Stron:
Zobacz:
Trussardi The Black Rose woda perfumowana Trussardi
Trussardi The Black Rose
woda perfumowana
w cenie 229 zł
Trussardi Scent of Gold woda perfumowana Trussardi
Trussardi Scent of Gold
woda perfumowana
w cenie 219 zł
Hermes Voyage d'Hermes Perfumy Hermes
Hermes Voyage d'Hermes Perfumy
perfumy
2 warianty
cena od 269 zł
Hermes Un Jardin Sur Le Toit woda toaletowa Hermes
Hermes Un Jardin Sur Le Toit
wody toaletowe
3 warianty
ceny od 198 zł
Hermes Un Jardin Sur Le Nil woda toaletowa Hermes
Hermes Un Jardin Sur Le Nil
woda toaletowa
3 warianty
ceny od 199 zł
Hermes Un Jardin En Mediterranee woda toaletowa Hermes
Hermes Un Jardin En Mediterranee
woda toaletowa
2 warianty
cena od 253 zł
Hermes Un Jardin Apres La Mousson woda toaletowa Hermes
Hermes Un Jardin Apres La Mousson
woda toaletowa
2 warianty
cena od 248 zł
Hermes Le Jardin De Monsieur Li woda toaletowa Hermes
Hermes Le Jardin De Monsieur Li
woda toaletowa
3 warianty
ceny od 243 zł
Hermes Eau D'Orange Verte woda kolońska Hermes
Hermes Eau D'Orange Verte
woda kolońska
w cenie 310 zł
Hermes Concentre D'Orange Verte woda toaletowa Hermes
Hermes Concentre D'Orange Verte
woda toaletowa
w cenie 349 zł
Guerlain Aqua Allegoria Teazzurra woda toaletowa Guerlain
Guerlain Aqua Allegoria Teazzurra
woda toaletowa
3 warianty
ceny od 199 zł
Guerlain Aqua Allegoria Limon Verde woda toaletowa Guerlain
Guerlain Aqua Allegoria Limon Verde
woda toaletowa
2 warianty
cena od 219 zł
Guerlain Aqua Allegoria Bergamote Calabria woda toaletowa Guerlain
Guerlain Aqua Allegoria Bergamote Calabria
woda toaletowa
2 warianty
cena od 229 zł
Cartier Eau de Cartier woda toaletowa Cartier
Cartier Eau de Cartier
woda toaletowa
2 warianty
cena od 203 zł
Cartier Eau de Cartier Essence d'Orange woda toaletowa Cartier
Cartier Eau de Cartier Essence d'Orange
woda toaletowa
2 warianty
cena od 234 zł
Stron:

OPIS

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty?

W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.

Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.

Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.

Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent „szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są „anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między „jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.

Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum „a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem „Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.

Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.

Mniej
Znajdź nas na
nasza strona na facebook.com
Nasza strona na twitter

DOSTAWA
PRZY WPŁACIE
14 zł
DLA PŁATNOŚCI
ZA POBRANIEM
19 zł
DARMOWA DOSTAWA
dla zakupów
powyżej 500zł

884150650
Informacja
Pn- Pt
godz. 10-17