Montblanc lub Montblanc International GmbH jest jednym z wiodących producentów wysokiej jakości przyborów do pisania, zegarków, biżuterii i galanterii skórzanej. Choć wieczne pióra są nadal głównym nośnikiem sprzedaży, to od czasu powstania firma znacząco rozszerzyła swój asortyment. W połowie 1990 roku, ponad 40 procent wpływów z działalności pochodzi ze sprzedaży wyrobów skórzanych, zegarków, biżuterii, akcesoriów i perfum. 90 procent całkowitej sprzedaży generowane jest za granicą, szczególnie w regionie azjatyckim.
Perfumy stały się częścią oferty w roku 2001 wraz z wydaniem męskiego aromatu Presence Men. W maju 2011 trafia do oferty ikoniczna linia zapachów Legend skierowanych do męskiej populacji. Rok później uzupełnia ją damski odpowiednik w postaci Legend Pour Femme. Kolejne perfumy to doskonała seria Emblem produkowana od 2014 roku. Wchodzące w jej skład kompozycje stają się ponadczasowymi zabytkami, które świadczą o dziedzictwie domu. Dedykowane są wyrafinowanym kobietom i mężczyznom ceniącym piękne przedmioty. Rzeczywiście, perfumy Montblanc są szyte przez doświadczonych perfumiarzy, którzy tworzą wiele bardzo zniuansowanych aromatycznych fresków. Kreowane przez nich esencje zawsze powstają ze słodyczy i emocji. Są jednocześnie delikatne i wyważone, wynikające ze świeżej i wyrafinowanej syntezy. Podobnie jak w przypadku projektów luksusowych piór, dom stara się, aby każda ze jego zapachowych kreacji była wyjątkowa. Perfumy marki Montblanc są wytwarzane w kooperacji z Inter Parfums Inc. Do tej pory wprowadzono na rynek 29 aromatów. W 2020 roku portfolio domu wzbogaciło się o dwa nowe zapachy, wieczorowy męski Legend Eau De Parfum i zmysłowy Signature dla pań.
Początki firmy datują się na rok 1906 kiedy to niemiecki inżynier August Eberstein rozpoczął w Berlinie produkcję piór wiecznych, by sprzedawać je różnym sklepom w Hamburgu i Berlinie. Przez lata Eberstein zdobył duże doświadczenie w produkcji artykułów piśmienniczych. W Ameryce zarejestrował wiele patentów związanych z piórami. Mocne wsparcie zwłaszcza w eksporcie produktów otrzymał od niemieckiego bankiera i kupca Alfreda Nehemiasa, który długo mieszkał w Anglii. W 1908 roku dołączył do nich Claus Johannes Voss. Zarejestrowali razem firmę pod nazwą PEN Co Max Koch.
Podpis firmowy w postaci białej gwiazdy, który zdobi jej produkty, pojawił się po raz pierwszy w 1913 roku. Za jego inspiracją kryje się szczyt Mont Blanc, najwyższy w Alpach. Pierwszym wiecznym firmowym piórem, które zyskało rozgłos, był „Meisterstuck", wyprodukowany po raz pierwszy w 1924 roku i produkowany do dziś. Sukces Meisterstuck umożliwił międzynarodową ekspansję i eksport towarów firmy. Znany symbol „4810" (wysokość szczytu Mont Blanc) została wygrawerowana na stalówkach wszystkich piór Meisterstuck, począwszy od 1929 roku.
W 1934 roku Firma zmieniła nazwę na Montblanc Simplo GmbH i wprowadziła swój pierwszy wypełniacz tłokowy. W 1935 roku firma rozszerzyła swoją ofertę o artykuły skórzane, takie jak torebki na długopisy, notesy i etui na dokumenty, które będą towarzyszyć piórom wiecznym.
W latach 90-tych XX wieku Montblanc otworzył również sieć własnych ekskluzywnych butików. Zabytkowe długopisy marki są teraz przedmiotem pożądania kolekcjonerów.
W latach 70-tych XX wieku firma Dunhill przejęła większościowy udział w firmie. W czasie późniejszym firma została kupiona przez Richemont Group, która oferuje produkty Montblanc obok innych luksusowych marek, takich jak Chloe, Baume et Mercier, Cartier i Van Cleef & Arpels. Richemont pozwolił marce poszerzyć ofertę na inne towary; skórzane np. etui na klucze, biżuterię i zegarki.
DOSTAWA
PRZY WPŁACIE
14 zł
DLA PŁATNOŚCI
ZA POBRANIEM
20 zł
DARMOWA DOSTAWA
dla zakupów
powyżej 500zł