Gabrielle była córką sprzedawcy ulicznego i najstarszym z pięciorga dzieci. Jej matka zmarła, gdy Coco miała zaledwie 14 lat, a ojciec porzucił ją pozostawiając pod opieką sierocińca Aubazine w Correze. W sierocińcu w którym przebywała, zakonnice nauczyły ją szyć. W młodości miała też krótki epizod zawodowy jako barowa piosenkarka. Z tego okresu pochodzi jej pseudonim „Coco". Kiedy opuściła sierociniec w wieku 18 lat, pracowała we własnym zakresie robiąc między innymi przeróbki krawieckie dla klientów, dorywczo uzupełniając swoje dochody. W końcu zakochała się w niejakim Etienne Balsan, dżentelmenie - milionerze, dzięki któremu odkryła świat luksusu. To za jego sprawą Gabrielle Chanel poznała wielu swoich przyszłych klientów. Pierwszy warsztat otworzyła w 1909 r. w kawalerskim mieszkaniu na Malesherbes Boulevard. Szybko dała się poznać ze swojej elegancji i prostoty. Rok później otworzyła własny sklep przy rue Cambon w Paryżu. Wbrew surowemu nurtowi swoich czasów, Gabrielle Chanel bez wahania odsłoniła nieco ciało kobiet, skracając spódnice i zakładając spodnie. Dzięki niej narodziła się nowa kobiecość. Co więcej, wkrótce zamierzała dodać do swojej oferty wystawne perfumy. Stała się znana ze swojego pseudonimu, ikony świata mody i jednej z najbardziej wpływowych kobiet XX wieku. Coco Chanel zrewolucjonizowała haute couture, a kult jej osoby jest czczony aż do dzisiaj. Jak to najczęściej bywa początki były bardzo skromne. Po raz pierwszy wkroczyła w świat mody, kiedy rozpoczęła projektowanie kapeluszy.
Chanel zakłada dom modyW 1910 roku otworzyła elegancki butik z kapeluszami i od tego momentu kariera Coco Chanel nabrała tempa. W konsekwencji, pięć lat później założyła swój pierwszy dom mody. Kobiety mają jej wiele do zawdzięczenia. Nie tylko dała przykład kobiety, która odniosła sukces w biznesie, ale także przyczyniła się do zlikwidowania gorsetów! Swoje niezliczone talenty pokazała w projektowaniu ubrań, które były po prostu eleganckie i stylowe, ale przede wszystkim wygodne.
Sukces w gronie wyższych sferJej początkowe sukcesy sięgały zamkniętego grona środowiska wyższych sfer. Po początkowym etapie jej styl i sława odbiła się na modzie zwykłych kobiet na ulicy. Gwiazdy i arystokracja zaczęły kupować jej dzieła, w tym słynny kostium Coco Chanel. Wykreowała również czarną sukienkę, jak wiadomo, niezbędny przedmiot w garderobie każdej kobiety. Modowa rewolucja Coco Chanel zaczęła się od stworzenia damskiej kolekcji sportowej, której dewizą były proste kroje i nowa długość sięgająca kolan. W niej zaproponowała także kobietom szerokie spodnie i kostiumy o męskim kroju garnituru. Co ciekawe, zajmowała stanowisko szefowej projektantów marki aż do śmierci w 1971 roku. Zakres twórczy kreacji Coco nie był ograniczony tylko do ubrań. W późniejszym etapie rozwoju marki rozszerzył się o inne lukratywne przedsiębiorstwa.
Marka Chanel po śmierci założycielkiNieco ponad dziesięć lat po śmierci Coco, stery w firmie przejął projektant Karl Lagerfeld kontynuując tym samym dziedzictwo marki Chanel. Jego nazwisko kojarzone było nieprzerwanie z marką przez ponad trzydzieści lat. To on wpadł na pomysł organizowania oszałamiających pokazów kolekcji w paryskiej hali wystawowej Grand Palais. Kiedy Lagerfeld zmarł w lutym 2019 roku, zastąpiła go jego prawa ręka Virginie Viard, przyjmując stanowisko nowej dyrektor kreatywnej. Viard jest związana z domem Chanel od 1987 roku i to ona na koniec pokazu kolekcji wiosna-lato 2019 złożyła ukłon wraz z Karlem. Dziś firma prowadzona jest przez rodzinę Wertheimerów i nadal prężnie się rozwija, generując co roku setki milionów Euro obrotu. Jej właściciele, bracia Alain i Gerard są wnukami Pierra Wertheimera, który zawarł w 1924 roku umowę z Gabrielle Chanel na wspólne wprowadzenie na rynek jej perfum w zamian za 70 procent udziałów w firmie. Pierra i Coco poznał ze sobą założyciel słynnego paryskiego domu towarowego Galeries Lafayette, Theophile Bader, który sam był zainteresowany sprzedażą zapachu Chanel No 5. Oprócz długowieczności jej projektów historia życia Coco nadal przyciąga uwagę ludzi. Na przestrzeni lat powstało kilka biografii rewolucyjnych projektantów mody, w tym także o niej. Książka Chanel and Her World (1979), została napisana przez jej przyjaciółkę, Edmonde Charles-Roux. W telewizyjnym filmie biograficznym Coco Chanel (2008) wystąpiła Shirley MacLaine jako słynna projektantka w czasach jej powrotu do mody w 1954 roku. Aktorka stwierdziła, że od dawna interesowała się rolą Chanel bo „To, co jest w niej cudowne, to fakt, że nie jest prostą kobietą i nie tak łatwo ją zrozumieć."
Marka dziśDzisiaj zakres produktów marki obejmuje odzież, akcesoria takie jak torebki, zegarki, okulary słoneczne, biżuterię, perfumy oraz kosmetyki do makijażu i kompleksowej pielęgnacji. Firma jest nadal jednym z największych graczy na scenie międzynarodowej. Luksusowa marka Chanel całkowicie odmieniła wizerunek damskiej mody oraz rynek perfum i wszelkich dodatków modowych.
Ponad wiek historii marki Coco ChanelJuż od ponad wieku, eleganckie kolekcje domu mody Chanel cieszą się niebywałym uznaniem. Bo, która z kobiet nie chciałaby mieć w swojej szafie wytwornego kostiumu, sukienki czy torebki z metką CC. Dziś, najlepiej rozpoznawalnymi znakami firmowymi tego potężnego domu mody są perfumy Chanel No 5, pikowana torebka na pasku, perły i nieprzerwanie królująca mała czarna.
Od sklepu z kapeluszami do najsłynniejszego domu mody ChanelCała historia najsłynniejszego na świecie, francuskiego domu mody Chanel zaczęła się od sklepiku z kapeluszami. Dziś miliarderzy płacą niebotyczne sumy za metkę CC - Coco Chanel. Założycielka firmy Gabrielle Bonheur szturmem wdarła się do świata mody, wywracając go do góry nogami. Przekonała kobiety do akceptacji własnego ciała i kobiecości.
Najlepiej sprzedające się zapachy ChanelZestawienie zawiera perfumy damskie Chanel, a także męskie męskie.
Chanel No 5 woda perfumowanaIstnieją może tylko dwie kategorie współczesnych kobiet twardo stąpających dziś po ziemi; te, które posiadają Chanel Nr 5 i te, które chcą dopiero dokonać zakupu perfum Chanel Nr 5. Marilyn Monroe uwieczniła te perfumy, otwarcie prezentując swoje atuty. Ta wspaniała kompozycja składa się głównie z nut kwiatowych z dawką klasycznego stylu vintage. Jej wspaniały aromat pozostaje długo na ciele bo przez 6-8 godzin. Trwałość jest prawdziwym majstersztykiem w porównaniu z wieloma innymi zapachami dostępnymi na rynku. Rewelacyjne perfumy, które ukazały się w sprzedaży w 1921 roku to niekwestionowana ikona kobiecej elegancji i zmysłowości. Dostępne praktycznie we wszystkich sklepach na świecie. Chanel No 5 to hołd dla niezależności i piękna współczesnej kobiety. To potężny symbol siły i złożoności kobiecego charakteru. W kolejnych latach rodzina zapachów powiększyła się o No 5 L`Eau i No 5 Premiere.
Chanel Coco Mademoiselle woda perfumowanaCoco Mademoiselle to esencja odważnej i pewnej siebie kobiety. Kokietki i zmysłowej manipulantki, która wykorzystuje swój naturalny wdzięk i urok do wabienia i fascynowania mężczyzn. To ucieleśnienie ambitnej mademoiselle - kobiety sukcesu. Charakterystyczny orientalno-kwiatowy zapach zaskakuje intensywną świeżością. Jego początek stanowią orzeźwiające akordy cytrusów, które odkrywają jasne i transparentne serce, wibrujące woniami jaśminu i róży. W zakończeniu kompozycji odnajdziemy proste akcenty paczuli i wetiwerii, które podkreślają jej elegancką sylwetkę. Ten urzekający zapach jest drugim najlepiej sprzedającym się zapachem domu Chanel. Od momentu premiery w 1984 roku stał się wielkim hitem wśród kobiet na całym świecie. Doczekał się też nowej wzmocnionej wersji Chanel Coco Mademoiselle Intense, której sama struktura pozostaje wierna pierwowzorowi.
Nr 19 ChanelMarka wykonała wiele prac przygotowawczych zanim No 19 ujrzały światło dzienne. Po dokładnym zbadaniu niektórych starszych i mocniejszych perfum zdecydowano się na zapach, który jest bardziej współczesny i przede wszystkim nadaje się na co dzień. Odważna kompozycja o kwiatowo-zielonym charakterze z pudrowymi i drzewnymi akcentami. Musujące aromaty neroli i bergamotki łączą się w niej z wykwintnym bukietem kwiatów osadzonych na szlachetnej podstawie złożonej z wetiweru, mchu i drewna sandałowego. Ostatni zapach współaranżowany i noszony przez Gabrielle Chanel, który także obecnie potrafi oczarować zmysły do tego stopnia, że ma się ochotę na więcej. W roku 2011 dołączyła nowa kompozycja No 19 Poudre.
Chanel Allure woda perfumowanaKompozycja Allure została zaprezentowana na wielu pokazach mody, na łamach magazynów lifestylowych oraz wysokiej jakości kanałach reklamowych, którym udało się uchwycić emocje i fantazję każdej kobiety, która została wystawiona na kontakt z perfumami. Już z samego założenia gama zapachów Allure ma być seksowna i kusząca stąd też jej nazwa, która oznacza czar i powab. Orientalno-kwiatowa definicja elegancji z dużą ilością świeżych elementów i waniliowym akcentem, przypisana charyzmatycznym kobietom. W roku 2005 ukazała się ich nowa wersja Alure Sensuelle.
Chanel Cristalle VerteDotyk zieleni natury emitujący krystaliczne czyste światło. Kwiatowo-zielony zapach ze świeżymi niuansami, w którym kwitnie delikatny bukiet magnilii. Dopełniony przez wyjątkowy akord wydobywający się z absolutu jaśminu i pudrowego irysa. Krystaliczny, subtelny i beztroski. Te musujące perfumy, składają się głównie z nut kwiatowych i cytrusowych oferując energetyzujący, czysty aromat na dzień. Odchodzą od tradycyjnego kwiatu, który zawsze był preferowany przez zespół Chanel. Siłą wykonawczą tej nowej koncepcji jest znakomity perfumiarz Jacques Polge.
Les Exclusifs de ChanelWspólne wysiłki Ernesta Beaux, mademoiselle Chanel i Jacquesa Polge zebrały się w 14 wydaniach i doskonałych czystych ekstraktach perfum stworzonych przez Chanel. Nie można wybrać jednego, ponieważ wszystkie są odami do sztuki perfumeryjnej. Źródłem inspiracji dla tej rozbudowanej linii zapachów było życie Gabrielle Chanel.
Allure Homme SportKto powiedział, że dom Chanel jest popularny tylko wśród pań? Woda Allure Homme o rześkim męskim aromacie to połączenie mocy cytrusów z akordem wodnym, świeżością cedru i odrobiną słodkiej fasoli tonka. Wszystkie składniki spina harmonijnie dotyk białego piżma. Jej energetyzujący powiew przynosi natychmiastowy przypływ adrenaliny. Elegancka kompozycja jest ulubieńcem jednego z najbardziej znanych mężczyzn na świecie, przystojnego Davida Beckhama.
Egoiste / L`Egoiste ChanelEgoiste to fascynujący i ponadczasowy aromat dla mężczyzn o powierzchowności dżentelmena. Ekskluzywna i unikalna kompozycja o wyrazistym charakterze, w której przeplatają się drzewne, korzenne i balsamiczne akcenty. Dodatek kontrastowo zestawionych akordów chłodnej skóry z ciepłą ambrą nadaje uwodzicielskiego, orientalnego wyrazu. Eleganckie nuty drzewne z aromatycznym akcentem symbolizują wieczną męskość współczesnego człowieka. Sztuka tworzenia perfum nigdy wcześniej nie była tak dobrze wyrażona.
DOSTAWA
PRZY WPŁACIE
16 zł
DLA PŁATNOŚCI
ZA POBRANIEM
22 zł
DARMOWA DOSTAWA
na zakupy
powyżej 500zł