Guerlain to jedna z najstarszych marek perfumeryjnych na świecie. Została założona przez Pierre-François Pascal Guerlain w 1828 roku, kiedy to otworzył swój pierwszy sklep na Rue de Rivoli w Paryżu.
W 1998 r. wydano limitowaną edycję wody perfumowanej, zwanej także Guerlinade, z okazji 170-lecia firmy. Oparty był luźno na charakterystycznym akordzie, z nutami bergamotki, bzu, lipy, róży, irysa, jaśminu, bobu tonka i wanilii. Według Jean-Paula Guerlaina , który stworzył zapach: „Tworzenie trwało ponad rok. Próbowałem destylować 200 lat”. (Women's Wear Daily , 19.06.1998)
Guerlain dla kobiet wydobywa jeszcze więcej nut serca, bardziej kwiatowych i zmysłowych. Ich baza jest coraz bardziej uwodząca, dzięki bardziej kuszącym i cielesnym nutom tła. Jeśli wanilia jest charakterystycznym składnikiem orientalnych zapachów, ma również dar dostarczania akordów o dużej trwałości. Jest to kolejny element zapachów szeroko stosowany przez markę.
WięcejWybierając jej perfumy, możesz mieć pewność, że odkryjesz całą swoją kobiecość w połączeniu szlachetnych, trwałych i doskonale zharmonizowanych składników. Oczywiście aktualnie inne surowce wzbogacają tę słynną Guerlinade, aby perfumy damskie były bardziej udane, nowoczesne i zadziwiające. Na przykład pojawia się w kompozycjach regularnie kwiat pomarańczy, aby rozświetlić zapach. Bardziej nowoczesne, świeże i zarazem nietuzinkowe składniki zapachowe sprawiają, że powstałe kompozycje są modne. Przykładem może być Mon Guerlain z innowacyjną słodką nutą lawendy. Guerlain to kreatywność, ale wyrafinowanie pozostaje głównym elementem każdego z jego przepisów.
Zapachy wykreowane przez Jean Paul'a to:Jak wspomniano wcześniej, stworzone przez Jean Paula Champs Elysees było zupełnie inne niż jego dziadka. Po tej esencji dom wprowadził zupełnie nową linię kompozycji zapachowych - Aqua Allegoria, która używa świeżych kwiatów i ziół.
Początki działalnościPierre Francois Pascal Guerlain, młody sprzedawca perfum i win, otworzył swój sklep na parterze paryskiego luksusowego hotelu Le Meurice, którego właścicielem był jego wuj. Lokalizacja była korzystna, bowiem hotel był ulubionym miejscem wśród angielskich gości z wyższej klasy, którzy nazywali go „City of London", a przewodniki turystyczne zalecały go jako „najbardziej wygodny w Paryżu i specjalnie przystosowany dla Anglika". W tym czasie Anglicy byli uważani za najlepszych perfumiarzy na świecie, a Pierre Francois chciał, aby to się zmieniło.
Dostawca cesarskiW sklepie przy ulicy Rue de Rivoli Guerlain sprzedawał importowane zapachy, mydła, wina i sosy. Jednocześnie zaczął tworzyć własne produkty kosmetyczne. Jego „Eaux de Cologne" to zapach, który trafił w gust klientów ze względu na świeżość i subtelność, którą w sobie posiadał. Inne zapachy marki to; Eau de Cologne Superieure, Eau de Cologne Royale, a także Eau de Cologne Imperiale z charakterystycznymi ostrymi nutami cytrusów i prowansalskich ziół. W 1853 roku ten ostatni został podarowany francuskiemu cesarzowi Napoleonowi III i jego żonie jako prezent ślubny. Cesarzowej spodobał się zapach tak bardzo, że mianowała go oficjalnym dostawcą cesarskim i usankcjonowała nazwę „Eau de Cologne Imperiale".
Posiadanie certyfikatu cesarskiego dostawcy pomogło w sprzedaży, a Guerlain otrzymał także referencje od królowej Anglii i księcia Walii oraz królowej Belgii, która w 1853 roku przyznała mu patent „Royal Provider”. Mimo wszystko porozumienie z imperialnym władcą Francji Napoleonem III było najważniejszym i wielkim jego osiągnięciem. Ciekawostką może być fakt, iż wygląd butelki Eau de Cologne Imperiale nawiązuje do pszczelego plastra miodu.
Doskonałe opakowanie zapachówJako prezent dla pary cesarskiej, zapach musiał być odpowiednio opakowany, więc zlecił szklarzowi Pochetowi i du Courvalowi wyprodukowanie butelki w stylu imperialnym.
Styl Imperium wywodzi się z pragnienia Napoleona, by ożywić majestatyczny luksus imperialnego Rzymu. Wnętrza wykorzystywały klasyczne kolumny, profile i inne wielkie motywy rzymskie i greckie. Napoleon wybrał symbol pszczoły jako element łączący koncepcję nowego imperium z początkami Francji. Złote pszczoły (w rzeczywistości cykady) odkryto w 1653 r. w Tournai w grobowcu Childeryka I, założyciela Dynastii Merowingów. Pszczoły były wówczas uważane za najstarsze godło władców Francji. Guerlain, posiadając tak ważne i cenne certyfikaty, nie mógł zadowolić się niczym mniej dostojnym ze względu na swój pierwszy słynny zapach.
Flakon posiada kształt kolumny Vendome stanowiącej część perspektywy ulicy de la Paix, niedaleko której mieścił się butik firmy Guerlain.
Butelka z motywem imperialnym przybierała w swoich dziejach różne kształty i rozmiary, a sama jej zawartość doczekała się wielu interpretacji. Kontynuacją tego projektu jest obecnie produkowana seria Aqua Allegoria, w której górę butelek wykończono metalową siateczką imitującą plaster miodu. Także na kolorowym opakowaniu perfum występuje graficzny symbol przestawiający pszczołę.
Rozwój markiOd tamtej pory perfumy damskie i męskie wiodą prym i panują jako jedne z najbardziej pożądanych wśród producentów zapachów. Tutaj klienci mogli uzyskać niestandardowe mieszanki, które były unikalnym punktem sprzedaży firmy. Pod szyldem Guerlain stworzono do tej pory ponad 300 kompozycji zapachowych, a w imponującej bazie klientów można znaleźć między innymi, królową Wiktorię i francuskiego Napoleona III.
Spadkobiercy Po zmarłym właścicielu Pierre-Francois Pascal Guerlain firma perfumeryjna została odziedziczona przez jego dwóch synów: Gabriela i Aime.
Niektóre z zapachów przypisanych do Aime to; Fleur D'Italie (1884), Skine (1885), Rococo (1887), Excellence (1890), Belle-France (1892), Cipricime i Eau de Cologne du Coq (1894). Aime był również pionierem we wprowadzaniu materiałów syntetycznych do jego najsłynniejszych kreacji np. Jicky (1889). Później syn Gabriela, Jacques wniósł swój własny historyczny wkład w w ten przemysł . Jego legendarne dzieło zostało nazwane Shalimar (1925), w którym czuć wyraźny wschodni wpływ orientalno-przyprawowy.
Wśród innych popularnych perfum stworzonych przez Jacques'a Guerlain wymienia się też Jardin de Mon Cure (1895), Voila Pourquoi J Aimais Rosine (1900), Muguet (1905) i Apres l'Onde (1906). Jego zapach Guerlain Champs Elysees jest również dostępny dzisiaj, ale jest to inna wersja, którą tworzy już Jean Paul Guerlain, jego wnuk. Jean Paul przejął kontrolę nad marką po dziadku w 1956 roku, tworząc wiele popularnych zapachów. Odszedł na emeryturę zaledwie kilka lat temu, a jego dzieła zostały sklasyfikowane jako jedne z najbardziej niezwykłe perfumy historii branży.
Marka aktualnieLegendarna już marka słynie z tworzenia wyjątkowych, ekskluzywnych perfum i luksusowych produktów do pielęgnacji twarzy i ciała oraz kosmetyków kolorowych.
Na jej wielki światowy sukces pracowało pięć pokoleń kreatorów rodziny. Od początku swojego istnienia marka stawiała na indywidualizm, tworząc kompozycje zapachowe według konkretnych oczekiwań swoich klientów. Spokojniejsze i lżejsze są zapachy z kolekcji Aqua Alegoria w limitowanych wersjach ukazujących się co roku w różnych odsłonach.
Kosmetyki i zapachy Guerlain są zawsze pożądanym must have w torebkach kobiet na całym Świecie. Wszystkie esencje domu to prawdziwe dzieła będące gratką dla prawdziwych koneserów. Marka stale utrzymuje wysoką pozycję w rankingach najlepszych firm w tej branży.
Thierry Wasser, oficjalny perfumiarz markiW historii firmy wszyscy perfumiarze, którzy odnieśli sukces, nosili nazwisko rodziny. Od 2008 roku oficjalnym nosem marki został Thierry Wasser. Z firmą łączy go jego talent, a nie krew. Stara się utrwalić długą tradycję Guerlain i zachować niezrównaną jakość w każdym ze swoich dzieł. Co więcej, udaje mu się połączyć ducha Guerlaina z jego osobistym wkładem. To właśnie jemu zawdzięczamy w szczególności La Petite Robe Noire, jeden z największych sukcesów naszej współczesnej perfumerii. Thierry Wasser, będący następcą pięciu generacji perfumiarzy i godnym spadkobiercą katalogu zapachowego zawierającego ponad 800 zapachów, jest nowym dyrygentem esencji zapachowych Guerlain.
Perfumiarz jest chętny do odkryć i nie waha się eksplorować świata w poszukiwaniu nieużywanych surowców. Guerlain nadal jest uważany za jedną z największych francuskich i światowych marek luksusowych. Każde nowe dzieło budzi emocje i ma na celu zaskoczenie i zadziwienie. Ponadto każda kompozycja jest rozważana w najdrobniejszych szczegółach, zarówno pod względem zapachu, jak i butelki. Nic nie jest wystarczająco piękne dla domu Guerlain, a jak powiedział jego twórca: „Chwała jest ulotna, trwa tylko sława.”