Japońska idea prawdziwego piękna to harmonia ciała i umysłu: potem piękno zewnętrzne odzwierciedla wewnętrzne samopoczucie. Japońska filozofia jest podstawą nazwy firmy. Nazwa Shiseido oznacza: Chwała cnocie ziemi, która odżywia nowe życie i wytwarza znaczące wartości. Te słowa charakteryzują firmę: po raz pierwszy Shiseido połączył dalekowschodnią estetykę i wrażliwość z postępem naukowym i metodami biznesowymi Zachodu. Tradycja w połączeniu z technologią, orientalna powściągliwość zyskały charakter Zachodni.
Shiseido i jego kreacje perfumFirma produkuje go także dziś w dwóch formułach: oryginalny Zen, z opakowaniem z 1965 i podobną formułą, oraz nowa wersja Zen wprowadzona w 2007 roku. Zen męski został wprowadzony w 2009 roku. Były pracownik Shiseido, Serge Lutens, artysta i projektant firmy stworzył klasykę marki Shiseido, Nombre Noir i Feminite du Bois. Serge Lutens jest teraz niezależną linią produkującą perfumy pod firmą Shiseido. Shiseido's Beaute Prestige International Division produkuje perfumy dla wielu wybitnych projektantów, takich jak Issey Miyake, Jean Paul Gaultier i Narciso Rodriguez. Marka Shiseido wprowadziła 65 perfum. Shiseido to producent perfum o długiej historii. Najwcześniejsza edycja powstała w 1917 roku, a najnowsza w 2017 roku.
WięcejShiseido Company, Limited lub po prostu Shisseido to japońska firma zajmująca się kosmetykami i pielęgnacją włosów założona w 1872 roku. Chociaż firma jest japońska, jej nazwa pochodzi od fragmentu klasycznego chińskiego tekstu „I Ching”. Tłumaczenie brzmi: „Chwalcie cnoty wielkiej Ziemi, która pielęgnuje nowe życie i przynosi nowe wartości."
Historia ShiseidoArinobu Fukuhara, były główny farmaceuta japońskiej Cesarskiej Marynarki Wojennej, założył Shiseido Pharmacy w roku 1872. Po wizycie w Stanach Zjednoczonych i Europie, Arinobu zainstalował w sklepie saturator z wodą sodową. To był początek koncepcji „Wschód spotyka Zachód". Później sklep przekształcił się restaurację Shiseido Parlor i ostatecznie doprowadziło do wprowadzenia lodów w Japonii.
Syn Arinobu, Shinzo, był pierwszym prezydentem firmy Shiseido. Shinzo studiował wschodnią medycynę na japońskim uniwersytecie, a następnie wyjechał do Ameryki, aby studiować farmakologię na Uniwersytecie Columbia. Światowy podróżnik i miłośnik kamery, podróżował do Paryża w 1915 roku, gdzie po raz pierwszy zetknął się z fotografią jako sztuką, według zachodniej estetyki. Wyjątkowe pochodzenie Shinzo, włączając w to tradycje Wschodu i Zachodu, pomogło przenieść Shiseido od jego początków jako aptekarza do korporacji kosmetycznej, którą dziś jest.
Shiseido było pierwszą firmą, która rozwinęła produkcję balsamu zmiękczającego w postaci płynnej, taki jaki dziś znamy. Najstarszy płyn zmiękczający nazywa się Eudermine i jest nadal produkowany i sprzedawany we wszystkich oddziałach Shiseido. Zmiękczający balsam powstał w odpowiedzi na zatrucie ołowiem, ponieważ japońskie kobiety stosowały makijaż na bazie białego ołowiu. Shiseido wprowadziło również do Japonii koncepcję kosmetyków kolorowych z siedmioma kolorami pudru do twarzy, które zrewolucjonizowały branżę w czasie, gdy biała farba do pudru była normą w Japonii. W 1923 roku oryginalny sklep rozwinął się w sieć sklepów, a w roku 1927 stał się publiczną spółką akcyjną. Pierwotna ekspansja firmy rozpoczęła się na Tajwanie i w Singapurze w 1957 roku. W 1962 roku pojawiła się na Hawajach, niedługo potem wejście na amerykański rynek doprowadziło do powstania Shiseido Cosmetics America.
Ekspansja europejska rozpoczęła się w 1968 roku, a Nowa Zelandia i Oceania otworzyła się dla firmy w 1971 roku. Dziś Shiseido oferuje produkty pod około 18 różnymi markami na całym świecie. Wśród nich są; linia kosmetyków Shiseido, kosmetyki NARS, produkty do pielęgnacji włosów Joico i perfumy produkowane pod marką Shiseido, przez dział Beaute Prestige International i pod marką Serge Lutens. Zen był pierwszym zapachem oferowanym przez Shiseido.