Zapach i zwycięstwo to w przypadku marki Lacoste bardzo wyrównana gra. Inspiracją do powstania modowego imperium było bardzo nietypowe wydarzenie sportowe. W roku 1923 młody francuski tenisista Rene Lacoste który był dziedzicem producenta samochodów postawił na główną wygraną pewnego meczu w Bostonie. Stawką zakładu było nie tylko wygranie Pucharu Davisa ale także wygranie ekskluzywnej i bardzo drogiej walizki ze skóry aligatora. Choć tenisista przegrał mecz i zakład to stał się ulubieńcem publiczności oraz prasy. Jeden z dziennikarzy napisał iż Lacoste nie wygrał ale walczył jak korokodyl. Ten fakt stał się początkiem narodzin legendy młodego sportowca. Nigdy już nie uwolnił się od przezwiska "Krokodyl", a nawet sam kazał sobie wyszyć na kieszonce koszulki emblemat z krokodylem. Kończąc karierę sportową Rene Lacoste zainicjował rewolucję modową na kortach tenisowych. Podobnie jak wcześniej Coco Chanel w jeździectwie, Lacoste podważył wygodę ubrań do tenisa. Od 1933 roku sam zaczął projektować koszulki polo z oddychającego, lekkiego materiału - bawełny pique. Koszulki posiadały krótki rękaw, dawały swobodę ruchów co w sporcie jest bardzo ważne. Symbolem nowych strojów tenisowych stał się mały zielony krokodyl. Wkrótce marka Lacoste stała się kultową i ekskluzywną także poza kortami. Początkowo koszulki polo miały być przeznaczone tylko dla zawodowców. Poszerzenie działalności i ułatwienie dostępu do produktów paradoksalnie przyniosło firmie szkody. Zmniejszenie ceny wywarło wpływ na jakość a także wpłynęło na pojawienie się na masową skalę podróbek. Ten moment wykorzystał Ralph Lauren i wkrótce na Wimbledonie pojawiły się koszulki z jego logotypem. Jednak dzięki dobrym posunięciom biznesowym oraz działaniom celebrytów, Lacoste wróciło na swoje miejsce. Produkty Lacoste zniknęły z sieci tanich sklepów z powrotem nabrały statusu luksusowych. W chwili obecnej pod marką Lacost sprzedaje się nie tylko koszulki polo ale również zegarki, torebki, buty, perfumy, akcesoria do domu oraz drobną galanterię. Marka znana jest prawie na wszystkich kontynentach, jest szanowana, ceniona i chętnie kupowana. Lacoste pierwsze perfumy stworzył dla mężczyzn. Było to w roku 1984. Od tamtej pory marka uruchomiła produkcję wielu serii zapachów dla kobiet i mężczyzn. Ostatnie z nich to Lacoste L.12.12 Energized (2016), Eau de Lacoste Pour Homme L.12.12. Magnetic (2016), Eau de Lacoste Pour Elle L.12.12 Magnetic (2016) i Lacoste Pour Femme Legere (2017). Obecnie producent oferuje swoje perfumy we współpracy z Procter & Gamble.
Informacja
delivery
KOSZT WYSYŁKI
PRZY WPŁACIE
14 zł
ZA POBRANIEM
16,50 zł
   GRATIS !
dla zakupów
powyżej 199zł
0426890822
884150650
Informacja
Pn- Pt
godz. 10-17