Typ aromatu: skórzany
Pojemność: 100 ml
Rok inauguracji: 2014
Aplikacja: na wieczór
Wydanie: dla mężczyzn
Nuta otwarcia: irys, włoska pomarańcza
Akord środkowy: skóra, róża
Linia głębi: cedr, ambrette, agar, drzewo sandałowe
Nos zapachu: Francois Demachy
Po zaproponowaniu w 2005 roku emanujących wielkim szykiem i elegancją perfum Dior Homme, a następnie wielu ich odmian, marka i jej ulubiony perfumiarz Francois Demachy odkrywają nowe, oszałamiające oblicze tego kultowego zapachu z dominującą nutą irysa. Dior Homme Parfum, głęboki i esencjonalny, podkreśla w całkowicie oczywisty sposób know-how w zakresie wyboru wyjątkowych surowców.
W najwyższych nutach ujawnia bogactwo szlachetnego irysa z Toskanii emanującego lekko słodkimi i nieco dymnymi tonami. Podkreślony świeżością włoskiej pomarańczy mocno wybija się na tle pozostałych składników. Serce kompozycji to intensywny akord skóry przepleciony delikatnymi płatkami róż. Mocna drzewna baza to zasługa cedrowego olejku i otulającego swoją kadzidlaną wonią drewna sandałowego. W zakończeniu męskość nabiera bardziej zwierzęcego wyrazu dzięki piżmowemu brzmieniu ambrette i egzotycznej żywicy agar. Wyjątkowe perfumy męskie dedykowane przystojnemu, delikatnemu i tajemniczemu mężczyźnie, który jest tak silny jak cedr i jednocześnie miękki jak irys.
Eleganckie perfumy Dior mieszczą się w atrakcyjnej i charakterystycznej butelce przypisanej do całej linii. Zaprojektowane przez dyrektora kreatywnego domu Heidi Slimane, potężne kwadratowe szkło o masywnej sylwetce wydaje się idealnie pasować do głębokiej i intensywnej zawartości. Dlatego też to doskonałe dzieło w naturalny sposób ubrane jest w dymną czerń, która wydobywa oryginalność stalowej tuby, jakby zanurzonej w zapachu.
Od samego początku w perfumach z kolekcji Homme dom widział piękne męskie muzy, takie jak Jude Law. Jednak wraz z wydaniem w 2014 roku nowej, odurzającej wody postanowił zmienić kurs, tym razem wybierając mężczyznę znacznie młodszego niż zwykle: Roberta Pattinsona, znanego z roli wampira w sadze filmowej Zmierzch. Wybierając tę uwielbioną przez publiczność w wieku 15-25 lat muzę, marka wyrusza w szaloną trasę w poszukiwaniu miłości i wiecznej młodości. Utalentowany brytyjski aktor wprowadza do modnego wizerunku powiew świeżości i dodatkowej impertynencji. Spot reklamowy nakręcony przez Romaina Gavrasa pokazuje Pattinsona całkowicie rockandrollowego, i zbuntowanego, a przy tym jednak bardzo serdecznego i męskiego.
Podobnie jak współczesny James Dean, człowiek Dior Homme Parfum walczy ze stereotypami, bawi się swoim pięknym urokiem, jednocześnie czule obejmując swoją ukochaną. Atmosfera czarno-białego filmu w połączeniu z bursztynowym kolorem perfum umożliwia dodanie akcentu elegancji tak charakterystycznej dla marki. Wizualizacja zaproponowana we współczesnej formie przypominającej publikacje sieci społecznościowych po raz kolejny pozwala potwierdzić nowoczesność domu Diora i jego nowej kompozycji.