Ferrari NV to włoski producent samochodów sportowych z siedzibą w Maranello.
Enzo Ferrari początkowo nie interesował się produkcją samochodów drogowych, kiedy założył Scuderia Ferrari w 1929 roku z siedzibą w Modenie. Firma kupowała, przygotowywała i wystawiała do sprzedaży samochody wyścigowe Alfa Romeo dla zamożnych dżentelmenów, działając jako wydział wyścigowy Alfa Romeo. W 1933 roku Alfa Romeo wycofała swój zespół wyścigowy i Scuderia Ferrari przejął ten zespół. W 1938 roku Alfa Romeo ponownie rozpoczęła swoją działalność wyścigową, tworząc Alfa Corse w Mediolanie i zatrudniła Enzo Ferrari na kierownika nowego wydziału wyścigów, dlatego Scuderia Ferrari została rozwiązana. Kiedy w 1947 roku rozpoczęła się produkcja pojazdów, firma zmieniła nazwę na Ferrari S.p.A.

Enzo Ferrari

Dziś znamy firmę z największych nazwisk i sponsorów toru wyścigowego Formuły 1 oraz jako markę stylu życia oferującą samochody luksusowe. Koń w kolorze czarnym i żółte tło czyli logo firmy zna praktycznie cały świat. Kamieniem milowym w historii firmy były zwycięstwa Grand Prix w wyścigach motorowych, udane wprowadzenie samochodów drogowych i tak zwane supersamochody.

Pierwsze perfumy marki Ferrari Black Ferrari wprowadziło na rynek w roku 1999 roku. Był to krok zupełnie innym kierunku. Kompozycja orientalna ze słodkimi nutami odniosła komercyjny sukces gdy tylko trafiła na półki sklepów. Samochody marki są mało dostępne, wręcz nieosiągalne dla przeciętnego człowieka ze względów finansowych. Zapach daje właścicielowi poczucie używania towaru pochodzącego ze światowej 'górnej półki' i ekskluzywnej marki.
Aby wnieść kawałek Ferrari do coraz większej liczby domów, w roku 2001 pojawił się drugi zapach - kolejny dla mężczyzn. Nazwa drzewnego zapachu to Ferrari nr 1. W 2003 roku powstał nowy zapach o eleganckich nutach wokół intensywnej paczuli z dobrze przemyślaną nazwą Ferrari Racing.

W roku 2005 zaprezentowano inny męski zapach o nazwie Pasja. Butelka i zewnętrzny karton były w dobrze znanej czerwieni marki. Limitowana edycja o nazwie Unlimited została uruchomiona w tym samym roku. Słodka, pikantna i aromatyczna kompozycja Ferrari Extreme trafiła na półki w 2006 roku. Ponieważ poprzednia limitowana edycja okazała się sukcesem, powstaje następny męski zapach Ferrari Light Essence, pierwszy w butelce, który nie jest ani czerwony, ani czarny, został wprowadzony na rynek w niebieskiej butelce z niebieskim kartonem zewnętrznym w 2007 roku. Na początku 2009 roku firma wprowadziła na rynek supersamochód Scuderia Spider M16 oraz drzewny, korzenny i aromatyczny zapach Ferrari Uomo.

Prezentacja zapachu Scuderia Ferrari miała miejsce w 2010 roku - w tym samym roku, w którym nowy model 458 został zaprezentowany światu. Podczas gdy samochody marki są dostępne tylko i wyłącznie dla ludzi bardzo bogatych, perfumy tej marki są w rozsądnej cenie i zyskały dużą bazę fanów. Marka Ferrari ma aktualnie w swojej bazie 37 perfum. Wprowadzane były w latach 1995 - 2017.