Gucci to awangarda, czołówka toczącej się wojny o umysły i dusze najbardziej wyrafinowanej publiczności. Gucci to połączenie eleganckiej klasyki i najnowszych trendów. Linia zapachów Gucci łączy najlepsze aspekty słynnej marki: godność, szyk z Hollywood, niestrudzoną energię i żywy włoski temperament. Gucci to jeden z najlepiej rozpoznawalnych, włoskich domów mody na świecie. To świętość wśród wyznawców mody i ponadczasowa jakość. Symbolem marki są dwie splecione ze sobą litery G, pochodzące od inicjałów założyciela Gucciego Gucci.
Perfumy marki GucciPierwsze perfumy Gucci o prostej nazwie Gucci nr 1 dla kobiet, został wprowadzony w 1974 roku. Wykwintne perfumy, zamknięte w złotej eleganckiej butelce i zawierające 28 aromatycznych składników, natychmiast zachwyciły wybranych klientów, a dwa lata później ukazały się pierwsze męskie perfumy z domu mody. Dziś perfumy marki Gucci stały się symbolem prawdziwej elegancji, wyrafinowania i luksusu. Od tego czasu uruchomiono serię perfum damskich i męskich, a wiele z nich zyskało legendarny status wśród kolekcjonerów, w tym Gucci 3 i L'Arte di Gucci. W latach 1974 - 2017 kompozycje zapachowe Gucci wypuszczone zostały na rynek w ok. 60 liniach. Jedne z ostatnich (2017 rok) to Gucci Bloom.
WięcejZałożycielem firmy był, jak wspomniano już Guccio Gucci, który urodził się w roku 1881 we Florencji. Jako imigrujący pracownik hotelowy w Paryżu, a później w Londynie, młody Guccio był pod głębokim wrażeniem luksusowych bagaży, które dostrzegł u gości hotelowych. Przed wyjazdem do ojczyzny odwiedził producenta luksusowych akcesoriów podróżnych w tym toreb i waliz HJ Cave & Sons. W roku 1920 po powrocie do miejsca urodzenia Florencji założył sklep, w którym sprzedawał eleganckie wyroby skórzane o klasycznej stylistyce. Jak wiadomo, miasto to słynie z wysokiej jakości materiałów i wykwalifikowanych rzemieślników.
Flagowe produkty markiChociaż Gucci organizował swoje pracownie tak, aby stosować przemysłowe metody produkcji, zachował tradycyjne aspekty wytwarzania. Początkowo zatrudniał wykwalifikowanych pracowników będących rzemieślnikami, dbając głównie o wykończenie. Wraz z rozbudową, podstawową metodą produkcji stawało się szycie maszynowe. Pierwotnie tradycją marki były luksusowe wyroby skórzane, torby i walizy. Do dziś najbardziej znana jest beżowa torba pokryta deseniem GG z bambusową rączką. Kolejnym hitem marki były zamszowe mokasyny z metalową sprzączką i firmowym logo.
Rozwój firmyWraz z trzema synami, Aldo Gucci, Rodolfo Gucci i Vasco Gucci, Gucci rozszerzył firmę o sklepy w Mediolanie i Rzymie, a także dodatkowe sklepy we Florencji. W sklepach Gucciego znajdowały się precyzyjnie wykonane skórzane akcesoria, jak torebki, buty i jego kultowy, zdobiony but typu „loafer”, a także jedwabie i dzianiny w charakterystycznym wzorze.
II wojna ŚwiatowaPodczas II wojny światowej firma ze względu na niedobory materiałowe produkowała torebki z płótna bawełnianego, a nie ze skóry. Płótno zostało jednak wyróżnione sygnaturą symbolu podwójnej litery G połączoną ze znaczącymi czerwonymi i zielonymi pasami. Po wojnie herb Gucciego, który pokazywał tarczę i rycerza pancernego, otoczony wstążką z nazwiskiem rodowym, stał się synonimem miasta Florencji.
Nowe horyzontyBracia Aldo i Rodolfo Gucci poszerzyli horyzonty firmy w 1953 roku, otwierając biura w Nowym Jorku. Gwiazdy filmowe i turyści we Włoszech w latach 50. i 60. XX wieku przynieśli duży splendor Florencji, zmieniając produkty marki w międzynarodowe symbole statusu. Gwiazdy filmowe w ubraniach, akcesoriach i obuwiu Gucci dla magazynów lifestylowych na całym świecie przyczyniają się do wzrostu reputacji firmy.
Charakterystyczne linie marki sprawiły, że jej produkty znalazły się wśród najczęściej kopiowanych na świecie we wczesnych latach 2000. Świńskie, cielęce i importowane egzotyczne skórki zwierzęce poddano różnym metodom wytwarzania. Wodoodporne płótno i satyna zostały użyte do wieczorowych toreb.
Dziś Gucci to moda damska i męska na najwyższym poziomie, to ultrakobiece kolekcje utrzymane w wysmakowanym guście. To luksusowa biżuteria, dodatki w stylu dolce vita oraz najbardziej pożądane perfumy. Marka szczyci się również tym, iż jest najchętniej i najliczniej reprezentowana przez gwiazdy.