U progu nowej, bardziej naturalnej i wyrafinowanej ery zapachowej perfumy Christian Dior Dune i ich oceaniczne i drzewne refleksy pojawiły się w 1991 roku, aby zburzyć kody perfumeryjne. Słoneczne, ciepłe i zarazem chłodne są dokładnym przeciwieństwem ostatniego wielkiego sukcesu marki, odurzających i oryginalnych perfum Poison. Podobnie jak awangardowy prototyp doskonałego aromatu nowego tysiąclecia przynosi powiew świeżości, na który wszyscy czekali. Subtelny i świeży, przywodzący na myśl spacer wzdłuż brzegu oceanu i zapach morskiej bryzy.
Śliczna kompozycja powstała pod wpływem Maurice'a Rogera, prezesa domu w latach 1981-1996. Stwierdził on, że nie chodzi już o tworzenie perfum, które przywołują jedynie osobiste wspomnienia ich twórcy, ale o to by otworzyć historię i koncepcję, która będzie jak najbardziej uniwersalna.
„Dawno minęły czasy, kiedy mały chłopiec realizował swoje własne fantazje, śniąc o spódnicach swojej nauczycielki, o wspomnieniu zapachu babcinego makaronu w jej wiejskim domu lub o tym pięknym elektrycznym świetle wczesnym rankiem po udanej nocy imprezowej". Oświadczył Roger gdy marka wydała kultowy Poison w 1985 roku.
Dune będzie zatem dzieckiem ery Maurice'a Rogera, w której, co później zostanie nazwane strorytellingiem, stanie się podstawą i twórczym materiałem nowych perfum Dior. Historia kompozycji miała przywoływać duchowy ogród nad morzem, w Bretanii lub Normandii, jak powiedziano dwóm perfumiarzom odpowiedzialnym za jej rozwój. Jean-Louis Sieuzac i Dominique Ropion, twórcy zapachu oszlifowali materiał wyjściowy tak precyzyjnie, że moglibyśmy go równie łatwo dotknąć jak powąchać. Za utalentowanym Ropionem stoją wielkie kreacje jak perfumy Kenzo Jungle L'Elephant, mocne i orientalne, perfumy Lancome Lancome Tresor In Love w kwiatowo-owocowej szacie czy głośne perfumy Givenchy L'Interdit. Natomiast Sieuzac to autor ponadczasowego Fahrenheita.
Kim jest kobieta, która nosi ten unikalny zapach? To osoba spokojna i delikatna, świetlista i bezpretensjonalna w taki sam sposób, jak uchwyci to pierwsza reklama aromatu. Światło jest miękkie, materiał jest sublimowany, a piasek pieści, obrazy są urzekające, a muzyka kojąca. Ta schludna i bardzo wyrafinowana estetyka jest pierwszą dla perfum i będzie jeszcze wykorzystana w wielu kampaniach reklamowych inspirowanych naturalnym pięknem tych obrazów. Natura, czystość i miękkość to kluczowe słowa dla tej pięknej aranżacji.
Od pierwszych nut Diorowi i jego perfumiarzom udaje się przenieść nas do roślinnej świeżości zielonych nut i brazylijskiego palisandru, oferując jednocześnie pikantną bergamotkę i orzeźwiającą mandarynkę. Tą wspaniałą świeżość uzupełnia piwonia ze swoimi różanymi niuansami i frakcje aldehydów. Serce ujawni się naszym zmysłom jako ogromny kwiatowy bukiet, w którym zręczność Diora jest dobrze ugruntowana… Pomiędzy różą, lilią i jaśminem surowce Dune konkurują ze sobą elegancją i naturalnym pięknem. Wreszcie drzewo sandałowe, benzoes i paczula rozleją swoje zmysłowe fale, aby przypomnieć nam, że osoba, która nosi tą esencję jest uwodzicielska i ultra-kobieca, otulona miękką słodyczą wanilii i białego piżma. Zaskakująca nuta mchu dębowego wniesie swoją nowoczesność, aby zaoferować posmak kobiecych, drzewnych zapachów.
Kompozycja dostępna również w naszej perfumerii internetowej, oferuje wyjątkową harmonię aromatów będących częścią innowacyjnego wszechświata, w którym wciąż znajdują się oszałamiające perfumy. Intrygujący zapach został zamknięty w atrakcyjnym flakonie w kolorze bursztynowego piasku, nawiązującym do nadmorskiego krajobrazu ukształtowanego przez wydmy, słońce i wodę. Hojny i wspaniały hołd oddany pięknu natury!