Stron:
Zobacz:
Bottega Veneta Essence Aromatique woda kolońska Bottega Veneta
Bottega Veneta Essence Aromatique
wody kolońskie
2 warianty
cena od 250 zł
Bvlgari Eau Parfumee au The Blanc woda kolońska Bvlgari
Bvlgari Eau Parfumee au The Blanc
woda kolońska
w cenie 180 zł
Bvlgari Eau Parfumee Au The Bleu woda kolońska Bvlgari
Bvlgari Eau Parfumee Au The Bleu
woda kolońska
w cenie 193 zł
Bvlgari Eau Parfumee Au The Noir woda kolońska Bvlgari
Bvlgari Eau Parfumee Au The Noir
woda kolońska
w cenie 199 zł
Bvlgari Eau Parfumee au The Rouge woda kolońska Bvlgari
Bvlgari Eau Parfumee au The Rouge
woda kolońska
w cenie 208 zł
Bvlgari Eau Parfumee Au The Vert woda kolońska Bvlgari
Bvlgari Eau Parfumee Au The Vert
woda kolońska
w cenie 219 zł
Calvin Klein CK Be woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK Be
wody toaletowe
2 warianty
cena od 122 zł
Calvin Klein CK One Gold woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK One Gold
woda toaletowa
2 warianty
cena od 129 zł
Calvin Klein CK One Platinum Edition woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK One Platinum Edition
woda toaletowa
2 warianty
cena od 147 zł
Calvin Klein CK One Summer 2018 woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK One Summer 2018
woda toaletowa
w cenie 133 zł
Calvin Klein CK One Summer 2019 woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK One Summer 2019
woda toaletowa
w cenie 199 zł
Calvin Klein CK One woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK One
woda toaletowa
2 warianty
cena od 132 zł
Calvin Klein CK2 woda toaletowa Calvin Klein
Calvin Klein CK2
woda toaletowa
3 warianty
ceny od 99 zł
Cartier Eau de Cartier Essence d'Orange woda toaletowa Cartier
Cartier Eau de Cartier Essence d'Orange
woda toaletowa
2 warianty
cena od 234 zł
Cartier Eau de Cartier woda toaletowa Cartier
Cartier Eau de Cartier
woda toaletowa
2 warianty
cena od 203 zł
Stron:

OPIS

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty?

W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.

Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.

Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.

Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent "szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są "anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między "jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.

Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum "a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem "Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.

Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.

Mniej
Znajdź nas na
nasza strona na facebook.com
Nasza strona na twitter
Samochód kuriera - przesyłka - delivery

DOSTAWA
PRZY WPŁACIE
14 zł
DLA PŁATNOŚCI
ZA POBRANIEM
19 zł
DARMOWA DOSTAWA
dla zakupów
powyżej 500zł

884150650
Informacja
Pn- Pt
godz. 10-17