Produkty ostatnio oglądane:

męska woda toaletowa Paco Rabanne Black XS 2018

Paco Rabanne Black XS 2018

dostępny 1 wariant

męska woda perfumowana Christian Dior Sauvage Elixir

Christian Dior Sauvage Elixir

dostępny 1 wariant
w cenie 660 zł
cena jedn. 11 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska woda toaletowa Dolce & Gabbana K By Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana K By Dolce & Gabbana

dostępne 2 warianty
w cenie od 227 zł
cena jedn. 4.54 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska woda toaletowa Giorgio Armani Eau Pour Homme 2013

Giorgio Armani Eau Pour Homme 2013

dostępny 1 wariant
w cenie 449 zł
cena jedn. 4.49 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska woda perfumowana Kenzo Jungle L'Elephant

Kenzo Jungle L'Elephant

dostępny 1 wariant
w cenie 349 zł
cena jedn. 3.49 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska woda toaletowa Lanvin Eclat D'Arpege Pour Homme

Lanvin Eclat D'Arpege Pour Homme

dostępny 1 wariant
w cenie 158 zł
cena jedn. 1.58 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska woda perfumowana Hermes Elixir Des Merveilles

Hermes Elixir Des Merveilles

dostępny 1 wariant

męska woda perfumowana Guerlain L'Homme Ideal L'Intense

Guerlain L'Homme Ideal L'Intense

dostępny 1 wariant
w cenie 419 zł
cena jedn. 4.19 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Zobacz artykuły na blogu

perfumy Estee Lauder

HISTORIA ESTEE LAUDER
Piękno z Estee Lauder - historia innowacji, pasji i doskonałości, która trwa od 1930 roku

perfumy unisex

Perfumy płynne jak płeć
Doświadcz perfum, które są płynne jak płeć, odważnie zatracając się w świecie zapachów, które dyskretnie podpowiadają, że sztuka nie ma granic ani płci

Paco Rabanne

Marka Paco Rabanne
Odkryj zapachową rewolucję z Paco Rabanne - od metalowych spódnic mini do wyjątkowych perfum, które trafiają prosto do serca

kompozycja YSL Black Opium

Poznaj YSL Black Opium Glowing
Dołącz do Zoe Kravitz, globalnej twarzy YSL Beauty, w pulsującej kampanii, która oczaruje nową publiczność

witryna salonu Hugo Boss

Historia marki Hugo Boss cz. II
Poznaj ewolucję stylu z marką Hugo Boss! Od zmiany dyrektora generalnego po wprowadzenie trzech unikalnych linii modowych – BOSS, HUGO i BALDESSARINI

Zobacz polecane produkty:

męska woda toaletowa Bruno Banani Made for Men

Bruno Banani Made for Men

dostępne 2 warianty
w cenie od 99 zł
koszt jedn. 1.98 zł/1 ml
z pod. VAT

męska woda toaletowa Givenchy Pi

Givenchy Pi

dostępny 1 wariant
w cenie 285 zł
koszt jedn. 2.85 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Guerlain Shalimar

Guerlain Shalimar

dostępny 1 wariant
w cenie 589 zł
koszt jedn. 6.54 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Nina Ricci Premier Jour

Nina Ricci Premier Jour

dostępne 2 warianty
w cenie od 159 zł
koszt jedn. 5.3 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Versace Bright Crystal Absolu

Versace Bright Crystal Absolu

dostępne 3 warianty
w cenie od 245 zł
koszt jedn. 8.17 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Viktor & Rolf Flowerbomb

Viktor & Rolf Flowerbomb

dostępne 3 warianty
w cenie od 328 zł
koszt jedn. 10.93 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Givenchy Irresistible

Givenchy Irresistible

dostępne 2 warianty
w cenie od 259 zł
koszt jedn. 5.18 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Lancome La Vie Est Belle Soleil Cristal

Lancome La Vie Est Belle Soleil Cristal

dostępne 2 warianty
w cenie od 367 zł
koszt jedn. 7.34 zł/1 ml
z pod. VAT

Opis:

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty?

Więcej

W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.


Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.


Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.


Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent „szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są „anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między „jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.


Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum „a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem „Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.


Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.