Zobacz:

O marce Jesus del Pozo

Jesus Del Pozo był hiszpańskim projektantem. Urodził się 1946 roku w Madrycie.
Otworzył swój pierwszy butik w 1974 roku z modą męską. Del Pozo rozpoczynał swoją karierę w tym samym czasie w którym Hiszpania zaczynała przechodzić od dyktatury Franco do demokracji. Zmiana w polityce zbiegła się ze zmianą wartości społecznych opisanych teraz jako La Movida (ruch odnowy obyczajowości i kultury w Hiszpanii początku lat 70-tych XX-wieku).

Jesus Del Pozo

Del Pozo, jako artysta i projektant, odegrał ważną rolę w tym ruchu i został uznany za punkt kluczowy modernizacji stylu hiszpańskiego. Ze swojego butiku na ulicy Almirante - centrum awangardy kulturalnej w Madrycie, Del Pozo czerpał inspirację z przeszłości i zaszczepiał swoją własną, niepowtarzalną wizją, aby przenieść modę Hiszpanii w przyszłość. Nie zapominając o lekcjach dawnych hiszpańskich mistrzów mody, takich jak Cristobal Balenciaga, Del Pozo poszukiwał indywidualnego piękna możliwego stworzenia i sposobu przedstawienia go bez żadnych sztuczek i niepotrzebnych upiększeń.

"Intelektualny" projektant, którego przemyślane podejście obejmowało badania i dyskusje, wielu porównało jego projekty ze sztuką, w szczególności z rzeźbą, a nie modą. Początkowo projektowanie dla kobiet sprawiło, że te projekty odnosiłyby większe sukcesy. Jego pierwsza kolekcja została pokazana w 1976 roku i była jednak skierowana do mężczyzn. Od 1980 rku prezentował kolekcje pret-a-porter dla kobiet na pokazie mody Cibeles w Madrycie. W 1989 roku wystąpił w Fashion Foundation w Tokio, a w 1990 w La Cour Carree w Luwrze w Paryżu.

Del Pozo otrzymał nagrodę Golden Needle w 1981 roku, National Award Cristobal Balenciaga w 1989 roku i był pierwszym projektantem mody, który otrzymał Złoty Medal za Zasługi w Sztukach Pięknych w 1998 roku. W latach dziewięćdziesiątych Del Pozo dokonał wielu lukratywnych ruchów, które przyniosły duży sukces pracowni. Zaczął kreować odzież gotową i ślubną, a w 1992 roku wprowadził swoje pierwsze perfumy, Duende dla kobiet. Perfumy stały się ważnym elementem oferty marki Del Pozo, a Halloween (1997) stał się międzynarodowym bestsellerem, a w kolejnych latach wydał serię limitowanych edycji i flankerów. Del Pozo zmarł w sierpniu 2011 roku, pozostawiając w spuściźnie wiele pięknych kreacji dla ważnego czasu w historii Hiszpanii, a także dziedzictwo edukacji i profesjonalizmu w branży mody.
Jesus Del Pozo w trakcie swojej twórczości wydał 19 rodzajów perfum.