Zobacz:

OPIS MARKI

Hugo Boss to marka niemiecka, kojarzona z perfekcją i funkcjonalnością. Została założona w 1924 roku zaraz po I wojnie światowej, kiedy Niemcy wstrząsane były wysokim bezrobociem i hiperinflacją.

Niemiecki krawiec Hugo Boss założył sklep w małym miasteczku Metzingen, na południe od Stuttgartu. Boss zaczął produkować kombinezony ochronne dla robotników przemysłowych i inne ubrania robocze dla mężczyzn.

Hugo Boss
Z czasem także zaczęto szyć płaszcze przeciwdeszczowe i mundury. Przez lata warsztat przeobraził się w małą fabrykę. W czasie II wojny światowej fabryka produkowała mundury dla armii Niemieckiej.

W roku 1948 umiera założyciel firmy Hugo Boss. W roku 1967 dziewiętnaście lat po śmierci założyciela firmy dwaj jego wnukowie Uwe i Jochen Holy przejęli firmę. Bracia rozkręcili biznes, kierując go w zupełnie nową stronę.

Zmodernizowali swoje zakłady produkcyjne i zwiększyli swoje możliwości, aby zaspokoić rosnący popyt w Niemczech dzięki powojennemu boomowi gospodarczemu. W ciągu dekady mocno wyprzedzili swoich konkurentów, wprowadzając nowe linie garniturów wykonane z wysokiej jakości, niezwykle lekkich włoskich tkanin w modnych kolorach i wzorach. W latach 70. firma zaczęła naliczać jeszcze wyższe ceny za atrakcyjne nowe linie produktów. W tym czasie stali się pionierem nowego trendu produkcji za granicą. Dzięki temu trendowi, bracia również szybko podbili zagraniczne rynki. Powstały strumień przepływów pieniężnych pozwolił firmie na prosperowanie na nieznanym dotąd poziomie.

Melanż męskiej wysokiej jakości mody wykonanej z włoskiej wełny, jedwabiu, lnu lub bawełny w nowoczesnej konstrukcji, w połączeniu z masywnymi kampaniami reklamowymi i sprytnym "product placement", w wykonaniu Hugo Bossa było lepem dla nowego pokolenia młodych, ambitnych biznesmenów. Po tym, jak garnitur Bossa podbił Europę Zachodnią, producent odzieży zrobił kluczowy krok przez Atlantyk. Nieznana niemiecka wytwórnia spotkała się ze sceptycyzmem, gdy pierwsze ubrania Bossa trafiły do sklepów w Stanach Zjednoczonych w 1976 roku. Jego akceptacja z czasem jednak stale i to szybko rosła.

Ubrania były popularyzowane dzięki reklamom sprawnych fizycznie i przystojnych mężczyzn. Należeli do nich; gwiazdor Sylvester Stallone, najlepsi sportowcy, tacy jak pięciokrotny mistrz tenisa Wimbledonu Bjorn Borg, oraz oszałamiający policjanci z telewizji "Miami Vice". Co ostatni w swojej charakterystycznej palecie pastelowych kolorów Baskin-Robbins. Wygląd Hugo Bossa reprezentował obraz, odnoszącego sukcesy profesjonalisty z nutą macho. Dla młodych ludzi, którzy nie mogli jeszcze sobie pozwolić na szerokie barki w cenach od 400 do 500 dolarów w garniturach Bossa, w połowie lat 80. XX wieku firma zaczęła robić bardziej swobodne ubrania, takie jak swetry i kurtki sportowe.

W 1980 roku Hugo Boss po raz pierwszy przekroczył próg 100 milionów marek. Pięć lat później firma zadebiutowała na giełdzie, zmieniając nazwę na Hugo Boss AG i skoncentrowała się na ekspansji geograficznej. Na szczycie sukcesu spółki w 1989 roku, bracia sprzedali znaczną część udziałów Hugo Boss japońskiej Leyton House Group. W 1991 roku Włoski gigant mody Marzotto SpA staje się większościowym akcjonariuszem firmy Hugo Boss.

W roku 1993 bracia rezygnują z zarządzania. Zastępuje ich nowy dyrektor generalny Peter Littmann. Pięć lat później generalnym dyrektorem firmy zostaje długoletni główny projektant firmy Werner Baldessarini. Pod jego zarządem marka w 1998 roku wprowadza pierwszą linię damską. Marka Hugo Boss zasłynęła na świecie jako lider mody męskiej. Dziś w bogatej ofercie firmy znajdziemy ubiory damskie i męskie, perfumy, zegarki, okulary. Propozycje modowe marki skierowane są do szerokiej rzeszy klientów, o różnych oczekiwaniach: od eleganckiej mody biznesowej do kolekcji "ready to wear".

Do współpracy w ramach kampanii reklamowych Boss często angażuje celebrytów.
Firma produkuje perfumy we współpracy z Proctor & Gamble Prestige. Zapachy dla kobiet i mężczyzn oferowane są pod markami Boss, Hugo i Baldesarini. Pierwszym zapachem był Boss Number One wprowadzony w 1985 roku. Łącznie firma do 2017 roku wypuściła na rynek 83 rodzaje perfum.

Linię damskich perfum Boss Orange lansowała aktorka Sienna Miller, a w reklamach męskich zapachów występował Jonathan Rhys Meyers, Orlando Bloom czy Jared Leto. Marka jest fundatorem nagrody Hugo Boss Award, której są artyści awangardy. Jest też sponsorem wyścigów Formuły 1.