadeo, ciotki znanego artysty Aldo Giorginiego. Valentino następnie przeniósł się do Paryża, aby realizować to zainteresowanie z pomocą swojej matki Teresy de Biaggi i jego ojca Mauro Garavaniego. Tam studiował w Ecole des Beaux Arts oraz w Chambre Syndicale de la Couture Parisienne.
Trwały sukces projektanta przypieczętowało wprowadzenie perfum, które powstały przy współpracy z największymi perfumiarzami jak Francoise Caron czy Alberto Morillas. W latach 1979–2014 Fashion House wydało 20 zapachów. Współpraca obejmowała światowe nosy: Harry Fremont, Francoise Caron, Alberto Morillas, Edward Fletcher, Oliver Cresp, Anthony Lee i Cecile Matton. Perfumy Valentino oferowane są od wielu lat, najpierw we współpracy z Procter and Gamble, a od 2010 roku w kooperacji z firmą Puig.
Więcej Valentino Empire rozszerza swoją ofertę eleganckich produktów na odzież, akcesoria i kompozycje zapachowe w ponad 70 krajach. Valentino dla kobiet to zapach stworzony w 1978 roku. Uruchomił kolekcję perfum marki, która dziś zawiera ponad 20 perfum. Zapachy V for Women (2005), Very Valentino (1998), Rock'n Rose (2006) są nadal znane. W 2011 roku wydano aromat Valentina, który ze względu na swoją wielką popularność cieszy się dziś różnymi odmianami, takimi jak Valentina Assoluto, Valentina Oud Assoluto, Valentina Acqua Florale. Valentino Uomo to kolejna pachnąca seria, która opisuje współczesnego silnego i nowoczesnego mężczyznę. Do 2016 roku obejmuje warianty Uomo 2015 i Uomo Intense 2016.
Perfumy marki Valentino wydane zostały dotychczas w ponad 32 odsłonach. Pierwsze z nich powstały w 1978 roku.
W 1960 roku Valentino Garavani otworzył atelier w Rzymie przy Via Condotti. Pomimo tego, że nie stało się to w stolicy mody, sława młodego couturiera rozproszyła się szybko po całym świecie. Ubrania Valentino wyróżniały się kobiecymi sylwetkami, długimi spódnicami i chwytliwymi kontrastami. Projektant powiedział, że nikt nie chce umawiać się z dziewczyną, która wygląda jak facet. Marka jest jasnym przedstawicielem segmentu rynku luksusowego.
Pracuje jako praktykant w Jacques Fath, a później w pracowni Balenciaga, Jean Desses i w końcu w Guy LaRoche. Valentino powrócił do Włoch w 1960 roku, by założyć własny sklep. Wykorzystując wiedzę zdobytą podczas pobytu w Paryżu, Valentino założył firmę w świetnym stylu. Zdobył pochwały za swoje czerwone sukienki, do tego stopnia, że branża modowa wciąż odnosi się do określonego odcienia koloru jako „Valentino Red". Oczarował kobiety luksusowymi, eleganckimi kreacjami wykonanymi z niebywałą perfekcją z najszlachetniejszych tkanin. Świetnie skrojone suknie od Valentino to sztuka sama w sobie, to arcydzieła dla dam. Grają lekkimi jedwabiami, czarują szlachetnymi koronkami, wibrują szykownymi kolorami. Warstwy, falbany, bajeczne kokardy to czysta magia i wielki kunszt.
Kreator ubiera znanych i bogatychDokonując międzynarodowego debiutu w 1962 roku, Valentino był już na świeczniku świata mody i zaczął ubierać bogatych i ważnych klientów z całego świata. Jednym z pierwszych klientów projektanta mody była Elizabeth Taylor. Dzięki niej krąg celebrytów wokół Fashion House powiększył się. Znaczącą rolę odegrał film „Sweet Life”, w którym zaśpiewano twórczość Valentino. Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn i Princess Margaret były jego stałymi klientkami. Ze względu na wielką wytworność i elegancję suknie mistrza są idealne na czerwony dywan. Zaprojektował serię sześciu sukien, które były noszone przez Jacqueline Kennedy w jej roku żałoby po zabójstwie jej męża.
Marka zbiera nagrody i pochwały Biała kolekcja, która była debiutem sygnowanego znakiem Valentino „V", zdobyła uznanie i pochwały w 1966 roku, a Valentino otrzymała nagrodę Neiman Marcus Fashion Award w 1967 roku.
Trwały sukces, który przez wielu uważany jest za ucieleśnienie esencji włoskiej mody, Valentino ubrał bogatych i sławnych, a jego imperium rozprzestrzeniło się na ponad 70 krajów.
Projektant mody przyczynił się do rozwoju Republiki Włoskiej. W 1986 roku Valentino otrzymał Grand Cavalier Award, co potwierdza jego zasługi. W 1990 r. Został współzałożycielem fundacji charytatywnej, której celem jest pomoc osobom zarażonym wirusem HIV.
Valentino i jego partner sprzedali firmę w 1998 r., a Valentino ogłosił swoją oficjalną emeryturę z branży w 2007 r.. W styczniu 2008 roku zaprezentował swoją ostatnią kolekcją. Wiele z najlepszych modelek, które przez lata pracowały z projektantem, powróciło do modelingu na ten wyjątkowy ostatni pokaz. Od 2008 roku firma jest pod kierunkiem twórczym Marii Grazii Chiuri i Pierpalo Piccioli, którzy pracowali z Valentino od ponad dekady. Maestro przeszedł na emeryturę, lecz dalej śledzi modowe trendy i doradza młodym projektantom.
Marka jako pierwsza zastosowała logo jako element dekoracyjny na ubraniach. Następnie nazwa „szejk shik” została przypisana projektantowi mody w prasie. Marka wprowadziła na rynek linię gotową do noszenia. Ubrania i akcesoria stworzone przez projektanta stają się symbolem szykownego życia.
Od 2003 do 2005 roku projektant mody wprowadził linię zegarków, kolekcję rzeczy do domu i wprowadził stroje dla narzeczonych. Na zawsze w historii Valentino House odciśnięto partnerstwo z Ford Motor Company. Dzięki niezwykłej współpracy świat zobaczył Lincoln Continental w niestandardowej palecie kolorów.