Jeśli kobieta Shalimar ma swojego mężczyznę to nazywa się on Habit Rouge i nosi piękne orientalne i zwierzęce szaty. Wydany w 1965 r., kiedy perfumy męskie nie były jeszcze dziełami wybitnymi, oferował wyjątkowy, skórzany, pikantny i zwierzęcy wszechświat węchowy dla silnych i eleganckich mężczyzn.
W latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia trend zapachowy był raczej gładki i jednostajny. Bardzo brakowało mu szorstkości i głębi stylistycznej. Innowacyjne perfumy Guerlain zaoferowały nowe uniwersum wokół relacji, która jest zarówno prostolinijna jak i złożona między człowiekiem a zwierzęciem, między mężczyzną a naturą, nie zapominając przy tym, że człowiek Guerlain pozostaje dyskretnie eleganckim dżentelmenem. Habit Rouge ucieleśnia szykownego mężczyznę, zdolnego do wszelkich odważnych czynów, który łączy wyrafinowanie z finezją. Prowadzi swoje życie z pasją i wyróżnia się wyjątkową zmysłowością. W ten sposób wszystkie wizualizacje i kampanie reklamowe wokół zapachu będą oparte na cielesnej umowie między jeźdźcem i jego koniem, co jest wielką pasją Jean Paula Guerlaina, twórcy tego orientalnego i silnego aromatu.
Zainspirowany wczesną jazdą konną w lesie Rambouillet, Guerlain zaoferuje zmysłowy i pikantny „czerwony nawyk”, zachwycająco nowoczesny, w pełni pasujący do tradycyjnych i historycznych wartości domu. Bez względu na jego późniejsze odmiany ścisły związek między człowiekiem a zwierzęciem zawsze będzie reprezentowany w jego najpiękniejszej widowiskowości. W ostatniej kampanii z 2010 roku ubrano go w elegancki kostium zamiast tradycyjnego czerwonego stroju jeźdźcy używanego dotychczas
Wielka marka zawsze oscylowała na granicy nowoczesności i tradycji, a każdy z jej zapachów stara się być delikatnym łącznikiem między historyczną przeszłością domu a niezbędnymi awangardowymi składnikami zapachowymi przyniesionymi przez wielkich twórców perfumerii. By z przekonaniem nosić tą esencję, marka stworzy elegancką butelkę, w której bursztynowy płyn, metalowa zakrętka i czerwona etykieta będą kolorowymi i nowoczesnymi markerami o prostych i gustownie zaprojektowanych kształtach. Natomiast sam aromat będzie również naznaczony uderzającym kontrastem między zapachowymi tradycjami Guerlinade a nieodpartymi i silnymi zapachami skóry i pudru, korzennymi, waniliowymi i kwiatowymi, niepublikowanymi w męskiej perfumerii.
W nutach górnych Habit Rouge zaoferuje cytrusy z lekko gorzką świeżością bergamotki, pomarańczy i limonki. W ich towarzystwie pojawi się też mocy akcent bazylii i egzotycznej brazylijskiej sekwoi, który będzie współgrał z głębokim sercem wypełnionym luksusowymi absolutami jaśminu, goździka i róży. Wreszcie ślad powstały wokół słynnych akordów Guerlinade czerpiących z bogactwa wanilii, paczuli i bobu tonka zostanie przedawkowany w nutach bazy. Ten imponujący mariaż przypieczętują drzewne nuty brzozy, cedru i paczuli z potężnymi akordami zwierzęcej ambry i labdanum. Wybuchowy koktajl cennych materiałów uzupełni chłodny dotyk skóry i mchu dębowego. Zmysłowy i cielesny zapach to oda do eleganckiej i delikatnej męskości. Nowoczesny w swojej geometrii, rygorystyczny w formie jest ponadczasową postacią francuskiej elegancji Guerlain.