Stron:
Calvin Klein CK Be woda toaletowa 200 ml Calvin Klein CK Be
wody toaletowe
2 warianty
cena od 119 zł
Calvin Klein CK Everyone Eau De Parfum woda perfumowana 100 ml Calvin Klein CK Everyone Eau De Parfum
wody perfumowane
3 warianty
ceny od 168 zł
Calvin Klein CK Everyone woda toaletowa 100 ml Calvin Klein CK Everyone
wody toaletowe
3 warianty
ceny od 156 zł
Calvin Klein CK One Gold woda toaletowa 200 ml Calvin Klein CK One Gold
wody toaletowe
2 warianty
cena od 109 zł
Calvin Klein CK One woda toaletowa 200 ml Calvin Klein CK One
wody toaletowe
2 warianty
cena od 159 zł
Calvin Klein CK1 Palace woda toaletowa 100 ml Calvin Klein CK1 Palace
woda toaletowa
Diesel D woda toaletowa 100 ml Diesel D
wody toaletowe
2 warianty
cena od 249 zł
Gucci Memoire D'Une Odeur woda perfumowana 100 ml Gucci Memoire D'Une Odeur
woda perfumowana
w cenie 379 zł
Guerlain Aqua Allegoria Bergamote Calabria woda toaletowa 125 ml Guerlain Aqua Allegoria Bergamote Calabria
woda toaletowa
w cenie 349 zł
Hermes Le Jardin De Monsieur Li woda toaletowa 100 ml Hermes Le Jardin De Monsieur Li
wody toaletowe
2 warianty
cena od 306 zł
Hermes Un Jardin Sur Le Nil woda toaletowa 100 ml Hermes Un Jardin Sur Le Nil
wody toaletowe
2 warianty
cena od 338 zł
Hermes Un Jardin Sur Le Toit woda toaletowa 100 ml Hermes Un Jardin Sur Le Toit
woda toaletowa
w cenie 417 zł
Stron:

Zobacz artykuły na blogu

Parda Candy

Kolekcja Prada Candy: Kolorowa uczta
Odkryj kuszący świat Prada Candy, gdzie zmysłowe zapachy spotykają się z odważnym stylem, oferując niezwykłą ucztę dla zmysłów

męskie perfumy Giorgio Armani

Najlepsze esencje dla mężczyzn od Giorgio Armani
Odkryj najlepsze esencje dla mężczyzn od Giorgio Armani - wyjątkowe zapachy, które podkreślą Twój indywidualny styl

perfumy Versace Crystal

Poznaj kolekcję klejnotów Versace Crystal
Poznaj wyjątkowe zapachy Versace Crystal - połączenie stylu couture i olśniewającej osobowości, które wyrażają się w niezwykłych flakonach, dostępnych w sklepie

ziarna kawy

Zmęczenie węchu i ziarna kawy
Wzmocnij swój nos perfumiarza - zapomnij o kawie, a skorzystaj z techniki resetu poprzez powąchanie naturalnej skóry, aby cieszyć się świeżością każdego zapachu

kompozycja YSL Black Opium

Poznaj YSL Black Opium Glowing
Black Opium Glowing: Odkryj nowe oblicze kultowego zapachu Yves Saint Laurent

Produkty ostatnio oglądane:

damska woda perfumowana Elizabeth Arden Green Tea

Elizabeth Arden Green Tea
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 99 zł
cena jedn. 0.99 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska woda toaletowa Hugo Boss Hugo XX

Hugo Boss Hugo XX
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 192 zł
cena jedn. 1.92 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska woda toaletowa Davidoff Horizon

Davidoff Horizon
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant

damska woda perfumowana Gucci Guilty Pour Femme

Gucci Guilty Pour Femme
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant

damska woda perfumowana Calvin Klein Contradiction

Calvin Klein Contradiction
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 129 zł
cena jedn. 1.29 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

męska woda toaletowa Viktor & Rolf Spicebomb Infrared

Viktor & Rolf Spicebomb Infrared
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant

damska woda perfumowana Elizabeth Arden Splendor

Elizabeth Arden Splendor
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 95 zł
cena jedn. 0.76 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

damska woda perfumowana Giorgio Armani My Way

Giorgio Armani My Way
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 321 zł
cena jedn. 10.7 zł/1 ml
wliczony podatek VAT

Zobacz polecane produkty:

damska woda toaletowa Cacharel Amor Amor

Cacharel Amor Amor
damskie wody toaletowe
dostępne 3 warianty
w cenie od 156 zł
koszt jedn. 5.2 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Calvin Klein Beauty

Calvin Klein Beauty
damskie wody perfumowane
dostępne 3 warianty
w cenie od 118 zł
koszt jedn. 3.93 zł/1 ml
z pod. VAT

męska woda toaletowa Davidoff Adventure

Davidoff Adventure
toaletowa woda męska
dostępny 1 wariant
w cenie 92 zł
koszt jedn. 0.92 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda toaletowa Joop! Femme

Joop! Femme
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 119 zł
koszt jedn. 1.19 zł/1 ml
z pod. VAT

męska woda toaletowa Lacoste Essential

Lacoste Essential
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 159 zł
koszt jedn. 2.12 zł/1 ml
z pod. VAT

męska woda toaletowa Paco Rabanne Pure XS

Paco Rabanne Pure XS
męskie wody toaletowe
dostępne 2 warianty
w cenie od 259 zł
koszt jedn. 5.18 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda perfumowana Calvin Klein Women

Calvin Klein Women
perfumowana woda damska
dostępny 1 wariant
w cenie 219 zł
koszt jedn. 2.19 zł/1 ml
z pod. VAT

damska woda toaletowa Chloe L'Eau

Chloe L'Eau
toaletowe woda damska
dostępny 1 wariant

Opis:

Perfumy unisex to trend?

Definiowanie kwiatowych i owocowych nut jako kobiecych lub pikantnych nut jako męskich jest dość archaicznym pojęciem, które jest wynikiem lat silnego marketingu w kierunku ideologii płci. Typowy i utwalony podział na zapachy leśne (męskie) i kwiatowe (damske) to wynik lat marketingu. Kwiaty i lasy pochodzą z natury. Dlaczego więc zapachy mężczyzn mają monopol na lasy, a zapachy kobiet mają monopol na kwiaty? W ostatnich latach szaleństwo unisex rośnie. Coraz więcej osób chciałoby odróżnić się od standardowych granic płci i swobodnie nosić, co jest uważane za bardziej męskie lub nawet kobiece zapachy. Więc w jaki sposób unisex stał się czymś ważnym i czy powinniśmy uznać ten trend za kolejny, który nadejdzie i zniknie podobnie jak dzieje się z porami roku, czy też pozostanie tutaj na dłużej?

Kiedy powstało pojęcie Unisex?

Unisex nie jest niczym nowym. W 1910 roku Gabrielle Chanel wprowadziła męski ton w modę kobiet, ubierając je w spodnie. Na rynku perfum Calvin Klein był pionierem koncepcji neutralności płci, wypuszczając swój unisexowy zapach - CK One w 1994 roku. Zapach, który zawiera nuty bergamotki, jaśminu i gałki muszkatołowej, jest klasycznym faworytem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Dużo później, w 2015 roku Calvin Klein po raz kolejny stanął w opozycji do status quo i przeciwstawił się granicom płci dzięki najnowszemu wprowadzeniu perfum bez płci - CK 2.


Pomiędzy fryzurą Twiggy, androgynicznymi występami Davida Bowiego (np. jego wcielenie artystyczne Ziggy Stardust), inspirowanym męskim, ale damskim smokingiem Prince'a i Yves Saint Laurenta w latach 60., kwestia neutralności płci była poruszana wielokrotnie. Nastąpiła lekka nuta rewolucji lat 60. wobec sztywnych stereotypów płciowych, które były masowo sprzedawane w latach 50-tych. Pierre Cardin i Paco Rabanne obaj przyjęli modę neutralną pod względem płci, wprowadzając eleganckie i minimalistyczne sylwetki, a wkrótce trend mody przeniósł się z wybiegów w Paryżu do amerykańskich domów towarowych.


Ale z drugiej strony moda na płeć zniknęła tak szybko, jak się pojawiła i trwała około dekady, aż do połowy lat 70-tych.

Powstanie perfum unisex

Trend zapachowy unisex pojawia się w odpowiednim momencie, kiedy coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że ich kobiecość nie jest określona przez kolor różowy, jednorożce czy kwiaty. Rozmowa na temat płynności płci zyskuje większą trakcję i popularność, ludzie otwierają się na swoje własne preferencje i domagają się większej swobody wyboru, która nie jest określona przez płeć.


Wkrótce do lat 00-tych, kiedy gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Caitlyn Jenner i Ruby Rose, wzniecają debatę na temat neutralności płci, widzieliśmy luksusowych projektantów mody i domy perfumeryjne, takie jak Chanel, Burberry, Tom Ford i Yves Saint Laurent „szaleją" i nadążają za trendem, tworząc zapachy, które są „anonimowe" i nie mają granic. W miarę jak linie między „jego i jej" zacierają się w społeczeństwie, naturalnie ma to wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy. Chcą odkrywać swoją wyjątkowość i wychodzić poza granice płci i być cool dzięki kształtom, kolorom i stylowi. Tylko w 2015 r. na rynku perfum pojawiło się 750 nowych produktów unisex, w porównaniu z 314 w 2014 r.


Liczby mówią same za siebie. Perfumy unisex są popularne wśród konsumentów, którzy dbają o wyrażanie swojej osobowości poprzez zapach. Nie chcą mieć standardowego zapachu opartego na ich płci, ale wolą znaleźć zapach o wyjątkowym osobistym uroku.

Czy przyszłość zapachów jest neutralna pod względem płci?

W tym roku zapachy wykraczają poza płeć. I choć w latach 90-tych Calvin Klein zdominował rynek perfum „a-gender", dziś znajdziesz wiele marek niszowych i wysokiej klasy, takich jak Tom Ford i Escentric Molecules, które przenoszą ideę płynności płci na wyższy poziom . Wraz z wydaniem przez YSL całej kolekcji unisex - Le Vestiaire w 2015 r. z kultowymi zapachami, takimi jak Tuxedo, a także Tomem Fordem „Fucking Fabulous" pod koniec 2017 r. i Soleil Blanc na początku 2018 r., ludzie zakochują się w perfumach ze względu na jego zapach, a nie określoną seksualność.


Na rynku konsumenckim zdominowanym przez millenialsów, którzy nie przejmowali się granicami i ograniczeniami płci, sprzedawcy detaliczni ponownie oceniają sposób, w jaki sprzedają swoje zapachy, usuwając etykiety płci i kategoryzując je według nut zapachowych. W erze inkluzywności z niecierpliwością czekamy na to, że coraz więcej marek zacznie eksperymentować z neutralnymi pod względem płci formułami dla swoich zapachów i skupi się bardziej na jednoczeniu płci niż na ich podziale i zapewnianiu ludziom zapachów, które lubią, a nie zapachów, które są definiowane przez społeczeństwo.