Wyjątkowa energia Kenzo, ucieleśniona przez dyrektorów kreatywnych Carol Lim i Humberto Leon w obrazach kolekcji domu mody, znalazła swoje odzwierciedlenie w pierwszym zapachu, stworzonym pod ich kierownictwem, Kenzo World. Pokazali wszystkim świat jaki oni widzą sami: spontaniczny, niesamowity, różnorodny i tętniący życiem. Świat, w którym wolność słowa i kreatywność są cenione ponad wszystko. Dynamiczny zapach, który łączy się z duchem czasu i duchem marki. O tym prawdziwym fenomenie mówi się wiele od czasu jego premiery w 2016 roku.
Trzeba przyznać, że to realizacja bardzo ambitnego projektu i prawdziwy punkt zwrotny w twórczym świecie domu. Towarzyszący mu spot reklamowy z Margaret Qualley w roli głównej, aktorki i byłej baletnicy, w totalnie zwariowanej choreografii zaaranżowanej przez reżysera Spike'a Jonze, jest oczywiście winny tego sukcesu. Dzisiaj marka zdecydowała się napisać nową stronę w historii tego zapachu i dać nam nowy portret towarzyskiej, wolnej i ekstrawaganckiej kobiety, bardziej świetlisty i jeszcze bardziej radosny.
Kreatywny zespół powierzył stworzenie formuły nowych perfum utalentowanej Mai Lernout i wybitnemu perfumiarzowi Francisowi Kurkdjian. W rzeczywistości mistrz awangardy znany jest z wyjątkowych dzieł dla brytyjskiej marki Burberry. Ale przede wszystkim słynie ze swoich śmiałych rozwiązań twórczych. Zdjął zapach z utartych szlaków, zdmuchnął nutę tradycji z kwiatów i zdecydowanie wyszedł poza stereotypy. Poza tym posiada kolekcję aromatów sygnowanych własnym nazwiskiem i stoi także za perfumami dla domu Nina Ricci czy Narciso Rodriguez.
Kompozycję dla marki uczynił równie dynamiczną jak jej poprzednie wcielenia. Podkreśla w niej kwiatowo-owocową eksplozję, dzięki czemu przybiera świeższy i jeszcze bardziej energiczny zwrot. Jest idealna dla wszystkich kobiet, które szukają orzeźwiającego i musującego, radosnego i rozświetlającego zapachu. Jednak jej świeżość wykazuje niesamowitą przyczepność. Kwiatowy oddech esencji uwodzi poetyckim i soczystym połączeniem piwonii i gruszki. Róża i kwiat migdałowca wzbogacają serce o wykwintną słodycz. Podstawa złożona z korzenia irysa, fiołka, wanilii i białego piżma podkreśla pudrową stronę i naturalną elegancję.
Kultowa butelka zaprojektowaną przez Patricka Li w kształcie oka zostaje przywrócona w obecnej edycji. Jeśli jej sylwetka pozostała taka sama to jej nowy bladoróżowy odcień nie powinien nikogo zaskoczyć. Jedynie dołączona zawieszka z perłą pozostała w tej samej tonacji różowego złota. Całość jest bardzo wyraźnie inspirowana egipskim okiem o silnie symbolicznym zasięgu. To perfumy kobiety o świeżym spojrzeniu, innowacyjnym duchu i otwartej na świat.
Wydaje się, że Kenzo World przypieczętowuje początek nowej historii zainicjowanej dzięki dwójce nowych twórców artystycznych, stojących na czele kreacji Kenzo. Ich ambicją była zmiana i odmłodzenie wizerunku domu. Jeśli chodziło o to, aby uczynić ją trochę mniej mądrą, założenie było genialne! Ci dwaj artyści leżą u podstaw tego zakrojonego na szeroką skalę projektu. Intrygująca kompozycja pogrąża nas w samym sercu towarzyskiej kolacji. Młoda kobieta, Margaret Qualley, postanawia odsunąć się od tłumu i wymknąć, aby wejść w totalnie szalony i nieoczekiwany trans. Odtąd aromat szybko stał się zapachem wolnej kobiety, nie wahającej się wyrazić wszystkich swoich emocji, nawet tych najbardziej skrywanych. Jej mimika, spontaniczne ruchy, i niekonwencjonalne zachowanie szybko uczyniło z niego ikonę. Jakby surfując po tym rodzącym się, ale już głośnym sukcesie, postanowiono napisać nowy rozdział w tej kobiecej emancypacji: Kenzo World Eau de Toilette.