Linia zapachowa: dla niego
Pojemność: 100 ml
Światowa premiera: rok 2003
Typ formuły: drzewna, aromatyczna
Okazja: zakładać na dzień
Akord głowy: melon, ananas, grejpfrut, mięta, jagody jałowca
Nuta serca: gałka muszkatołowa, kadzidło, pieprz
Linia głębi: cedr, mech dębowy, wetyweria, labdanum, piżmo, drzewo sandałowe
Autorzy zapachu: Carlos Vinals, Nathalie Garcia Cetto
Dior, choć przyzwyczajony do tworzenia wyrafinowanych kampanii reklamowych dla własnej perfumerii, w 2001 roku przyjął przeciwieństwo tej kultury złota, oferując innowacyjne i wyrafinowane perfumy, Dior Higher. Ten zaskakujący drzewny aromat to zapach miejskiego mężczyzny nowego tysiąclecia, który żyje w teraźniejszości i ucieleśnia wieczną męskość. Energetyczny i subtelny emanuje cytrusowymi nutami bazylii i gruszki, pikantnym bukietem przypraw i piżmowym finiszem. Francuski dom zachęcony sukcesem, jaki odniósł ten zapach, w 2003 roku zaoferował nową wersję wody toaletowej, która również wzbija się w powietrze: Dior Higher Energy.
Mieszczący się we flakonie, który bawi się przezroczystością, Dior Higher Energy odsłania jasny cytrynowożółty aromat, autentyczny i czysty. Zainspirowany najbardziej innowacyjnymi koncepcjami urbanistycznymi, po raz kolejny demonstruje swoje rewelacyjne pragnienie nowoczesności. Piękne cytrusy nie straciły nic z legendarnej werwy swojego poprzednika i nie wahają się przecenić świeżości owoców cytrusowych, aby lepiej przemawiać do mężczyzn spragnionych toniczności. Nuty głowy są tytułową energią dla ostrego grejpfruta, a obecność jagód jałowca dodaje korzennej i delikatnie pachnącej słodyczy. Esencja czarnego pieprzu i gałki muszkatołowej zagęszcza serce kompozycji, któremu towarzyszy silna zmysłowość kadzidła. Jednak Higher Energy zachowuje rozpływającą się i słodką nutę gruszki swojego oryginalnego zapachu, co nadaje temu potężnemu zestawowi atrakcyjny i wykwintny akcent. Na koniec męska kreacja zaoferuje głęboki, drzewny i dziki ślad dzięki tak drogiej Diorowi wetywerii, delikatnie otulonej białym piżmem.
Jak nowy człowiek, mężczyzna Dior Higher Energy czerpie swoją siłę z wnętrza siebie i z tego, co nosi: oczywiście ze swoich perfum! Daleki od bycia niekonsekwentnym ekscentrykiem, mężczyzna taki, jakim widzi go Dior dzięki temu ultranowoczesnemu i ultraczystemu zapachowi, czerpie energię życiową z otaczających go elementów. W ten sposób jego wolność nigdy nie jest ograniczana, a jego siły są stale odnawiane.
Mocną koncepcją linii perfum Higher jest to, że właściwie nie ma już konkretnego przekazu! Raczej w delikatny sposób informuje, że prostota i piękno nie muszą być przeceniane, aby istnieć i się sprzedawać... W ten sposób pierwsza kampania Higher powiązana z kolekcją haute-couture opierała się na ponadczasowych i eleganckich czarno-białych obrazach, aby lepiej rozproszyć ultranowoczesne perfumowane surowce, zawsze tak rygorystycznie dobierane. O ile Higher Energy Christian Dior oferuje błyskotliwe nowości, o tyle kampania reklamowa zachowała swój wyrafinowany urok.
Sfilmowany z bliska młody model RJ Rogenski pozuje z rozpiętą i powiewającą na wietrze koszulą, pokazując w zbliżeniu obiektywu swoje zupełnie nowe poczucie wolności. Żadnej muzyki, a wręcz przeciwnie, widok z lotu ptaka na pochmurne niebo poprzecinane śladami samolotów. Siła tego mężczyzny pochodzi z natury i jego wolnego ducha i nic i nikt nie może go powstrzymać! Wyraziście uchwycony Higher Energy, podobnie jak jego poprzednik, jest przedstawiany przez zespół Diora jako młody i miejski zapach dla mężczyzn otwartych na nowe perspektywy i horyzonty.