Kiedy perfumiarz Ernest Beaux zaprezentował Gabrielle Bonheur Chanel pięć różnych kompozycji zapachowych, właśnie ta piąta okazała się ideałem. Dziś Chanel No 5 jest klasycznym symbolem kobiecej zmysłowości i ponadczasowej elegancji oraz wyznacznikiem luksusu i prestiżu. Postrzegana jako hołd dla wspaniałej projektantki i odważnej kobiety przywołuje wyrafinowaną elegancję lat 20. To szlachetny i olśniewający aromat, zrywający ze standardami, które tylko abstrakcyjnie przywołują niektóre ze składników. Coco i współpracujący z nią wybitny nos oferują eliksir wieczności dla koktajlu naturalnych i syntetycznych kwiatów, czasem nawet niespotykanych w ubiegłym stuleciu. W tej niepowtarzalnej mistrzowskiej formule tkwi sekret wyjątkowej trwałości wody perfumowanej No 5.
Bogaty zapach Chanel No 5 rozpoczyna się dynamicznym akordem cytryny ozdobionym kwiatami neroli i nowoczesnymi, pudrowymi aldehydami. Klasyczne kwiatowe serce rozkwita bukietem szlachetnej róży, kremowego jaśminu i pudrowego irysa, otwierając się na zmysłowość i odurzającą egzotykę ylang-ylang. Wyjątkowy charakter esencji podkreśla zmysłowa baza złożona ze słodkiej wanilii, drzewa sandałowego i paczuli, wspaniale wydobywając jej drzewno-piżmową głębię. Pozostawia długi, pięknie pachnący i lekko surowy ślad dzięki zwierzęcym nutom piżma i cywetu, chciwie wchłaniany przez skórę. Już nie potrzebujesz zakładać na siebie nic więcej. Ubierz się w Chanel No 5.
Woda perfumowana, którą mamy dzisiaj jest odtworzeniem klasycznego zapachu i została skomponowana przez wewnętrznego perfumiarza marki Chanel, Jacquesa Polge, w 1986 roku. Sformułowana z niezwykle gładkiej mieszanki, która sprawia, że nuty są trudne do rozróżnienia, tworzy złożoną i spójną kompozycję. Idealna równowaga dla wyjątkowego, ponadczasowego aromatu. Chanel No 5 to klasyczna, mocna, dojrzała i elegancka kreacja, jedna z najbardziej artystycznych w mainstreamowym perfumiarstwie.
Gdy w 1921 roku ukazał się kwiatowy eliksir Chanel No 5, trendem w perfumerii było tworzenie kompozycji z pojedynczą nutą kwiatową, chociaż istniało już wiele naturalnych lub syntetycznych materiałów. Coco chciała skomponowanych perfum tak, jak sukienka haute-couture. Nie do pomyślenia było użycie tylko jednego kwiatowego olejku, gdy rozmaite surowce umożliwiały oferowanie ich w obfitości.
Genialny Ernest Beaux wykorzystał swoje znakomite talenty twórcze, aby zaproponować Mademoiselle Coco wykwintny zapach składający się z 80 różnych komponentów, zarówno naturalnych, jak i sztucznych. Mnogość składników oferuje oryginalną kompozycję i nowatorskie akordy. Gabrielle wybrała N°5 ze wszystkich esejów perfumiarza i ponownie, dzięki swojej wyjątkowości ducha, zdecydowała, że esencja będzie nosić tę nazwę. Najpiękniejsze rzeczy są najprostsze. W ten sam sposób opakowanie i flakon nie miały dla niej znaczenia, biorąc pod uwagę, że zawartość była ważniejsza niż cała reszta. Paradoksalnie prosta butelka ze swoimi wieloma aspektami jest również dziełem sztuki, którego mademoiselle wciąż nie była świadoma.
Najbardziej uderzający zapach perfumerii, jaki znamy dzisiaj, to ten, który generalnie oferuje nową wizję swojego modelu, nowe podejście lub kompozycję, która łamie kody przeszłości. Coco Chanel, tworząc swoje pierwsze perfumy po latach sukcesów w haute couture, chciała stworzyć coś wyjątkowo pięknego dla kobiet o ujmującej i trwałej woni. No 5 musiał dostosować się do wszystkich kobiet, a także do wszystkich czasów.
W tamtym okresie perfumiarstwo było jeszcze daleko od koncepcji muzy, jaka jest powszechna dzisiaj. Jednak pierwszą, która uosabia czarujący i wyrafinowany wizerunek tej wspaniałej kreacji, będzie ikona kobiecości, Marilyn Monroe. Aktorka zrobiła dla marki najlepszą reklamę, przyznając, że co noc zasypia ubrana w bajeczną Chanel No 5. Następnie ta wyjątkowa i ponadczasowa kompozycja będzie noszona przez muzy reprezentujące elegancję i glamour każdej epoki: Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Nicole Kidman, Audrey Tautou, Brad Pitt, Giselle Bündchen i Lily Rose Depp.