Obdarzona niezrównanym wyrafinowaniem kompozycja jest hołdem dla przodków potężnego domu perfumeryjnego, skupiającego pięć pokoleń perfumiarzy, którzy odnieśli sukces stojąc na jego czele. Od 2017 roku marka lśni wielkim blaskiem nowego pachnącego dzieła o nazwie Guerlain Mon Guerlain. Pomimo krótkiego upływu czasu jest już uważany za jednen z największych bestsellerów kobiecych perfum. W 2019 roku ujawnia nowy aspekt osobowości kobiet. Powraca bardziej zmysłowy i uwodzicielski niż kiedykolwiek, staje się wodą perfumowaną Mon Guerlain Intense.
Jak wszystkie zapachy z tej kolekcji, nowy aromat wyraźnie podkreśla zapach lawendy Carla, jednej z najlepszych odmian tej typowo śródziemnomorskiej rośliny. Tutaj perfumiarze pracujący nad jego kreacją postanowili uczynić go bardziej cielesnym i silniejszym. Rezultatem jest charyzmatyczna kompozycja, przeznaczona dla silnych, wolnych i pewnych siebie kobiet. Owocowe otwarcie zachowuje pewną świeżość w kontakcie z mandarynką i bergamotką. Wtedy jego serce staje się bardziej kobiece i kwiatowe. Zawiera irys, jeden z najszlachetniejszych kwiatów w całym przemyśle perfumeryjnym, a także kultową parę róży i jaśminu. Gourmandowej słodyczy nadaje mu obecność dwóch cennych gatunków wanilii, madagaskarskiej i tahitańskiej. Tymczasem jego podstawa jest ciemniejsza i drzewna. Można wyodrębnić w niej wiele wspaniałych esencji takich jak mocna i elegancka paczula, kumaryna o migdałowo-waniliowych niuansach, otulający, miękki sandałowiec czy dyskretne białe piżmo.
Piękna kompozycja prezentowana jest w kultowej czteropłatowej butelce quadrilobe, używanej przez markę od 1908 roku. Ponownie przywrócona i zmodernizowana, tym razem ozdobiona jest miedzianą metaliczną szyjką, ciemniejszą niż wcześniej a jej zawartość połyskuje intensywniejszym odcieniem różu. Spot reklamowy wyreżyserował Emmanuel Lubezki, który ponownie zanurza nas w intymność hollywoodzkiej gwiazdy Angeliny Jolie, wieloletniej ambasadorki zapachów Guerlain.