Produkty ostatnio oglądane:

Męska woda toaletowa   The One Grey od Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana The One Grey
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 275 zł
cena jedn. 2.75 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Polo Sport Men od Ralph Lauren

Ralph Lauren Polo Sport Men
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 189 zł
cena jedn. 2.52 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Weekend for Men od Burberry

Burberry Weekend for Men
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 137 zł
cena jedn. 2.74 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Pour Lui od Oscar de la Renta

Oscar de la Renta Pour Lui
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 186 zł
cena jedn. 2.07 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Happy for Men od Clinique

Clinique Happy for Men
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 235 zł
cena jedn. 2.35 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Champion od Davidoff

Davidoff Champion
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 138 zł
cena jedn. 1.53 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   CK One Shock for Him od Calvin Klein

Calvin Klein CK One Shock for Him
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 132 zł
cena jedn. 1.32 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Męska woda toaletowa   Polo Blue od Ralph Lauren

Ralph Lauren Polo Blue
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 349 zł
cena jedn. 2.79 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Zobacz artykuły na blogu

Prada Paradoxe

Prada Paradoxe- Moda i feminizm w jednej bogatej esencji
Prada Paradoxe jako Twoja esencja mody i kobiecego piękna, która rozpieści Cię cudownie zmysłową mieszanką kwiatowych i orientalnych tonacji

Diesel D

Diesel D- Gra energetyzującego chłodu i otulającego ciepła
Odkryj nowy uniseksowy zapach Diesel D, który zachwyci Cię ciekawym mariażem ciepłych i chłodnych składników, a także charyzmatycznym flakonem o nieprzeciętnym kształcie, do którego w ramach ekologicznego podejścia dokupisz uzupełniający wkład

Givenchy Dahlia Divin woda perfumowana

Poznaj przepiękne perfumy Givenchy
Wejdź do luksusowego świata perfum domu Givenchy i odkryj bestsellerowe kompozycje, które ucieleśniają wyrafinowaną elegancję kobiet i szykowną nonszalancję mężczyzn

prezenty świąteczne

Najbardziej poszukiwane zapachy męskie na Święta
Odkryj najgorętsze zapachy męskie na Święta - perfumy, które dodadzą wyjątkowości Twoim prezentom i wniosą nutę luksusu do tego magicznego czasu

Issey Miyake Fussion D'Issey

Issey Miyake Fussion D’Issey
Odkryj potężną moc natury z Issey Miyake Fusion D'Issey - zapachem, który łączy w sobie ciepło i chłód dla odważnych mężczyzn

Zobacz polecane produkty:

Damska woda perfumowana   Beauty od Calvin Klein

Calvin Klein Beauty
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 111 zł
koszt jedn. 3.7 zł/1 ml
z pod. VAT

Damska woda perfumowana   Eternity od Calvin Klein

Calvin Klein Eternity
damskie wody perfumowane
dostępne 4 warianty
w cenie od 154 zł
koszt jedn. 5.13 zł/1 ml
z pod. VAT

Damska woda perfumowana   Escape od Calvin Klein

Calvin Klein Escape
damskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 125 zł
koszt jedn. 2.5 zł/1 ml
z pod. VAT

Męska woda toaletowa   Wow! od Joop!

Joop! Wow!
męskie wody toaletowe
dostępne 4 warianty
w cenie od 139 zł
koszt jedn. 1.39 zł/1 ml
z pod. VAT

Damska woda perfumowana   Black Opium od Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent Black Opium
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 179 zł
koszt jedn. 5.97 zł/1 ml
z pod. VAT

Damska woda perfumowana   Nomade od Chloe

Chloe Nomade
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 232 zł
koszt jedn. 7.73 zł/1 ml
z pod. VAT

Męska woda perfumowana   Gentleman Eau De Parfum od Givenchy

Givenchy Gentleman Eau De Parfum
męskie wody perfumowane
dostępne 2 warianty
w cenie od 299 zł
koszt jedn. 4.98 zł/1 ml
z pod. VAT

Damska woda perfumowana   In Love With You od Giorgio Armani

Giorgio Armani In Love With You
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 295 zł
koszt jedn. 2.95 zł/1 ml
z pod. VAT

Opis:

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty?

Więcej

W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.


Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.


Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.


Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent „szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są „anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między „jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.


Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum „a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem „Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.


Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.