Francuska marka Givenchy to kwintesencja elegancji i harmonii. Założyciel firmy, mistrz haute couture Hubert de Givenchy postawił na doskonałą jakość wykończenia, idealne proporcje i umiarkowanie. Styl marki to połączenie francuskiego szyku z amerykańską żywiołowością.
WięcejNajwiększą, życiową inspiracją projektanta była aktorka Audrey Hepburn. Zafascynowany figurą i urodą swojej muzy, stworzył dla niej filmowe stroje i pierwszy zapach L`Interdit (1957).
Ponad 60 lat istnienia markiOd tamtego czasu, czyli już od ponad 60 lat wzory, style i kompozycje zapachowe słynnego projektanta Huberta de Givenchy wyrażają to, czego kobiety pragną najbardziej w ubraniach i zapachach. Od pierwszego kultowego aromatu, wyrafinowanego i ekscytującego L'Interdit po jedne z najnowszych, zabawnych i magnetycznych perfum Givenchy Irresistible tworzenie zapachów przez francuską markę jest genialnym ukoronowaniem kobiecego piękna, zawsze wysoce pożądanym. Dlatego też od początków istnienia strefy Givenchy Beauty bardzo szybko narodziła się słynna piątka wspaniałych perfum dla kobiet.
Pierwsze z nich to Amarige, zaprojektowane przez Dominique Ropiona. Kompozycja została utworzona w 1991 roku i cieszyła się tak dużą popularnością, że jej produkcja trwa do dzisiaj. Może to wynikać z zastosowania idealnie dobranych filarowych składników: gardenii, mimozy i piżma dźwigających tę potężną i ultra kobiecą konstrukcję. Piękne, autentyczne i bardzo romantyczne perfumy, które stanowią symbol małżeństwa i szczęścia.
Eau Torride to następne wspaniałe perfumy Givenchy, które wykorzystują najlepsze owocowe esencje cytryny, mandarynki i bergamotki. Hot Couture, finezyjna mieszanka aromatów stworzona przez Jacquesa Cavalliera w 2000 roku. Emanuje niepowtarzalnym wdziękiem, dopasowując się doskonale do stylu sukienek wielkiego projektanta. Zapach otwiera się z pikantną słodyczą, która podkreśla piękno białej magnolii. Bazą zapachu są nuty drewna. Zmysłowa Organza, uszyta w 1996 roku przez Sophie Labbe. Ten zapach jest nadal jednymi z ulubionych wśród użytkowniczek marki. Jest to wyjątkowo elegancka i bardzo uwodzicielska esencja o szczególnie odurzającym uroku.
Ostatnie perfumy marki Givenchy z wielkiej piątki to Ysatis z 1984 roku, którego autorem był Pierre Dinand. Doskonały eliksir skonstruowany przez tego legendarnego perfumiarza cieszy się trwałym sukcesem. Ysatis to szykowny zapach orientalno-owocowy z piżmowym wykończeniem. Kompozycja lubiana jest przez młode jak i dojrzałe kobiety. Jej magiczna mikstura sprawdza się najlepiej kiedy jest używana wieczorem lub gdy chcesz naprawdę się wyróżnić.
Wprowadzenie męskiej linii zapachówParyskie imperium mody Givenchy zyskało międzynarodową sławę dzięki czarnej sukience dla Audrey Hepburn. Od ponad pół wieku marka jest synonimem wyczucia stylu i elegancji w perfekcji. Ale czym byłaby najbardziej ekskluzywna haute couture bez odpowiedniego zapachu? Stopniowo tradycyjny dom wprowadzał na rynek perfumy dla kobiet, które od tego czasu stały się klasykami. Nie wahając się, dom rozszerzył na przestrzeni lat swój świat piękna o zapachy męskie stanowiące nie mniej udane dzieła.
Seksowny Givenchy Pour Homme to intrygująca i wyjątkowo skomponowana kreacja, której nie można się oprzeć. Połączenie aromatów drzewnych i korzennych tworzy olfaktoryczne objawienie będące symbolem przygody i wyjątkowych tajemnic. Urzekająca gra cytrusowymi aromatami grejpfruta i mandarynki rozgrzanymi orientalną kolendrą. Do tego pulsujące nuty wetywerii i świeżej lawendy, które wspaniale podkreśla cenna żywica labdanum i drewno cedrowe. Całość kusi owocowo-słodkimi niuansami i uwodzi pikantnym i cierpkim posmakiem.
Intensywny męski zapach Xeryus Rouge to legendarne dzieło z 1995 roku skomponowane przez Annick Menardo. Zakorzeniony w mitologii sublimuje mężczyzn w wyjątkowy sposób. Orientalny z akcentami fougere łączy błyszczy doskonale skoordynowanym połączeniem chińskiej pomarańczy i kaktusa z aromatem estragonu. W środkowej fazie perfumy przekonują gorącą mieszanką papryczki pimento i afrykańskiego geranium. W nucie bazowej woda toaletowa jest uzupełniona wybornym trio składającym się ze szlachetnych esencji cedru i drewna sandałowego.
Szykowne, odważne i bardzo ekskluzywne Givenchy Gentleman Eau De Parfum to klasyk wymyślony na nowo, adresowany do młodszego i bardziej nowoczesnego mężczyzny. Wykwintna kompozycja ze stylowym akcentem, o której mówi się, że jest tak tajemnicza jak zapadnięcie zmroku. Wyraźna, charyzmatyczna i wyjątkowa eksploduje mocną irysa Pallida, który nadaje całości intensywnej kwiatowej słodyczy i lekko pudrowego aromatu. To oda do irysa w bardzo męskim wydaniu. Zapach stworzony dla dżentelmena wieczoru z myślą o intrydze nocy. Narodziny gwiazdy Givenchy
Hubert de Givenchy urodził się w 1927 r. we francuskim mieście Beauvais jako młodszy syn markiza Luciena Taffina de Givenchy. Od najmłodszych lat miał stać się szanowanym dżentelmenem. Miał zostać prawnikiem, ale od najmłodszych lat fascynował go świat mody. Było więc jasne, w którą stronę pójdzie kariera młodego Huberta. Kiedy miał siedemnaście lat, opuścił swoje rodzinne miasto i osiadł w Paryżu. Najpierw studiował w prestiżowej Szkole Sztuk Pięknych École Des Beaux, a następnie pracował dla projektantów Jacquesa Fatha, Roberta Pigueta i Luciena Lelonga. Dzięki talentowi i niezwykłym umiejętnościom w 1952 r. Otworzył własny salon mody, dzięki czemu zyskał mocne miejsce w świecie najpiękniejszych ubrań.
Zasłynął ze swoich „elementów oddzielnych” - indywidualnych elementów odzieży, które można dowolnie łączyć. Jego debiutancka trasa zainspirowała entuzjazm i sensację. Jego modele promieniowały świeżością i kobiecością, ale jednocześnie jego elegancja była innowacyjna, odróżniając np. od bardziej konserwatywnych projektów Diora. W wieku 25 lat został najmłodszym projektantem postępowej paryskiej mody. Givenchy był nie tylko świetnym projektantem, ale także zręcznym i zapalonym biznesmenem, który odniósł sukces na scenie pomimo trudnej konkurencji. Dowodem jego sukcesu był fakt, że jego dom mody był objęty patronatem samego Cristobala Balenciagi. Wkrótce Givenchy stało się bardzo prestiżową marką w świecie mody, a w ubraniach projektanta zakochały się gwiazdy. Jego klientami były również wysoko postawione rodziny polityczne, takie jak Kennedy.
Muzy GivenchyNa twórczość Givenchy wpływ miały, oprócz arystokratycznego pochodzenia, dwie kobiety. Jego pierwszą muzą była Bettina Graziani - modelka, od której nazwał słynną koszulę z długimi rękawami. Do dziś wspomniana bluzka jest uważana, za klasyczny, ponadczasowy element garderoby. Drugą ważną muzą jego życia była znana aktorka Audrey Hepburn. Poznali się w czasach, gdy wciąż była wschodzącą gwiazdą, a Hubert znalazł idealne ucieleśnienie jego ideału kobiecości i elegancji. Zastąpił jej projektanta kostiumów, budując między nimi niezwykłą relację, która trwała aż do śmierci Audrey w 1993 roku. Ich przyjaźń stała się legendą. To jego projekty sprawiły, że Audrey była czarującą i wyrafinowaną damą na ekranie. Kto by pomyślał o czarnej sukience Audrey Hepburn Film Śniadanie u Tiffany`ego pozostawia wiadomość dla przyszłych pokoleń. Audrey pozostała w roli muzy Huberta przez ponad 40 lat. Perfumy L'Interdit zostały stworzone na jej cześć.
Givenchy - synonim wyrafinowaniaHubert de Givenchy zaprezentował swoją najnowszą kolekcję w lipcu 1995 r. Jako prawdziwy dżentelmen instynktownie wyczuł, kiedy nadszedł czas, aby się wycofać i dać miejsce młodszemu. Obecnie Ricardo Tiscci zarządza swoim domem mody. Givenchy - często nazywany przez swego otoczenia monsieur - prawie pół wieku ucieleśniał europejski bonton, który oczarował Amerykę. Ten zniekształcony i kultywowany człowiek nie miał sobie równych wśród swoich współczesnych. Nazwa Hubert de Givenchy pozostanie zapisana w kronikach mody jako synonim mistrzowskich projektów mody i symbol najwyższego wyrafinowania i elegancji. Jego styl stanowił połączenie elegancji i perfekcjonizmu z nutą oryginalności. Stawiał na prostotę i dystans, a nie na pompę. Skupił się na czystości linii i architektonicznych cięciach odzieży. Podążał za mottem, że klasyka nigdy nie jest nudna.
Marka aktualnieDziś firma należy do koncernu dóbr luksusowych Louis Vuitton Moet Hennessy i specjalizuje się w kolekcjach damskich i męskich, akcesoriach, perfumach i produktach do makijażu i pielęgnacji.