OPIS MARKI

Estee Lauder to amerykański koncern kosmetyczny, sięgający swoimi tradycjami do lat czterdziestych dwudziestego wieku.
Założycielka firmy i zarazem pionier w kosmetyce, Estee Lauder, urodziła się jako "Josephine Esther Mentzer" 1 lipca 1908 r. W Queens w stanie Nowy Jork. Jej rodzice, imigranci z Europy Wschodniej, byli ciężko pracującymi właścicielami sklepu z narzędziami i art. metalowymi, nad którym mieszkała rodzina.
Wkrótce po wybuchu I wojny światowej wujek Laudera, chemik, który stworzył produkty do pielęgnacji skóry, zamieszkał z rodziną. Zainspirowana jego pracą, Lauder zdecydowała, że chce zostać chemikiem. Patrzyła z fascynacją, jak jej wujek tworzył kremy do skóry i wkrótce nauczyła się produkować i sprzedawać swoje produkty. To doświadczenie pomogło jej rozwinąć umiejętności w zakresie merchandisingu i marketingu już w młodym wieku.
Estee Lauder
W wieku dwudziestu kilku lat Josephine Esther Mentzer poznała i poślubiła sprzedawcę tekstyliów Josepha Laudera i razem mieli dwóch synów, Leonarda i Ronalda. Lauder, która była oddaną kobietą, nadal korygowała i ulepszyła kremy kosmetyczne wuja, które nazwała "słoikami nadziei". Lauder była tak zaangażowana w swoje produkty, że stworzyła własne możliwości wprowadzania ich na rynek.
Tworzyła darmowe pokazy, gdzie tylko mogła, w tym w hotelach, salonach, metrze, a nawet na ulicy. Ona również osobiście odwiedzała domy swoich klientów, aby dokonywać charakteryzacji i sprzedawać kremy swoim przyjaciołom. Dzięki pracy zespołowej męża Josepha, Lauder otworzyła swój pierwszy sklep w Nowym Jorku w 1944 roku.

Po latach wytężonej pracy i reklamy produkty Laudera pojawiły się w ekskluzywnych sklepach detalicznych, takich jak Saks Fifth Avenue. Efekt ten został uzyskany dzięki rozprowadzaniu milionów bezpłatnych próbek i miniaturek produktów. Oprócz tego, w każdym firmowym salonie zatrudniona była konsultantka, u której można było zasięgnąć profesjonalnej porady. Później nadszedł czas na kampanie reklamowe w mediach i dobór modelek, które stawały się twarzami i ambasadorkami marki.
Na początku lat 50. jej produkty zyskały uznanie w wielu prestiżowych sklepach, a Lauder zyskała rozgłos dzięki swojej kreatywnej strategii promocji darmowych próbek. Jej darmowy prezent z praktyką zakupową ostatecznie stał się standardem w branży.

W nadchodzących dziesięcioleciach linia produktów Estee Lauder powiększyła się, a jej maleńka firma przekształciła się w firmę wartą wiele milionów dolarów. W 1970 roku 575 firm i redaktorów finansowych określiło Lauder jako jedną z dziesięciu wybitnych kobiet w biznesie. W 1999 r. Ponad 50% sprzedawanych w Ameryce środków upiększających to Estee Lauder.

Później w swoim życiu Estee Lauder była dość filantropijna i założyła Instytut Zarządzania i Studiów Międzynarodowych Josepha H. Laudera na Uniwersytecie Pensylwanii, aby uhonorować jej męża po jego śmierci. Brała również udział w National Cancer Care i Manhattanie League. Oprócz wielu nagród w świecie kosmetycznym i mody, Lauder otrzymał Prezydencki Medal Wolności, najwyższą cywilną nagrodę Stanów Zjednoczonych. W kwietniu 2004 r. Estee Lauder zmarła. Firmą kierują dwaj synowie założycielki Leonard i Roland. Dziś Estee Lauder to imperium oferujące kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy, ciała i włosów, kosmetyki kolorowe oraz perfumy.