Linia: damska
Opakowanie: 100 ml
Data inauguracji: 1993
Przeznaczenie esencji: na dzień, wieczór
Typ kompozycji: orientalna, kwiatowa
Akord głowy: kwiat pomarańczy, gruszka, mandarynka, róża, anyż, bergamotka
Nuta serca: irys, orchidea, imbir, tuberoza, śliwka, ylang-ylang
Baza: piżmo, bursztyn, drzewo sandałowe, cynamon, wanilia
Perfumiarz: Jacques Cavallier
Wieloaspektowa wizja kobiecości w nowych perfumach Jean Paul Gaultier. Podane w wyjątkowej i zmysłowej formie są tak ekscentryczne i ultrakobiece jak modne kreacje projektanta. Classique, symbolicznie połączony z męską wersją Le Male to ikona wizerunku marki. Reprezentujący fascynujący świat prowokacji ucieleśnia czystą pokusę i uwodzenie. Pachnie urzekająco ekstraktami kwiatów, zniewalającymi nutami bursztynu i słodyczą wanilii. J.P Gaultier oznacza pomysłowość, nonkonformizm i pasję na wskroś.
W latach 90. J.P.G był już człowiekiem sukcesu i ubierał największe gwiazdy w swoje ekscentryczne ubrania stając się ulubionym „UFO” francuskiej haute couture. A gdy postanowił stworzyć perfumy, nie trzeba było żadnych półśrodków by dostosować się do barwnej osobowości i zapachów małego twórczego geniuszu. Dlatego też pojawienie się perfum dla kobiet w ekstrawaganckim flakonie było czytelną wiadomością, że mają w sobie wszystko oprócz banału. Jest to zatem aromat zaskakujący i przytłaczający, który zdobi obraz pasujący do jego twórcy.
Kobieta ubrana w słynny gorset będący źródłem wielu inspiracji kreatora musi być mega kobieca, odważna ale przede wszystkim bardzo zmysłowa. Kampania reklamowa, za którą stoi reżyser Jean-Baptiste Mondino jest także niecodzienna i wyrafinowana, oferuje jednocześnie obraz pchający na skraj kobiecości. Od tamtej pory powstało wiele mini filmów z kultowymi i nieśmiertelnymi scenami jak te w słynnym spocie „The Kiss” z 2007 roku, w którym Le Male i Classique wymieniają najbardziej zmysłowy pocałunek w historii reklamy.
Niezależnie od tego, czy jest to sam aromat, czy jego zadziwiająca butelka, czy słynne opakowanie w formie puszki, wiele można powiedzieć o tym niepokojącym zapachu. Chociaż należy założyć, że Jean-Paul Gaultier ma spontaniczne dziwactwa, rzeczywistość pokazuje, że tak naprawdę jest drobiazgowy i dba o wszystkie szczegóły swojej odzieży czy kreacji perfumowych. Sama kompozycja zapachowa jest efektem pracy Jacquesa Cavalliera. Opracował ją na podstawie wspomnień z dzieciństwa, gdy zagłębiał się w zapachy produktów kosmetycznych i makijażu swojej babci.
Otwiera się promiennym dotykiem owoców i kwiatu pomarańczy z ażurowo wplecioną nutą anyżu. Gdy początkowe akordy cichną, wyłania się serce, które zmierza w kierunku głębokich, pudrowych i wyrafinowanych esencji irysa, tuberozy i ylang-ylang. Siłę kwiatowych aromatów podsyca pikantna obecność egzotycznego imbiru tworząca pomost łączący serce kompozycji z jej zmysłową podstawą. Piżmo ogrzewane ciepłą wonią bursztynu zostawia w powietrzu swój zwierzęcy ślad. Zakończenie wręcz kipi sensualnością, która niesie się wraz z apetycznymi nutami wanilii i cynamonu. Wyjątkowy zapach stanowi zatem słodki kompromis między zuchwałą i seksowną kobiecością a odą dla kobiet i ich urody. Kultowy gorset zaprojektowany i dostępny w wielu modelach, sprawia poprzez swoje wyrafinowanie, że flakon jest dziełem sztuki, które można swobodnie kolekcjonować i oswajać. I na tym polega genialność twórcy: wielki klasyk w wielu wersjach, ponieważ jego szaleństwo jest innowacyjne i całkowicie uzależniające.