Od momentu założenia firmy w 1975 roku przez wpływowego włoskiego projektanta mody Giorgio Armaniego popularność i długowieczność kolekcji perfum Armani dowodzi, że tradycja marki stale się rozwija. Armani była pierwotnie włoską firmą modową, specjalizującą się w produkcji wysokiej jakości, wykwintnej i trwałej odzieży damskiej i męskiej. Z biegiem czasu produkcja rozszerzyła się o kolejne linie produktowe, w tym akcesoria, okulary, kosmetyki i perfumy.
Giorgio Armani oficjalnie wypuścił pierwszą partię perfum pod marką damskich szyprowych perfum o nazwie Armani, ale ta legendarna światowa marka od tego czasu stworzyła kompletną serię perfum, w tym popularne klasyczne perfumy Armani Code, Acqua Di Gio i Diamenty Armaniego. Ostatnio popularne wśród damskich perfum Giorgio Armani są Si i kwiatowo-owocowe Emporio Armani Because It`s You, które zostały opracowane tak, aby idealnie uzupełniały ciepły i pikantny smak męskich perfum Stronger With You.
WięcejAcqua di Gioia to przebojowy zapach Armani, znalazły się na rynku w 2010 r. Ten kobiecy zapach lśni unoszącą się w powietrzu orzeźwiającą świeżością, przypominającą delikatną morską bryzę. Aromat jest czysty i naturalny jak woda, co znajduje odzwierciedlenie w zapierającej dech kampanii reklamowej perfum Armani. Modelka Emily DiDonata jest twarzą kampanii. W ulewnym deszczu wędruje przez opuszczony las. Na jej skórze i otaczających ją liściach dzikich roślin błyszczą krople deszczu, a ona cieszy się tym stanem, jest wręcz zrelaksowana. Lekkie melancholijne dźwięki w tle dodatkowo podkreślają zmysłowy nastrój i rzucają na widza nieodparty urok.
Do wyjątkowego zapachu Giorgio Armani Acqua di Gioia dołączyły kolejne odsłony klasycznej kompozycji, które imponują całkowicie nowym ujęciem. Acqua di Gioia Essenza jest bardziej kwiatowa i kobieca niż klasyczna. Wersja Eau Fraiche ma w sobie dużo świeżości dzięki nucie grejpfruta. Wreszcie pojawiła się odmiana pierwowzoru w postaci wody toaletowej, która nie jest tak intensywna jak wersja perfumowana. Przy takiej różnorodności każdy znajdzie pasujące do siebie perfumy Giorgio Armani.
Zapachy Giorgio Armani Acqua di Gioia zapewniają zmysłowy efekt świeżościDobrze znane zapachy z kolekcji Giorgio Armani Acqua di Gioia ożywiają zmysły jak kąpiel w chłodnej wodzie. Pierwszy z tej linii zapach damski jest jednym z absolutnych klasyków, który sprawia, że nasze serca od ponad 15 lat biją szybciej. Aromatyczno-kwiatowy zapach jest hołdem dla kobiety i siły natury. Dzięki naturalnemu i świeżemu wątkowi wplecionemu w perfumy są idealne do noszenia w lecie. Doskonałe perfumy Acqua di Gioia - czyste jak woda.
Nuta głowy złożona z wodnych akordów, wonnej mięty i cytryny otwiera perfumy Armani i nadaje zapachowi niesamowitą świeżość już od samego początku. W sercu połączenie kwiatowych nut jaśminu, piwonii i różowego pieprzu zapewnia wyjątkowy śródziemnomorski, kwiatowy dotyk. Zapach dopełniają ciepłe i zmysłowe aromaty brązowego cukru, labdanum i drewna cedrowego.
Podobnie jak w przypadku większości zapachów Giorgio Armani, również ten jest oferowany na rynku w różnych odmianach i różnych stężeniach. Charakterystyczny aromat został zinterpretowany na nowo, ale zachował swój świeży i zmysłowy charakter, ponieważ w tym tkwi sekret zapachów Acqua di Gioia.
Acqua di Gioia Essenza (2011): mięta, różowy pieprz, cytryna, jaśmin, kaszmir i drzewo cedrowe - esencja energii płynącej z kwiatów i przypraw.
Acqua di Gioia Eau Fraiche (2013): grejpfrut, ylang-ylang, cedr, jaśmin, cytryna, piżmo - z relaksującym dotykiem wodnej bryzy i zielonych liści.
Acqua di Gioia EDT (2014): cytryna, gruszka, fiołek, piwonia, jaśmin, drewno cedrowe, kaszmir - nawiązująca do przyjemnej wakacyjnej atmosfery.
Acqua di Gioia Jasmine (2015): cytryna, zielone jabłko, fiołek, jaśmin, cedr, piżmo, brązowy cukier - oddająca delikatność jaśminu wodnego.
Sun di Gioia (2016): bergamotka, frezja, plumeria, ylang-ylang, jaśmin, wanilia, irys, benzoes, ambroksan - inspirowana pozytywnymi uczuciami i słońcem. Jej flakon utrzymany jest w kolorze ciepłej słonecznej pomarańczy przypominającej zachód słońca.
Air di Gioia (2016): sól, mandarynka, neroli, piwonia, ylang-ylang, kwiat pomarańczy, paczula, cyprys, kaszmir, mech - z elementami powietrza. Kompozycja zamknięta jest w jasnoniebieskiej butelce symbolizującej jej świeży charakter.
Sky di Gioia (2016): liczi, gruszka, piwonia, róża, cedr, jeżyna, białe piżmo - to spacer pod letnim niebem. Light di Gioia (2019): bergamotka, jaśmin, gardenia, białe piżmo, nuty drzewne - obrazuje światło dzienne rozproszone promieniami słońca.
Wszystkie te zapachy są nowymi interpretacjami klasyka i uosabiają więź z naturą. Kształt flakonów nie zmienił się, tutaj Armani pozostał wierny wyglądowi pierwowzoru.
Imponujące zapachy Armani męskieZnana woda toaletowa jest również dostępna w wersji męskiej - Giorgio Armani Acqua di Gio Pour Homme. Świeży zapach męski, który jest w stanie zawojować świat, emanuje pasją i pewnością siebie. Połączenie tych cech zostało przedstawione w tym bajecznym zapachu, który oddaje sprawiedliwość człowiekowi we wszystkich jego aspektach. Spotykają się tutaj męskość i wrażliwa empatia, w zapachu, który umiejętnie pokazuje zarówno twardy pancerz jak i miękki rdzeń mężczyzny.
Absolutnym klasykiem wśród męskich zapachów jest Giorgio Armani Code pour Homme, znany również jako Code of Seduction - kod uwodzenia. Ten męski aromat jest doskonałym dodatkiem do damskiego odpowiednika Code Femme, utrzymującego idealną równowagę między elegancją a uwodzeniem. Świeże, korzenno-orientalne zapachy Giorgio Armani otwierają się nutami bergamotki i cytryny a uzupełnia je nuta cedru. W sercu dominuje kwiat drzewa oliwnego, który nadaje zapachowi niepowtarzalny śródziemnomorski akcent. W nucie bazowej woda toaletowa ujawnia swoją pełną moc uwodzenia. Szlachetne drzewa łączą nuty dymnej skóry z jasnym tytoniem.
Code pour Homme jest stworzony mężczyźnie, który swoją charyzmatyczną i pewną siebie aurą skupia na sobie wszystkie spojrzenia, gdziekolwiek się pojawi. Jego niemal magnetyczne przyciąganie nie pomija nikogo - to szczególny kod uwodzenia. Znakiem rozpoznawczym tego czarującego mężczyzny jest biała koszula i ciemny garnitur, oczywiście od Armaniego.
Do kampanii reklamowej Giorgio Armani Code pour Homme zaproszono amerykańskiego aktora Chrisa Pine'a. Otacza go wyjątkowa aura - uwodzicielska, elegancka, a jednocześnie nieco tajemnicza. Jego spojrzenie jest przenikliwe i nie można go usunąć z głowy. Oczywiście nosi klasyczny, szlachetny garnitur od G. Armani.
„Chris doskonale uosabia ducha marki dzięki swojej silnej charyzmie i naturalnej elegancji. Oprócz ogromnego talentu, wszechstronności i zdrowej dawki ironii na planie filmowym, jego nieodparty urok czyni go idealnym partnerem tego zapachu." (Giorgio Armani)
Wielką atrakcją projektanta jest zapach Giorgio Armani Code Profumo będący jeszcze bardziej uwodzicielską wersją klasyka. Wydany w postaci wody perfumowanej jest bardziej intensywny i jeszcze mocniejszy niż oryginalny zapach, a to za sprawą wyższej koncentracji składników. Inspirowany nieskazitelną elegancją smokingu łączy w sobie świeże i drzewno-aromatyczne nuty. Chris Pine został ponownie twarzą zapachów Giorgio Armani. Nuty głowy tej prostej a jakże oszałamiającej kompozycji to chrupiące zielone jabłko wraz z włoską mandarynką i rozgrzewającym kardamonem. Nuty serca reprezentowane są przez lśniący kwiat pomarańczy i lawendy przyprawiony szczyptą gałki muszkatołowej. Nuty bazy definiuje ciepły powiew fasoli tonki i bursztynu uzupełniony eleganckim chłodem skóry.
Marka wprowadziła na rynek o wiele więcej imponujących zapachów męskich, które stały się niezastąpione. Oprócz wspaniałych filarowych kompozycji dostępne są także takie aromaty jak cytrusowo-aromatyczny Eau Pour Homme, wyrafinowany Giorgio Armani Emporio for Him, urzekający Diamonds for Men, stylowa Mania pour Homme, drzewno-przyprawowy Eau D`Aromes, magiczny Eau de Nuit czy najnowsza kolekcja skierowana do młodej grupy klientów Giorgio Armani Stronger With You.
W linii damskiej ważną pozycję w portfolio projektanta zajmuje woda perfumowana Code Femme. Tajemniczy aromat urzeka elegancją kwiatowych i orientalnych nut, które doskonale oddają jego kobiecą stronę. Energetyzujące, aromatyczne nuty pomarańczy i imbiru łączą się w wyjątkowy sposób z kwiatowymi akordami jaśminu i kwiatu pomarańczy. Kuszący zapach dopełnia puszysta wanilia z apetycznym miodem, a wtóruje im otulająca woń drzewa sandałowego. Całość jest uroczo prosta i zachwycająco elegancka.
Do rodziny zapachów Code Femme należą także inne odmiany. Luna z bergamotką, gruszką, kwiatem pomarańczy, wanilią i akcentem skórzanym. Turquoise, letni, kwiatowy z neroli i nutami białych drzew. Satin, kwiatowo-owocowy z elementami gourmandowymi oraz Cashmere z jaśminem, irysem, mleczkiem kokosowym, uwodzicielskim zamszem i kadzidłem. W roku 2019 ukazał się orientalno-kwiatowy Code Absolu Femme, na nowo zinterpretowany pierwowzór.
Miłość Giorgio Armani do silnych i odważnych kobietGiorgio Armani jest jednym z najzdolniejszych najbardziej twórczych projektantów mody naszych czasów. Jego styl jest klasyczny i elegancki - uosobienie puryzmu i perfekcji. Wyraziste kroje, przylegające do ciała i stonowane kolory, takie jak biały, brązowy, szary i czarny, są jego znakiem rozpoznawczym. Wielki projektant pozostaje wierny temu stylowi do dziś. Jego kreacje są spójne i ponadczasowe i nigdy nie tracą typowej elegancji. Obecnie projektant prowadzi cztery linie produkcyjne, Armani Jeans, Armani Collezioni, Armani Exchange i Giorgio Armani Emporio.
Giorgio Armani jest szczególnie znany ze swoich męskich garniturów. Uwolnił niegdyś sztywne kurtki z poduszek naramiennych i wewnętrznej podszewki ponownie interpretując klasyczną kurtkę. Podobnie odmienił dopasowane marynarki i garnitury damskie, czyniąc je bardziej swobodnymi, ale w dalszym ciągu pełnymi wykwintnego szyku. Jego eleganckie suknie wieczorowe są kochane przez kobiety na całym globie.
Giorgio Armani zawsze podziwiał silne, eleganckie kobiety, które wiedzą, czego chcą i to właśnie dla tych kobiet tworzy swoją modę. Dla nich opracował też unikalny zapach Giorgio Armani Si.
„Si to mój hołd dla kobiecości dnia dzisiejszego - to nieodparte połączenie wdzięku, siły i niezależności. " (Giorgio Armani)
Kompozycja pełna kontrastów, intensywna i mocna, a jednocześnie delikatna i elegancka. W ten sposób zapach ucieleśnia różne aspekty kobiety. Nuty głowy stanowi czarna porzeczka. Nuty serca zbudowane są wokół róży majowej i frezji. W bazie paczula, wanilia i szlachetne drewno nadają zapachowi głębi.
Aktorka Cate Blanchett, prywatnie przyjaźniąca się z projektantem, jest twarzą kampanii zapachu Si. Kobieta Si jest stylowa i elegancka. Jest silna, ale nie boi się okazywać emocji , ma różne aspekty, takie jak zapach. Kobieta Si ma odwagę powiedzieć tak - tak dla marzeń, wolności, uwodzenia, miłości i tak dla siebie.
Wszystkie zapachy Si w skrócieBogatą kolekcję zapachów Si oprócz wariantu głównego z 2013 roku tworzą różnorodne wersje. Pierwszym z nich jest Si Intense z 2014 r przynoszący eksplozję intensywnych nut czarnej porzeczki, róży i absolutu neroli, oplecionych wanilią i drzewno-balsamiczną bazą. Zmysłowa kompozycja umieszczona jest w tajemniczym czarnym flakonie. Kolejnym jest lekka i bardziej przejrzysta woda toaletowa Si Eau de Toilette z bukietem delikatnych kwiatów i paczulą, która jest obecna na rynku od 2015 r. Następny to kwiatowo-owocowy Passione (2017) musujący różowym pieprzem, gruszką i porzeczką, czule otoczony kwiatami, cedrem i wanilią, zamknięty w intensywnie czerwonym flakonie. Dalej mamy romantyczny Rose Signature (2016) na bazie tureckiej róży majowej oraz jeden z najnowszych, silny, uroczy i kobiecy Giorgio Armani Si Fiori.
Kosmetyki Giorgio Armani uzupełniają gamę perfumOczywiście, do większości kompozycji zapachowych Giorgio Armani są też odpowiednie kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry, takie jak balsam do ciała, dezodorant lub żel pod prysznic. Męskie są też dezodoranty w sprayu i sztyfcie, żele do ciała i włosów, balsamy i wody po goleniu. Istnieją również liczne zestawy zapachowe, w których oprócz zapachów są też inne produkty uzupełniające daną linię zapachową.
Marka Armani to także szeroka gama kosmetyków do makijażu obejmująca pudry, podkłady, korektory, tusze do rzęs, kredki do oczu, eyelinery, pomadki, konturówki do ust, lakiery do paznokci i cienie do powiek.
Pierwsze zainteresowania i pracaGiorgio Armani urodził się w 1934 roku we Włoszech. Jego rodzicami byli Maria Raimondi i Ugo Armani, Włoch pochodzenia ormiańskiego pracujący jako księgowy. W okresie młodzieńczym Armaniego interesowała fotografia. Studiował na Wydziale Medycyny Uniwersytetu w Mediolanie, ale po trzech latach, w 1953 roku wyjechał i dołączył do armii. Po zakończeniu służby wojskowej w siłach zbrojnych Armani znalazł pracę w Mediolańskim domu towarowym. Pracował tam jako dekorator ekspozycji. W roku 1957 awansował na sprzedawcę w dziale odzieży męskiej, gdzie zdobywał cenne doświadczenia. W roku 1960 przeniósł się do firmy Nino Cerruti, dla której zaprojektował kolekcję odzieży męskiej.
Przez następną dekadę na jego umiejętności był duży popyt. Kontynuował pracę w domu mody Cerutti, lecz jako wolny strzelec projektował także wzory dziesięciu innym producentom naraz. W latach 60-tych zeszłego wieku Armani spotkał Sergia Galeotti, rysownika architektury, który stanowił początek osobistego i zawodowego związku trwającego przez wiele lat. W 1973 roku Galeotti skutecznie przekonał Giorgio do otwarcia biura projektowego w Mediolanie. Następnie w 1975 roku Giorgio wraz ze swoim przyjacielem założył Giorgio Armani SpA w Mediolanie. W październiku tego samego roku przedstawił swoją pierwszą kolekcję męskie pret-a-porter na wiosnę i lato 1976 pod własnym nazwiskiem. W tym samym sezonie wyprodukował również linię odzieży kobiecej.
Powstaje marka Giorgio ArmaniW 1979 roku, po założeniu Giorgio Armani Corporation, rozpoczął produkcję ubrań dla Stanów Zjednoczonych. Wkrótce firma stała się jedną z wiodących marek międzynarodowej mody i wprowadziła kilka nowych linii produkcyjnych, w tym G.A. Le Collezioni, Giorgio Armani Underwear and Swimwear, Giorgio Armani Emporio i Giorgio Armani Accessories. W 1980 roku spółka podpisała umowę z ważną marką branży perfumeryjno-kosmetycznej, L` Oreal. W tym czasie powstały też zapachy Giorgio Armani kobiece i dwa lata później dla mężczyzn. Dzięki koncernowi L`Oreal zostały wprowadzone na rynek. W tym samym roku Armani zaprojektował kostiumy do amerykańskiego filmu "American Gigolo" co doprowadziło do długotrwałej współpracy ze światem filmu.
Rozwój i osiągnięciaArmani zaprojektował kostiumy do ponad stu filmów, a jednym z najważniejszym był film "The Untouchables" - (Nietykalni z 1987). Powodzenie i popularność projektów Giorgio Armani jest efektem klasycznego, włoskiego stylu, który łączy możliwość nieformalnego, swobodnego wyglądu z ultra eleganckim. Ubrania projektanta pojawiły się w wielu reklamach promocyjnych z udziałem gwiazd takich jak Megan Fox, David Beckham i Richard Gere. W 2005 roku Giorgio Armani podpisał umowę z Herrera Global w sprawie budowy i obsługi co najmniej siedmiu luksusowych hoteli pod nazwą Giorgio Armani. Marka jest też odpowiedzialna za nadzorowanie wszystkich aspektów projektowania wnętrz i stylu tych hoteli. Najsłynniejszym z nich jest Armani Hotel który został otwarty w Burj Khalifa w dniu 27 kwietnia 2010 roku. Hotel obejmuje trzydzieści dziewięć dolnych pięter wieżowca w Dubaju.
Obecnie Giorgio Armani to jedna z najsłynniejszych marek luksusowych świata. W ofercie posiada bogate kolekcje ubrań i dodatków męskich i damskich, bieliznę, zegarki, perfumy, meble, sygnowane telefony komórkowe, a także usługi hotelarskie i na specjalne zamówienia projekty wnętrz jak miało to miejsce w przypadku biura dyrektorskiego "Chelsea Football Club".