Loewe SA to hiszpański luksusowy dom mody z siedzibą w Madrycie i należący do grupy LVMH.
Historia firmy sięga roku 1846 roku w którym w Calle del Lobo w centrum Madrytu powstały warsztaty galanterii skórzanej założone przez grupę hiszpańskich rzemieślników. W 1872 roku do Madrytu przybywa Enrique Loewe Roessberg, niemiecki rzemieślnik. Związuje się z warsztatem galanterii skórzanej. Do 1892 roku utrwalono reputację firmy jako najlepszego miejsca z wyrobami skórzanymi w Madrycie. W roku 1892 roku, firma E. Loewe osiedla się na sąsiedniej ulicy.
Loewe został oficjalnym dostawcą do domu króla Alfonsa XII w 1905 roku. Ekspansja w całej Hiszpanii rozpoczęła się od drugiego sklepu w Barcelonie. Dodatkowe sklepy zostały otwarte w 1923 roku, a wnuk Enrique Loewe Knapp przejął firmę w 1934 roku, kontynuując ekspansję.
ModaW 1945 roku projektant Perez de Rozas tworzy modele toreb z „boxcalf" (wyprawiona skóra z cieląt zwierząt ssących) , które wkrótce staną się klasyką firmy. Ten projekt stał się znakiem rozpoznawczym firmy i umożliwił jej ekspansję międzynarodową w latach sześćdziesiątych. W 1960 r. Loewe, odnosząc już sukcesy wśród kobiet z całego świata, zatrudnił kilku utalentowanych projektantów, którzy byli w stanie kontynuować jednolitą koncepcję marki.
Pierwsza damska linia odzieży modowej pojawiła się w latach 70-tych XX wieku, a cenionymi projektantami marki byli Karl Lagerfeld, Giorgio Armani i Laura Biagiotti. Jedwabne towary i charakterystyczny monogram marki powstały również w tych latach.
Zapachy markiTwórcą logo Loewe był słynny projektant Vicente Vela. Młody człowiek doprowadził do pracy nad logo ówczesnych współpracowników, którzy, łącząc siły, byli w stanie stworzyć naprawdę niezapomniany graficzny wizerunek zmysłowych perfum. W latach 70 tych firma po raz pierwszy wprowadziła do oferty perfumy. L de Loewe dla kobiet był pierwszym zapachem firmy, wprowadzonym w 1972 roku. Loewe Loewe dla mężczyzn był pierwszym męskim produktem. Zapach został wprowadzony na rynek w 1974 roku.
Podbój rynku azjatyckiegoRynek azjatycki jest jednym z najbardziej lukratywnych dla produktów Loewe. Ekspansja rozpoczęła się z pierwszym otwarciem sklepu w Japonii w 1976 roku. Marka ma dziś ponad 35 sklepów w Japonii. Partnerstwo z francuskim konglomeratem luksusowych towarów LVHM od 1987 r. utorował drogę do dalszej międzynarodowej ekspansji. LVMH formalnie przejął kierownictwo firmy w 1996 roku i osadził Narciso Rodrigueza jako projektanta kolekcji odzieży damskiej firmy. Stuart Vevers został dyrektorem kreatywnym Loewe w 2008 roku. Loewe nadal oferuje zapachy za pośrednictwem LVMH. Aire Loewe z 1985 roku jest nadal jednym z najpopularniejszych zapachów na hiszpańskim rynku. Pod marką Loewe można spotkać 84 rodzaje perfum. Pierwsze powstały w 1972 roku, a najnowsze w roku 2017 .
Firma Loewe zajmuje się poezją i muzykąNawet w czasach kapitalizmu firma nadal produkuje w swoim kraju i współpracuje głównie z lokalnymi producentami. Na całym świecie doceniany jest za stosowanie organicznych kolorów. Firma zatrudnia około 1100 pracowników i co roku oferuje liczne staże. Ponadto marka Loewe angażuje się w różne dziedziny artystyczne i społeczne: co roku przyznaje uznaną nagrodę poetycką (Premio Internacional de Poesía Fundacion Loewe), organizuje konkurs pianistyczny Infanta-Christina, wspiera Liceum w Barcelonie, operę w Madrycie i ułatwia edukacyjny dostęp do kultury.