Linia: damska
Objętość: 100 ml, 30 ml, 50 ml
Rok premiery: 2006
Struktura esencji: kwiatowa, orientalna
Przeznaczenie: na dzień, wieczór
Akord głowy: ryż, biała herbata
Linia serca: kwiat wiśni, plumeria, heliotrop
Nuta głębi: wanilia, kadzidło, drzewo Thanaka, piżmo
Oscar Wilde powiedział kiedyś, że „tylko miłość może utrzymać kogoś przy życiu”. I właśnie temu silnemu i uniwersalnemu uczuciu chciał Kenzo złożyć hołd. Od 1988 roku marka nie przestaje nas zapraszać w podróż ku wolności i marzeniom. Każda z jej pachnących kreacji ma bardzo poetyckie i zmysłowe podejście. Każdy z jej aromatów to sposób na wywołanie uśmiechu i zanurzenie w cudownej historii. A dokładniej chodzi tu o miłość. Kenzo Amour to zapach, który przemawia do wyobraźni i zaprasza nas w magiczną podróż pełną uczuć i miłości. To wyprawa pary ludzi dookoła świata, widzianego przez pełne miłości spojrzenie.
Amour jest zbudowany jak ciąg obrazów i wspomnień, które napływają ogromną falą wzbudzając zdziwienie, które obserwujemy szeroko otwartymi oczami. Wydaje się, że jest w stanie przekształcić otaczający świat w prawdziwą bajkę. Dzięki niemu chmury zamieniają się w płatki, słońce wschodzi nad szczytami gór i zachodzi chowając się w tafli morza. To perfumy, które pobudzają do marzeń i zachęcają do ponownego skupienia się na podstawowych wartościach życia. W końcu co może być ważniejsze niż codzienne wstawanie i myślenie, że życie jest tego warte? Żyć, ale przede wszystkim dzielić się życiem z innymi. W ten sposób kompozycja dostarcza nam emocji emanujących z różnych kultur i wielu tradycji. To uniwersalna deklaracja miłości uszyta z delikatnością i ewoluująca wraz z krajobrazami.
Za wyjątkowym zapachem stanowiącym połączenie kwiatowych, orientalnych i drzewnych składników stoi dwóch mistrzów perfumiarzy - Olivier Cresp i Daphne Bugey, doskonali wirtuozi perfum Dior i Jean Paul Gaultier. Postanowili opracować fascynujący aromat oparty na nucie ryżu i akordzie kwiatów wiśni. W ten sposób Kenzo Amour wydaje się uciekać przed przewiewnym ciepłem otoczonym białą herbatą. Teraz przypomina trochę typowy azjatycki nektar. Jest więc hołdem dla początków marki. Serce wypełniają wonie plumerii, heliotropu i kwiatu wiśni, symbolu narodowego święta Japonii celebrowanego wiosną. Jednak ta początkowo świetlista esencja po pewnym czasie ciemnieje, pozostawiając za sobą chmurę kadzidła emanującą z drewna thanaka. Te ciepłe i korzenne aromaty łączy w spójną całość mieszanka białego piżma i wanilii.
Ciepła, zmysłowa kompozycja jest hołdem dla kultury Dalekiego Wschodu. Zamknięta w pięknym, smukłym flakonie przypominającym sylwetkę poruszającego się ptaka. To oryginalny sposób symbolizowania podróży, który jest także wyrazem optymizmu i radości życia. Wyjątkową butelkę stworzył projektant Karim Rashid słynący z niepowtarzalnych wzorów i nietypowych kształtów. Nie bez powodu uważany jest za gwiazdę pop w świecie designu. Kampania Kenzo Amour jest jak sam zapach, fascynującą podróżą przez azjatyckie krajobrazy. Twarzą perfum jest ukraińska modelka i aktorka mieszkająca w Paryżu Olga Kurylenko. W miejscu, w którym stoi widzimy ją wtuloną w męskie ramiona. W tle rozbrzmiewa piosenka Good Friday autorstwa CocoRosie. Zainspirowana zapachem marzy o kolorowych krajobrazach, równie egzotycznych jak Amour of Kenzo. Ta zjawiskowa esencja to prawdziwa miłosna podróż przez cały świat, zmysłowa i pełna emocji.