Pierwsze perfumy marki Hermes był dziełem nosa Edmonda Roudnitska. Narodził się w 1951 roku i nazywał się L'Eau d'Hermes. Dziś uważany jest za prawdziwą legendę. Jest doskonale osadzony w historii i tradycji firmy. Wydziela słodki zapach miękkiej skóry udekorowany drewnem i przyprawami. Za nim podążało wielu innych bestsellerów, wszystkie naśladując jeździecki świat na swój własny sposób. Ponadczasowy, kobiecy i drzewny sok Caleche urodził się w 1961 r. Tymczasem Equipage pojawił się w 1970 r., a następnie w Amazon w 1974 r..
Hermes to marka, która lubi nam dostarczać wizerunek niemal romantycznej osoby. Jako taki, w 1986 roku opracowała zapach Bel Ami, w hołdzie bohaterowi tytułowej powieści Guya de Maupassanta. Podobnie nie zapomina swojej historii i bardzo często odwołuje się do swojego dziedzictwa, tak jak wtedy, gdy marka stworzyła w 1995 roku zapach 24 Faubourg w nawiązaniu do pierwszego adresu sklepu Hermes w Paryżu. Oczywiście dziś nie można mówić o tym domu, nie wspominając o słynnym Terre d'Hermes z 2006 roku.
Ta kompozycja jest prawdziwym doznaniem zmysłowym, oddając hołd naturalnym żywiołom i zachęcając ludzi do ponownego skupienia się na sobie. Dzisiaj byłoby po prostu niemożliwe wymienianie wszystkich stworzonych perfum, ponieważ kolekcja jest tak duża.
WięcejHermes regularnie wprowadza nowe i ekskluzywne kompozycje zapachowe i podobnie jak inne produkty, dba o najwyższą możliwą jakość. Luksusowe perfumy marki można niezawodnie rozpoznać po ich elegancji, świeżej klasyce i wysokiej jakości wykonaniu.
W bibliotece perfum firmy każde kolejne dzieło otwiera i opowiada wyimaginowany Świat. Podobnie jak w opowieści wypełnionej postaciami i wydarzeniami każde perfumy stworzone przez niego są wydarzeniem rozwijającym swoją fabułę. Czerpią inspirację z dziedzictwa Hermesa i jego wszechświata. Equipage, Caleche lub ostatnio Eau des Merveilles, Terre, Voyage i teraz Jour d'Hermes opowiadają i zapraszają nas do dzielenia się jego wyimaginowanym Światem. W dotychczasowej historii firmy perfumy zostały wydane w ponad 100 rodzajach.
Używanie zapachów Hermes jest uważane za wskaźnik nienagannego smaku i stylu. Są one wybierane przez osoby pewne siebie i z silną osobowością, dla której każda drobiazg jest ważny. Hermes kładzie nacisk na status, podnosi poczucie własnej wartości. Prawdopodobnie jest to tajemnica jego światowej popularności.
Historia markiZałożycielem firmy jest Thierry Hermes, który urodził się w Krefeld (Niemcy). Rodzina przeniosła się do Francji w 1828 roku. Dom mody Hermes został założony w Paryżu we Francji w 1837 roku. Początkowo był to warsztat uprzęży w dzielnicy Grands Boulevards w Paryżu. Twórcą jest Thierry Hermes i do dziś jest własnością rodziny. Na początku firma koncentrowała się na produkcji akcesoriów dla koni. W 1855 roku twórca otrzymał nagrodę specjalną za najwyższą jakość swoich produktów, co dało panu Hermesowi potężny impuls do doskonałości. W 1867 roku otworzył wystawę swoich produktów i skutecznie wypromował firmę. Stworzył wysokiej jakości kute uprzęże i uzdy. Jego sprzęt do jazdy konnej był bardzo wysokiej jakości, więc wśród klientów mistrza byli głównie francuscy arystokraci.
W 1878 r. Charles Emile Hermes przejął kierownictwo od swojego ojca. Przeniósł także sklep w 1880 roku na ulicę 24 rue du Faubourg Saint Honore, gdzie pozostaje do dziś. Z pomocą jego synów Adolfa i Emile Maurice, Charles Emil wprowadził wyroby siodlarskie i zaczął sprzedawać swoje produkty detalicznie. Postanowił rozszerzyć swoją działalność na wyroby skórzane, oferując skórzane torby i sakwy dla jeźdźców. Po raz kolejny to przedsięwzięcie zostało uwieńczone sukcesem. Stopniowo dywersyfikacja działalności Hermesa przyspieszyła, oferując od lat 20. kolekcje akcesoriów turystycznych, a także rękawiczki, paski, biżuterię, zegarki, a nawet obroże dla psów! Firma zajmowała się elitą Europy, Afryki Północnej, Rosji, Azji i obu Ameryk. W 1900 roku firma zaoferowała torbę Haut a Courroies , zaprojektowaną specjalnie dla jeźdźców.
Po odejściu Charles Emile Hermes, synowie Adolphe i Emile Maurice objęli przywództwo i przemianowali firmę na Hermes Freres. Wkrótce potem Emile Maurice zaczął wyposażać cara Rosji w siodła. Następnie, Emile Maurice uzyskał wyłączne prawo do używania zamka błyskawicznego na galanterię skórzaną i odzież, stając się pierwszym, który wprowadził to urządzenie we Francji. W 1918 r.
Hermes wprowadził pierwszą skórzaną kurtkę golfową z zamkiem błyskawicznym, wykonaną dla Edwarda, księcia Walii . Ze względu na wyłączne porozumienie o prawach zamek stał się znany we Francji jako Hermes (Hermes Fastener ). Innowacyjnym wynalazkiem Hermesa było zamknięcie na zamek błyskawiczny, w które zostały wyposażone eleganckie i praktyczne torby wykonane z prawdziwej skóry. Słynny ścieg siodłowy jest nadal znakiem rozpoznawczym firmy. W 1928 r. Firma rodzinna Ermes rozpoczęła produkcję kwadratowych jedwabnych szalików, a w 1951 r. perfumiarze marki wypuścili serię ekskluzywnych zapachów. Ceny towarów Hermes były wysokie, więc trafiały tylko do bogatych i były symbolem luksusu.
W latach dwudziestych, kiedy był jedynym szefem firmy, Emile Maurice dodał akcesoria i kolekcje ubrań. W 1924 roku Hermes rozpoczął działalność w Stanach Zjednoczonych i otworzył dwa sklepy poza Paryżem. W 1929 r. W Paryżu została zaprezentowana pierwsza kolekcja odzieży damskiej couture. W latach trzydziestych Hermes wprowadził niektóre z najbardziej rozpoznawalnych oryginalnych towarów, takich jak skórzane „Sac a depeches" w 1935 r. (Później zmieniono nazwę na „torebkę Kelly" na cześć Grace Kelly ) i Hermes carres (kwadratowe szale) w 1937 roku.
Szaliki zostały zintegrowane z kulturą francuską . W 1938 r. Do kolekcji klasycznej dołączyła bransoletka „Chaine d'ancre" oraz kurtka i strój do jazdy konnej. W tym momencie projektanci firmy zaczęli czerpać inspiracje z obrazów, książek i dzieł sztuki. W tym samym roku, w którym wprowadzono jedwabny krawat Hermes, wyprodukowano pierwszy zapach Hermes; „Eau d'Hermes".
Dzisiaj miliony kobiet z całego świata marzą o zakupie legendarnych skórzanych torebek Hermes. Oryginalne produkty otrzymały wiele entuzjastycznych recenzji od zadowolonych fashionistek. Równie popularne są kosmetyki i wykwintne perfumy tej marki.