Stron:
Flakon Calvin Klein CK Be Calvin Klein CK Be
wody toaletowe
2 warianty
cena od 119 zł
Flakon Calvin Klein CK Everyone Eau De Parfum Calvin Klein CK Everyone Eau De Parfum
wody perfumowane
3 warianty
ceny od 168 zł
Flakon Calvin Klein CK Everyone Calvin Klein CK Everyone
wody toaletowe
3 warianty
ceny od 156 zł
Flakon Calvin Klein CK One Gold Calvin Klein CK One Gold
wody toaletowe
2 warianty
cena od 109 zł
Flakon Calvin Klein CK One Calvin Klein CK One
wody toaletowe
2 warianty
cena od 159 zł
Flakon Calvin Klein CK1 Palace Calvin Klein CK1 Palace
woda toaletowa
Flakon Diesel D Diesel D
wody toaletowe
2 warianty
cena od 249 zł
Flakon Memoire D'Une Odeur Gucci Memoire D'Une Odeur
woda perfumowana
w cenie 379 zł
Flakon Aqua Allegoria Bergamote Calabria Guerlain Aqua Allegoria Bergamote Calabria
woda toaletowa
w cenie 349 zł
Flakon Le Jardin De Monsieur Li Hermes Le Jardin De Monsieur Li
wody toaletowe
2 warianty
cena od 306 zł
Flakon Un Jardin Sur Le Nil Hermes Un Jardin Sur Le Nil
wody toaletowe
2 warianty
cena od 338 zł
Flakon Un Jardin Sur Le Toit Hermes Un Jardin Sur Le Toit
woda toaletowa
w cenie 417 zł
Stron:

Zobacz artykuły na blogu

damskie perfumy na lato

Najlepsze letnie zapachy dla kobiet
Zobacz, które kompozycje zapachowe znanych domów zapachueryjnych zdobią listy najlepszych letnich zapachu dla kobiet

Nuty Zapachowe Q by Dolce & Gabbana

Q by Dolce & Gabbana- Cytrusy i wiśnia w roli głównej
Q by Dolce & Gabbana to królewski i wyrafinowany zapach, który łączy świeże sycylijskie cytryny z bogatymi, pikantnymi wiśniami, tworząc idealną mieszankę zmysłowych tonacji emanujących ponadczasowym seksapilem

kwiat irysa

Irys – nuta kwiatowa w zapachuach
Odkryj subtelność kwiatowej nuty - Irys, wyjątkowy aromat dla zapachu pełnych klasy i elegancji

perfumy z wykopaliska

Historia zapachu
Spraw, aby Twój każdy dzień pachniał wyjątkowo - odkryj historię i znaczenie zapachu w naszym życiu

krem

Rozwiązania dla skóry
Wzmocnij swoją rutynę skórną naukowo udowodnionymi rozwiązaniami, które zapewnią Ci młodszy i promienny wygląd

perfumy Mugler

Odkryj zapachy Thierry Mugler: od Angel do Alien
Thierry Mugler - twórca zapachu, którym nie można się oprzeć!

Paco Rabanne

Marka Paco Rabanne
Odkryj zapachową rewolucję z Paco Rabanne - od metalowych spódnic mini do wyjątkowych zapachu, które trafiają prosto do serca

Yves Saint Laurent Y Intense kompozycja

Yves Saint Laurent Y Intense
Podkreśl swoją elegancję i pewność siebie z męskimi zapachuami Yves Saint Laurent Y Intense – intensywność, która przyciąga i zachwyca

Produkty ostatnio oglądane:

damska Mugler  woda perfumowana Angel Nova

Mugler Angel Nova
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 495 zł
cena jedn. 4.95 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska Giorgio Armani  woda perfumowana Emporio Diamonds

Giorgio Armani Emporio Diamonds
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 344 zł
cena jedn. 3.44 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska Carolina Herrera  woda perfumowana 212 Sexy

Carolina Herrera 212 Sexy
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 359 zł
cena jedn. 3.59 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska Yves Saint Laurent  woda toaletowa Opium Pour Homme

Yves Saint Laurent Opium Pour Homme
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 396 zł
cena jedn. 3.96 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska Tommy Hilfiger  woda toaletowa Tommy for Men

Tommy Hilfiger Tommy for Men
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 178 zł
cena jedn. 1.78 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska Giorgio Armani  woda perfumowana Acqua Di Gio Profondo

Giorgio Armani Acqua Di Gio Profondo
męskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 364 zł
cena jedn. 7.28 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska Hugo Boss  woda perfumowana Bottled Eau De Parfum

Hugo Boss Bottled Eau De Parfum
męskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 259 zł
cena jedn. 5.18 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska Dolce & Gabbana  woda toaletowa Light Blue pour Homme

Dolce & Gabbana Light Blue pour Homme
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 244 zł
cena jedn. 3.25 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska Hugo Boss  woda perfumowana Deep Red

Hugo Boss Deep Red
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 179 zł
cena jedn. 1.99 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska Kenzo  woda perfumowana Flower

Kenzo Flower
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 286 zł
cena jedn. 5.72 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Zobacz polecane produkty:

męska Calvin Klein  woda toaletowa Euphoria Men

Calvin Klein Euphoria Men
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 158 zł
koszt jedn. 1.58 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Calvin Klein  woda perfumowana Obsession

Calvin Klein Obsession
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 116 zł
koszt jedn. 3.87 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Estee Lauder  woda perfumowana Knowing

Estee Lauder Knowing
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 299 zł
koszt jedn. 3.99 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Giorgio Armani  woda perfumowana Code

Giorgio Armani Code
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 299 zł
koszt jedn. 9.97 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Lacoste  woda perfumowana Pour Femme

Lacoste Pour Femme
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 187 zł
koszt jedn. 6.23 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Lancome  woda perfumowana Tresor

Lancome Tresor
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 359 zł
koszt jedn. 7.18 zł/1 ml
z pod. VAT

męska Yves Saint Laurent  woda perfumowana La Nuit De L'Homme Eau De Parfum

Yves Saint Laurent La Nuit De L'Homme Eau De Parfum
perfumowana woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 458 zł
koszt jedn. 4.58 zł/1 ml
z pod. VAT

damska Givenchy  woda perfumowana Irresistible Rose Velvet

Givenchy Irresistible Rose Velvet
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 279 zł
koszt jedn. 7.97 zł/1 ml
z pod. VAT

Opis marki:

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty? W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.


Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.


Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.


Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent „szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są „anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między „jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.


Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum „a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem „Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.


Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.