Profil: kompozycja unisex
Opakowanie: 100 ml, 60 ml
Rok wydania: 2019
Rodzaj aromatu: drzewny, piżmowy
Zastosowanie: zakładać na dzień
Akord wprowadzający: gorzki migdał, rumianek
Serce: jaśmin indyjski, piżmo
Nuty bazy: cedr, wanilia, drzewo sandałowe
Twórca formuły: Alberto Morillas
Niepospolity zapach w stylu vintage, promowany jako koncept unisex, który "może z łatwością przenieść nas w inną erę lub miejsce, nawet bez konieczności otwierania oczu". W tym celu stawia przede wszystkim na unikalną retro butelkę i nietypowy aromat rumianku. Ten nieoczekiwany składnik jest głównym elementem kompozycji wybranym przez samego Alessandro Michele.
„Musiałem dokładnie przemyśleć, dlaczego Alessandro wybrał rumianek. Kiedy zacząłem pracować z tą esencją, zrozumiałem. Nikt wcześniej tego nie zrobił. Rumianek jest znany na całym świecie. Wszyscy kiedyś to poczuli, ale jak sen, wspomnienie z dzieciństwa, coś ponadczasowego i nigdy w perfumach. Ten kwiat jest bardzo niedoceniany i jest rośliną o wyjątkowej charakterystyce zapachowej”.
(Alberto Morillas, kreator zapachu)
Uniwersalne perfumy Gucci nieprzynależące do żadnej konkretnej płci stawiają na własną indywidualność. Stają się na przemian cielesne i charyzmatyczne. Absolutowi rumianku towarzyszy kolejny kwiatowy oddech: jaśmin indyjski, kwiat szeroko stosowany w perfumach damskich. Jednak jego męska strona przejmuje bardziej drzewną bazę złożoną z cedru i drzewa sandałowego. Z kolei wanilia i miód rozgrzewają całość i sprawiają, że jest bardziej delikatna. Wreszcie, piżmo pokazuje swoją silną animalność.
Aby zasymbolizować transpłciową stronę aromatu, marka zaprosiła do kampanii reklamowej kilka muz, takich jak aktor i piosenkarz Harry Styles, projektant Harris Reed, ekscentryczna artystka Olimpia Dior czy modelka Leslie Winer.
Całość została uwieczniona przez brytyjskiego fotografa mody Glena Luchforda. Kompozycję zaprezentowano w ponadczasowym, cylindrycznym flakonie w nietypowym zielonkawym kolorze. Jego podstawa zwieńczona jest prążkowanym złotym korkiem, który przypomina stary przycisk systemu stereo. Aromat ma w sobie retro ducha i trudno określić, do której epoki należy. Zapakowano go w ciekawe zielone pudełko z nadrukowanymi złotymi gwiazdkami, zainspirowane freskami Giotto di Bondone z kaplicy Cappella degli Scrovegni, wzniesionej w 1302 roku w Padwie. Pamięć zapachu to znacznie więcej niż perfumy. To podróż przez wieki.