Clinique Laboratories LLC to amerykański producent środków pielęgnacji skóry, kosmetyków i perfum, które sprzedawane są głównie w domach towarowych o wyższym standardzie. Jest spółką zależną firmy Estee Lauder.
WięcejClinique to linia kosmetyków założona przez Estee Lauder w 1968 roku. Zainspirowana artykułem magazynu Vogue, w którym dermatolog omówiła znaczenie pielęgnacji skóry, Evelyn Lauder podzieliła się artykułem ze swoją teściową Estee. Skontaktowała się także z redaktorem urody i dermatologiem, który uczestniczył w tworzeniu artykułu. Linia Clinique została opracowana z ich wkładem i zadebiutowała w sierpniu 1968 roku w Saks Fifth Avenue.
Estee Lauder była pierwszą osobą, która nosiła firmowy biały fartuch laboratoryjny, teraz noszony przez „Clinique Consultants" na całym świecie.
Produkty tej firmy były pierwszą linią kosmetyków, która została przetestowana pod kątem alergii z dermatologiem. Dziś produkty są w 100% bezzapachowe. Wszystkie produkty w linii przechodzą szeroko zakrojone testy zgodnie z rygorystycznymi standardami dotyczącymi reakcji alergicznych. Nazwa „Clinique" jest francuskim określeniem „kliniczny", a kliniczny i dermatologiczny wizerunek marki jest dodatkowo wzmocniony przez białe laboratoryjne fartuchy noszone przez jej partnerów handlowych. Podejście Clinique opiera się na czystości i higienie skóry, a jej 3-etapowe systemy do pielęgnacji skóry dla różnych jej rodzajów są jednymi z najbardziej godnymi uwagi produktami na rynku.
W 2008 roku Clinique ogłosiła partnerstwo z firmą Allergan, twórcą botoksu i byłym kosmeceutycznym partnerem Elizabeth Arden, czego rezultatem była nowa linia o nazwie Clinique Medical. Linia jest dostępna tylko w gabinetach lekarskich. Zestaw pięciu produktów jest przeznaczony do pielęgnacji skóry przed i po zabiegu i obejmuje komplikacje, takie jak zaczerwienienie, ucisk, pieczenie, podrażnienie, przebarwienia a także procesy spowalniające proces gojenia.
Clinique wprowadza także kosmetyki i perfumy jako część swojej oferty. Pierwszy zapach Clinique, Aromatics Elixir, został wprowadzony w 1971 roku. Ten wyjątkowy zapach, który niedawno obchodził 40-tą rocznicę powstania, był przeznaczony dla wielu pokoleń kobiet. Pomimo trwającej popularności Aromatics Elixir, najlepiej sprzedającym się zapachem firmy jest w rzeczywistości są perfumy Happy, wprowadzone w 1997 roku. Ten porywający cytrusowo - kwiatowy zapach przeniknął do świadomości narodowej poprzez serię żywych reklam telewizyjnych z piosenką Judy Garland, „Come On Get Happy", która podobno zainspirowała jego nazwę. Nazwa, reklama i zapach uderzyły w akordy amerykańskich kobiet końca XX wieku. Butelki po prostu znikały z półek. Kiedy popularność zapachów marki wzrosła, przyszedł czas na Happy w wydaniu męskim, a następnie na całą serię flankerów.
Clinique ma 35 rodzajów perfum w swoim portfolio. Pierwsze z nich powstały w 1971 roku, a ostatnie w roku 2017.