Zapach i zwycięstwo to w przypadku marki Lacoste bardzo wyrównana gra.
Perfumy LacosteLacoste to rewolucyjna marka, która odniosła sukces zarówno w świecie mody, jak i sportu. Dlatego zawsze była synonimem sportowego charakteru, relaksu i elegancji. Szczególnie znana ze swojej koszulki polo, poszerzyła asortyment i jest dziś rozpoznawana dzięki wielu zapachom. Perfumy Lacoste są zawsze mocno zakorzenione w sportowym i dynamicznym wszechświecie. Świeży Booster, beztroski Touch of Pink, cytrusowy i wyrazisty Challenge, dynamiczny Essential czy najnowszy Lacoste Match Point to aromaty, które emanują lekkością i swobodą afirmującą życie. Podobnie cała seria perfum L.12. 12 czerpie siłę ze sportu i bezpośrednią inspirację z emblematycznej koszulki polo. Od 1984 roku firma uruchomiła produkcję wielu linii zapachowych dla kobiet i mężczyzn. Obecnie perfumy marki Lacoste powstają we współpracy z Procter & Gamble.
WięcejInspiracją do powstania modowego imperium było bardzo nietypowe wydarzenie sportowe. W roku 1923 młody francuski tenisista Rene Lacoste, który był dziedzicem producenta samochodów, postawił na główną wygraną pewnego meczu w Bostonie. Stawką zakładu było nie tylko wygranie Pucharu Davisa, ale także wygranie ekskluzywnej i bardzo drogiej walizki ze skóry aligatora. Choć tenisista przegrał mecz i zakład to stał się ulubieńcem publiczności oraz prasy.
Jeden z dziennikarzy napisał, iż Lacoste nie wygrał, ale walczył jak krokodyl. Ten fakt stał się początkiem narodzin legendy młodego sportowca. Nigdy już nie uwolnił się od przezwiska "Krokodyl", a nawet sam kazał sobie wyszyć na kieszonce koszulki emblemat z krokodylem. Kończąc karierę sportową Rene Lacoste zainicjował rewolucję modową na kortach tenisowych.
Nowe stroje do tenisaPodobnie jak wcześniej Coco Chanel w jeździectwie, Lacoste podważył wygodę ubrań do tenisa. Od 1933 roku sam zaczął projektować koszulki polo z oddychającego, lekkiego materiału - bawełny pique. Koszulki posiadały krótki rękaw, dawały swobodę ruchów, co w sporcie jest bardzo ważne. Symbolem nowych strojów tenisowych stał się mały zielony krokodyl.
Jak marka stała się kultowa i ekskluzywnaWkrótce marka Lacoste stała się kultową i ekskluzywną także poza kortami. Początkowo koszulki polo miały być przeznaczone tylko dla zawodowców. Poszerzenie działalności i ułatwienie dostępu do produktów paradoksalnie przyniosło firmie szkody. Zmniejszenie ceny wywarło wpływ na jakość, a także wpłynęło na pojawienie się na masową skalę podróbek.
Marka wyrobów luksusowychTen moment wykorzystał Ralph Lauren i wkrótce na Wimbledonie pojawiły się koszulki z jego logotypem. Jednak dzięki dobrym posunięciom biznesowym oraz działaniom celebrytów, Lacoste wróciło na swoje miejsce. Produkty Lacoste zniknęły z sieci tanich sklepów, z powrotem nabrały statusu luksusowych.
W chwili obecnej pod firmą Lacoste sprzedaje się nie tylko koszulki polo, ale również zegarki, torebki, buty, perfumy, akcesoria do domu oraz drobną galanterię. Marka znana jest prawie na wszystkich kontynentach, jest szanowana, ceniona i chętnie kupowana. Pierwsze perfumy Lacoste stworzył dla mężczyzn.