Guess 1981 Indigo to przewiewna i tryskająca energią kwiatowa kompozycja wysublimowana wodnymi i drzewnymi dodatkami. Jej witalność uzależnia. Woda toaletowa dla kobiet zaczyna się wodnym niuansem pachnącym jak świeża mgiełka znad Pacyfiku. Drobne liliowe pączki bzu nadają nutom głowy kwiatowej elegancji, podczas gdy nektar figowy uwalnia słodki aspekt gourmand. Poetyckie serce zapachu łączy w sobie upojny oddech narcyza, niebieskiego lotosu i białego irysa. Baza esencji jest bardziej strukturalna i drzewna, utkana z haitańskiej wetywerii i drewna cedrowego. Całość podkreśla owocowa nuta szlachetnego winogrona pinot noir, wnosząc do zapachu odrobinę wyrafinowania.
Składając hołd tej legendarnej tkaninie, zapach Guess 1981 Indigo for Women jest wyraźnie zdominowany przez kolor niebieski. Nawet kartonowe pudełko, w którym umieszczono charakterystyczny dla kolekcji flakon, jest pokryte wzorem jasnych jeansów z imitacją rozdarcia z przodu. Jeśli pozwala to na wyeksponowanie perfum, ten kultowy design nadaje projektowi bardziej buntowniczego i młodzieńczego wyglądu. Zatem przesłanie jest jasne: 1981 Indigo to aromat odważnej kobiety, nieco żywiołowej i spontanicznej, ale niepozbawionej elegancji. Wewnątrz pudełka kryje się równie kontrastowa butelka. Utrzymana w trzeźwym i wyrafinowanym stylu, przeciwstawia łagodną, cylindryczną sylwetkę ośmiokątnej i nieco surowej zakrętce. Szkło jest zupełnie przezroczyste, a korek wykończony metalicznym, srebrnym lakierem. Jasnoniebieska esencja w środku przypomina parę jeansów. Zestaw jest nowoczesny i miejski, idealnie pasujący do młodego pokolenia.
Damski zapach Indigo pochodzi z długiej sagi, zapoczątkowanej przez wodę toaletową 1981 for Men, a następnie Indigo Homme. Te poprzednie aromaty, choć typowo męskie, miały dokładnie ten sam cel, co ta kobieca esencja: oddać hołd historii marki Guess. Początki domu sięgają 1981 roku, gdy bracia Marciano opuścili Marsylię, aby dać sobie szansę zaistnienia w Stanach Zjednoczonych. W pewnym sensie żyli swoim amerykańskim snem, a ich firma sprzedawała jeansy. W zasadzie nie było to przedsięwzięcie specjalnie oryginalne, jednak Guess od razu wyróżnił się swoim europejskim stylem i sukces był ogromny. Od tego czasu jeansy pozostają centralnym elementem Guess.