Escada , niemiecka marka która powstała w 1976 roku w Monachium. Założycielami firmy było małżeństwo Margarethy i Wolfganga Ley. Wolfgang urodził się w 1937 w USA. Margaretha była Szwedką (ur. W 1933 r.) która studiowała w szwedzkim Royal Court.
Zapachy marki EscadaLinia perfum, jako dodatek do ubrań produkowanych przez markę, pojawiła się w 1990 roku wraz z debiutanckim zapachem Escada Margaretha Ley. Pierwsze perfumy Escada powstały w roku 1990. Są to perfumy bardzo kobiece z kwiatowo-orientalnym zapachem. Zapach stał się niezwykle popularny, co dało impuls do wydania nowych. Trzy lata później zapoczątkowano tradycję perfum sezonowych, które stały się typowe dla marki. Każdego roku Escada wydaje specjalną limitowaną letnią edycję o błyszczących i świeżych zapachach do stosowania w danym sezonie.
WięcejMiliony kobiet z całego świata marzyły o zakupie cenionej butelki Escady w swojej pachnącej kolekcji. Właśnie dlatego marka corocznie przedstawia swoim fanom nowe wyrafinowanie perfum. Z drugiej strony marka pokazuje modę ze strony emocji, ciągłego ruchu i radości z życia. Rozpoznawalna, nowoczesna i energetyczna koncepcja perfum Escada podkreślona jest również przez wesołe i pomysłowe flakony.
W okresie od 1990 do 2017 roku powstało łącznie 59 rodzajów perfum Escada. Firma wyspecjalizowała się w wypuszczaniu na rynek perfum sezonowych począwszy do Rockin” Rio z 2005 roku. W ostatnich latach powstały sygnowane przez markę między innymi perfumy Escada Cherry in the Air 2013 rok, Born in Paradise 2014 rok, Turquoise Summer 2015 rok, Agua del Sol 2016 rok oraz Fiesta Carioca z 2017 roku.
Miss SzwecjiKiedy wygrała konkurs Miss Szwecji Beauty przyjechała do Paryża. Niedługo stała się topową modelką, co dało jej wgląd w branżę modową. Studiowała drapowanie, krojenie i kreowanie ogólnego wyglądu. Wyszła za mąż. Po śmierci męża przejęła po nim fabrykę dzianin.
Początkowo pracowała w French Couture House w Jacques Fath, a następnie wraz z drugim mężem Wolfgangiem Leyem założyli własny salon który początkowo nazywał się Escada Sportliche Eleganz by SRB. Nazwę wkrótce zmieniono na Escada.
Wolfgang oroszczył się o finanse, a ona o PR. O ulepszaniu marki Escada zabiegała głównie Margaretha, która zdobyła doświadczenie jako szwaczka na szwedzkim dworze królewskim. Wraz z postępowym podejściem biznesowym męża zbudowali prestiżowy dom mody Escada. Natychmiast po powstaniu marka wyprofilowała się na pozycję świeżej i drapieżnej firmy, która wkrótce zyskała sławę dzięki wysokiej jakości wzornictwa mody, precyzyjnemu krojowi, nieskrępowanymi kolorami, ostrym kontrastom i charakterystycznym elementom. Wkrótce firma odniosła sukces, głównie ze względu na różnicę w stosunku do innych marek. Dzięki niezwykłej kombinacji kolorów, wzorów, aplikacji do haftu i innych detali zdobyli swoich klientów. Dlaczego nazwa Escada? Nazwa została wymyślona przez Wolfganga Leya i zainspirowana rasowym koniem, mistrzem wyścigowym, którego widział w Irlandii. Escada AG weszła na rynek międzynarodowy w 1986 roku.
Przez lata modna Escada kształtowała gwiazdy światowego ekranu filmowego, a ich butiki mieściły się na najdroższych ulicach świata. Ta marka jest popularna wśród wielu celebrytów, takich jak hiszpańska królowa Sofia, księżna Diana, Kim Basinger i Jerry Hall. Sukienki i akcesoria Escada świeciły na czerwonym dywanie na gwiazdach takich jak Demi Moore, Katie Holmes czy Eva Herzig. Oferta marki rozszerzyła się nie tylko na luksusowe modele damskie, które były sprzedawane w renomowanych butikach za tysiące euro, niestandardowe szycie, ale także na kolekcję odzieży sportowej, odzieży dziecięcej, akcesoriów - torebek, pasków i oczywiście zapachów. Escada większość swoich dochodów miała na rynkach poza Niemcami i była szczególnie popularna wśród bogatych kobiet w europy i Stanów Zjednoczonych.
W ciagu trzydziestu lat z malutkiego przedsiębiorstwa odzieżowego, przeistoczyła się w odnoszącą olbrzymie sukcesy międzynarodową firmę. Marka jest obecna w prawie 60 krajach. Głównym rynkiem zbytu jest Ameryka Północna oraz Europa. Przełomowym okresem dla firmy był rok 1986 kiedy to została wprowadzona na giełdę. Kluczem do sukcesu Escady okazała się wyśmienita jakość, doskonała obsługa w salonach i dobra strategia marketingowa. Marka słynie z pięknego i ciekawego zestawiania kolorów, najlepszej jakości tkanin, prostych krojów z dekoracyjnym wykończeniem i ozdobnymi detalami. Swoim klientkom proponuje kolekcje odzieży eleganckiej i sportowej, torebki, buty oraz perfumy.