O marce MontBlanc

Montblanc lub Montblanc International GmbH jest jednym z wiodących producentów wysokiej jakości przyborów do pisania, zegarków, biżuterii i galanterii skórzanej. Choć wieczne pióra są nadal głównym nośnikiem sprzedaży, to od czasu powstania firma znacząco rozszerzyła swój asortyment. W połowie 1990 roku, ponad 40 procent wpływów z działalności pochodzą ze sprzedaży wyrobów skórzanych, zegarków, biżuterii, akcesoriów i perfum. 90 procent całkowitej sprzedaży generowane jest za granicą, szczególnie w regionie azjatyckim.

August Eberstein Alfred Nehemias Claus Johannes Voss

Początki firmy datują się na rok 1906 kiedy to niemiecki inżynier August Eberstein rozpoczął w Berlinie produkcję piór wiecznych, by sprzedawać je różnym sklepom w Hamburgu i Berlinie. Eberstein zdobył duże doświadczenie w produkcji piór wiecznych. W Ameryce zarejestrował wiele patentów związanych z piórami. Mocne wsparcie zwłaszcza w eksporcie produktów otrzymał od niemieckiego bankiera i kupca Alfreda Nehemiasa, który długo mieszkał w Anglii. W 1908 roku dołączył do nich Claus Johannes Voss. Zarejestrowali razem firmę PEN Co Max Koch.

Podpis firmowy "Biała Gwiazda", który zdobi jej produkty, pojawił się po raz pierwszy w 1913 roku i był inspirowany szczytem Mont Blanc, najwyższym szczytem w Alpach. Pierwszym wiecznym firmowym piórem, które zyskało rozgłos, był "Meisterstuck", wyprodukowany po raz pierwszy w 1924 roku i produkowany do dziś. Sukces Meisterstuck umożliwił międzynarodową ekspansję i eksport towarów firmy. Znany symbol "4810" (wysokość szczytu Mont Blanc) została wygrawerowana na stalówkach wszystkich piór Meisterstuck, począwszy od 1929 roku.

W 1934 roku Firma zmieniła nazwę na Montblanc Simplo GmbH i wprowadziła swój pierwszy wypełniacz tłokowy. W 1935 roku firma rozszerzyła swoją ofertę o artykuły skórzane, takie jak torebki na długopisy, notesy i etui na dokumenty, które będą towarzyszyć piórom wiecznym.

Zakłady produkcyjne firmy zostały zniszczone w czasie II wojny światowej, ale zostały odbudowane, a produkcja kontynuowana w Danii. Pióra Meisterstuck nadal były produkowane i ulepszane i pozostają podstawą działalności firmy, chociaż w między czasie wprowadzono wiele innych modeli. Zainteresowanie piórami wiecznymi wzrosło w latach 80-tych, co pozwoliło Montblancowi rozszerzyć sprzedaż na Azję.

W latach 90-tych XX wieku Montblanc otworzył również sieć własnych ekskluzywnych butików. Zabytkowe długopisy Montblanc są teraz przedmiotem pożądania kolekcjonerów.

W latach 70-tych XX wieku firma Dunhill przejęła większościowy udział w Montblanc. W czasie późniejszym firma została kupiona przez Richemont Group, która oferuje produkty Montblanc obok innych luksusowych marek, takich jak Chloe, Baume et Mercier, Cartier i Van Cleef & Arpels. Richemont pozwolił marce Montblanc poszerzyć ofertę na inne towary; skórzane np. etui na klucze, biżuterię i zegarki. Perfumy stały się częścią oferty w roku 2001. Pierwszy zapach pojawił się Presence Men. Perfumy Montblank są wytwarzane w kooperacji z Inter Parfums Inc. Marka Montblanc wprowadziła na rynek 26 linii zapachowych. Najwcześniejsza edycja powstała w 2001 roku, a ostatnia Legend Night w 2017 roku.