O marce Lalique

Lalique to francuska firma dóbr luksusowych, założona przez mistrza szkła i twórcę francuskiej biżuterii, Rene Lalique. Urodził się w małej wiosce Ay w 1860 roku i wychowywał się zarówno w Paryżu, jak i w Ay. Młody Rene rozwinął fascynację światem naturalnym, który w pełni wyraził się w późniejszych pracach. Formalnie studiował sztukę w College Turgot, ale został zmuszony do odejścia, gdy zmarł jego ojciec. W wieku 12 lat rozpoczął naukę u paryskiego złotnika, pobierajac lekcje wieczorem, kiedy tylko mógł. Następnie kontynuował swoją edukację w Sydenham Art College w Londynie.

Rene Lalique

W Anglii i pracował jako niezależny artysta, jednocześnie projektując biżuterię dla cenionych domów, takich jak Cartier i Boucheron, zanim rozpoczął własną działalność gospodarczą w 1885 roku. Biżuteria w tym czasie kładła nacisk na ilość kamieni szlachetnych, przy czym projekt jest mniej ważny. Lalique na zawsze zmienił bieg sztuki tworzenia biżuterii w dzieła inspirowane naturą przedstawiające zwierzęta i formę kobiecą. Jeden z najbardziej znanych (i najbardziej plagiatowanych) jubilerów słynnego okresu ‘Art Nouveau’, Lalique ostatecznie skupił się na biżuterii i sztuce szklanej, z coraz większym powodzeniem.

Lalique nawiązała współpracę z Francois Coty, by stworzyć piękne butelki do perfum, rewolucyjną koncepcję w tamtym czasie. Perfumy w tym okresie były sprzedawane w zwykłych szklanych fiolkach, a kobiety, które je kupiły, musiały także kupować ozdobne i drogie karafki do domu, jeśli chciałyby je przechowywać w atrakcyjniejszym naczyniu. Lalique zaprojektował legendarne pojemniki i piękne etykiety dla niektórych wczesnych zapachów Coty, takich jak L'Effleur i Ambre Antique. Innym osiągnięciem Lalique’a było zaprojektowanie procesu produkcyjnego, który umożliwiłby produkcję butelek na masową skalę, zmniejszając w ten sposób koszty i czyniąc produkt tańszym i powszechnie dostępnym.

Ta nowa koncepcja marketingowa perfum w pięknych buteleczkach, daje Lalique możliwość projektowania butelek dla Rogera’Gallet, Guerlain, Molinard, d'Orsay i Worth. Jedną z jego najbardziej pamiętnych kreacji jest flakon gołębicy dla L'Air du Temps Niny Ricci.
Szkło stało się medium, na którym Lalique skoncentrował swoje wysiłki do końca życia. Nie ograniczając się jedynie do butelek do perfum, zaprojektował także instalacje architektoniczne i ozdoby do luksusowych samochodów.

Lalique zmarł w 1945 roku, ale jego talent artystyczny był przekazywany z pokolenia na pokolenie. Wnuczka Lalique, Marie Claude, która również jest 'twórcą w szkle', postanowiła stworzyć własną linię perfum w 1992 roku, przywracając tradycję ‘ubierania’ perfum przez dziadka w piękne naczynia.

Zapachy marki są wytwarzane w kooperacji z Art’Fragrance, a od 1994 roku luksusowe limitowane wydania zapachów firmy są oferowane w butelkach 'rzeźbionych'. Marka Lalique wprowadziła na rynek 67 rodzajów perfum. Najwcześniejsza edycja powstała w 1931 roku, a najnowsza zapowiedziana jest na 2018 rok.