Profil zapachu: dla niej
Opakowanie: 100 ml, 30 ml
Data premiery: 2001
Rodzaj esencji: kwiatowy
Okazja: dozować w ciągu dnia
Linia głowy: mandarynka, pachnący groszek
Akord serca: gardenia, orchidea waniliowa
Głębia: drzewo sandałowe, wanilia, nuty drzewne, piżmo
Autorzy kompozycji: Carlos Benaim, Sophie Labbe, Rosendo Mateu
Pierwszym zapachowym klejnotem domu Nina Ricci, który przyniósł mu uznanie były perfumy L'Air Du Temps wydane w 1948 roku. Prawdziwa legenda i swego rodzaju świadectwo historii perfumerii. Esencja, która jest synonimem pokoju, miłości i wolności. W 2001 roku firma odnosi kolejny sukces prezentując Premier Jour, intymny, świetlisty i bardzo zmysłowy zapach, jawiący się jako dziedzictwo marki.
Od 1932 roku marka Nina Ricci oferuje wspaniałe kolekcje i perfumy, pełne pasji, zawsze poszukujące perfekcji. Dzięki temu stał się symbolem paryskiej elegancji i prestiżu. Robert Ricci, jedyny syn założycielki, przekształcił małą rodzinną firmę w wielką, odnoszącą międzynarodowe sukcesy. Wybór nazwy Premier Jour co w tłumaczeniu oznacza pierwszy dzień, ma nastąpić na początku XXI wieku, a zatem symbolizuje nową erę. Odnowienie jest inspirowane dziedzictwem, elegancją i know-how marki. Jeśli „Pierwszy dzień” zapragnął być nowym dniem, to chce też być nową zmysłowością. Kobieta, która go nosi, jest zdeterminowana, ultra zmysłowa, ale jednocześnie bardzo skromna. Dlatego kompozycja została zbudowana na zapierających dech w piersiach kontrastach, między siłą a nieśmiałością.
Świeży i urzekający zapach oferuje nowe emocje. Jego twórcami są Carlos Benaim, specjalista w dziedzinie kreowania głębokich i zmysłowych esencji jak perfumy Euphoria dla Calvin Klein Beauty, Sophie Labbe oraz Rosendo Mateu. Wybór perfumiarzy okazał się bardzo trafny. Spod ich ręki wyszła szczególnie świetlista i pociągająca kompozycja rozpoczynająca się świeżością mandarynki i słodkiego groszku. W sercu znajdziemy kobiece i cielesne tony dzięki pięknu gardenii i zmysłowości tropikalnej orchidei. Baza jest niezwykle atrakcyjna i pełna temperamentu. Umieszczono w niej balsamiczną nutę drzewa sandałowego, budzące pożądanie białe piżmo i słodki akcent wanilii.
Wyjątkowym dodatkiem jest genialnie zaprojektowany flakon, który ma formę trzech nałożonych na siebie cylindrów. Bardzo oryginalna obudowa przedstawia symbole zerwania i harmonii przeszłości i przyszłości. Oznacza początek, odnowę, moment, w którym wszystko jest możliwe. To bardzo ważne dla marki perfumy odnoszące się do przeszłości i przygotowujące na przyszłość.