Mexx to międzynarodowa firma modowa, która projektuje ubrania i akcesoria dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Założona już w 1980 roku marka zyskała swoją obecną nazwę dopiero sześć lat później. Nazwa, która jest równie innowacyjna, szlachetna i pomysłowa jak kreacje modowe i zapachowe, które pod tym szyldem widzą świat mody i perfum.
Perfumy MexxProdukty perfumeryjne Mexx zostały zaoferowane już w roku 1996. Zapachy marki, tak jak ich ubrania są skierowane na wyrafinowany rynek młodzieżowy, emanując młodą atmosferą dzięki kolorowym opakowaniom i żywym nutom zapachowym. Marka Mexx wprowadziła na rynek 53 rodzaje perfum. Najstarsza edycja powstała w 2000 roku, a najnowsza w 2017 roku.
WięcejDwa zapachy z serii Energizing charakteryzują się owocowo-świeżymi aromatami, które natychmiast tworzą dobry nastrój zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Mexx Energizing przygotowuje idealny początek dnia i bawi się wokół aury przez cały dzień z wyjątkową świeżością. Seria zapachowa obejmuje nie tylko wysokiej jakości spraye wody toaletowej, ale także produkty do codziennej pielęgnacji. Odrobina morskiej bryzy spryskała serię Twin Fresh. Minimalistyczny design i wyraźny, świeży aromat sprawiają, że zapach ten jest elegancki i wszechstronny na każdą okazję. Seria Ice Touch jest odświeżająco inna w każdy gorący letni dzień. Ten innowacyjny zapach łączy akordy wodne z uczuciem mrowienia, ponieważ nic nie działa tak orzeźwiająco, jak lodowata woda.
Pewny siebie i klasyczny - Black, Life Is Now & Pure
Zapachy Black Man i Black Woman tworzą klasycznie elegancką serię perfum Mexx. Delikatne akordy kwiatowe nabierają objętości dzięki esencjom owocowym. Zapach Black Women uwodzicielsko ciepły jest pod wpływem drogiego drewna i nuty wanilii. Męski odpowiednik przekonuje nutami owocowo-korzennymi i drzewnym aromatem. Rezultatem jest męski, aromatyczny zapach Black Man. Świeży i egzotyczny damski zapach Life Is Now pasuje do każdej kobiecej sylwetki. Morze kwiatów i oceaniczna świeżość sprawiają, że Life Is Now Woman to niepowtarzalna kompozycja zapachowa na każdą okazję.
Męski zapach łączy także egzotyczne owocowe smaki i delikatne akordy kwiatowe z domieszką morskiej bryzy. Jego męska pewność siebie została nabyta przez Life Is Now Man pod wpływem paczuli i drzewa sandałowego. Jasny i pewny siebie, pojawia się zapach Pure. Wariant dla Ciebie przekonany eleganckimi nutami kwiatu lotosu i egzotycznymi wpływami olejku Monoi. Kwiatowo-owocowy, ten witalizujący zapach, który oznacza dyskretną świeżość. Czysty człowiek podkreśla także naturalność swojego użytkownika. Niewątpliwie pomidory i jabłka tworzą połączenie, które jest uzupełnione mechatymi akcentami. Pikantne akordy drewna sprawiają, że Pure Man jest lekkim, klasycznym zapachem na każdą okazję.
Koncepcja sukcesu zapachów partnerskich
W świecie perfum marki kobiety i mężczyźni łączą siły, ponieważ marka z powodzeniem wprowadził już na rynek kilka zapachów partnerskich. Wszystko zaczęło się od bliźniaczej serii Mexx Man i Woman, która jest nadal poszukiwana. Pomyślną koncepcję kontynuowano dzięki zapachom partnerów Pure Man and Woman, Ice Touch i Life Is Now. Perfumy Mexx charakteryzują się beztroską lekkością i młodym, dynamicznym duchem, który przemawia do obywateli świata we wszystkich krajach. Nowością w rodzinie perfum Mexx są rewitalizujące zapachy Black Man i Black Woman. Również młode, bezczelne zapachy emanują serią Energetyzujący.
Marki odzieżoweW latach siedemdziesiątych projektant mody Rattan Chadha i jego partnerzy biznesowi: PK Sen Sharma, Adu Advaney, Suveer Arora, Ronny Lemmens, Horatio Ho i Arun Mehta (znani jako założyciele firmy) dostarczali ubrania dla oddziałów i hurtowni w Holandii , które zostały specjalnie zaprojektowane i oznakowane dla sklepów. Stworzyli dwie popularne marki odzieżowe - „Moustache” dla mężczyzn i „Emanuelle” dla kobiet. Obie marki miały skoordynowane kolekcje poświęcone stylowi życia i modzie młodzieżowej.
Powstaje markaW 1986 roku dwie marki zostały scalone, tworząc: M (z Moustache) + E (z Emanuelle) + XX (skrót od „kiss kiss”), by stworzyć MEXX. Firma lubi określać siebie jakoby „zaczęła od pocałunku”.
Odzież dziecięca i akcesoria markiSukces marki pozwolił na rozbudowę odzieży dziecięcej (Mexx Kids w 1990 roku, Mexx Mini dla małych dzieci w roku 1992 i I Baby Mexx w 1997 r.). Umowy licencyjne, które firma zaczęła podpisywać, w 1996 roku pomogły rozszerzyć ofertę marki o buty, perfumy, akcesoria do łóżek i kąpieli, okulary i torby, a Mexx stał się znany jako firma zajmująca się stylem życia. Odzież i akcesoria firmy koncentrują się na typie miejskim „casual”, inspirowanej życiem w mieście. Mexx sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem butików franczyzowych Mexx i eleganckich domów towarowych, głównie w Europie, z ekspansją w Azji i na Bliskim Wschodzie.
Sprzedaż marki W 2001 r. firma została kupiona przez amerykańską firmę modową Liz Claiborne, ale w 2011 roku Mexx została sprzedana grupie The Gores.
W 2012 roku firma już odnotowała stratę w wysokości 86 mln euro, a w 2013 roku stratę w wysokości 82 mln euro. W dniu 4 grudnia 2014 roku trzy spółki holdingowe marki ogłosiły upadłość.
W styczniu 2015 roku Turecki Eroglu Holding nabył markę odzieżową i wznowił pracę kilkudziesięciu sklepów w całej Europie. Od lutego tego samego roku Mexx ponownie otworzył pełnozakresowe sklepy i centra outletowe w całej Europie. Zapowiadane jest że cała firma wznowi działalności w lutym 2018 roku.