Dzięki sukcesowi kolekcji ready-to-wear, przyjętych entuzjastycznie przez cały świat, projektant przenosi swój talent na inne dziedziny, a zwłaszcza na obszar perfumerii. Stawia sobie wyzwanie zobrazowania chwil z życia lub określonego czasu. W 1998 roku to właśnie w meandrach męskiej osobowości wypuszcza perfumy Calvin Klein Contradiction for Men. Kreator jest wielkim pasjonatem życia i ludzi a jego zapachy zawsze podążają za modą i trendami swoich czasów. Lubi reprezentować poprzez swoje perfumy uczucia takie jak miłość, pasja, spotkanie, przyjaźń czy pożądanie. Jak sama nazwa wskazuje, Contradiction - sprzeczność, przywołuje antagonizmy współczesnego człowieka. Tutaj przedstawionego w całej jego dwoistości.
„Współczesny mężczyzna jest dla mnie bardzo sprzeczny, jednocześnie mocny i ciepły, zrelaksowany, ale elegancki, zmysłowy, ale męski, nowoczesny, ale klasyczny” - powiedział projektant. Dziś mężczyzna inwestuje w swoją pracę, angażuje się w życie towarzyskie, lubi też spędzać wolny czas i robi to wszystko, nie zapominając o życiu rodzinnym ... Dla Kleina współczesny człowiek jest pełen sprzeczności i kompozycja ma odzwierciedlać jego wieloaspektowość.
Aromatyczna i żywa kompozycja wyszła spod ręki Carlosa Benaima stojącego za nowoczesnymi perfumami Armani My Way oraz Pierra Wargnye, który jest źródłem kreacji jednych z najpiękniejszych perfum YSL z kultowej linii L'Homme. Opracowany przez nich zapach oddaje świeżość limonki połączoną z soczystością klementynek i ujmującymi aromatami szałwii i dzikiej lawendy. W dynamicznym sercu piętrzą się korzenne wonie gałki muszkatołowej i kolendry wymieszane z ostrymi esencjami pieprzu i egzotycznym kardamonem. Na finiszu perfumy męskie stają się bardzo ciepłe i zmysłowe dzięki obecności olejków drzewa hebanowego i sandałowca. Dla zwiększenia uwodzicielskiego efektu całość podkreślono wetywerią i piżmem.
Contradiction to nowatorska kompozycja z orientalnym akcentem dyskretnego ciepła. Flakon, na pierwszy rzut oka minimalistyczny, wygląda bardzo elegancko. Jego prostokątny i wydłużony kształt nadaje mu ultra nowoczesny wygląd. Srebrny korek jest tutaj bardzo oryginalny. Przybiera przerysowaną formę zakrywając prawie całą powierzchnię butelki. Nadaje całości tonu i podkreśla modną stronę flakonu urzekając szykiem i męskim wyrazem.
W 1998 roku modowy gigant przedstawił zapach pełen przeciwieństw charakteryzujący współczesnego człowieka, w którym stawia w centrum uwagi wiele aspektów męskiej osobowości. Nowoczesna i zmysłowa esencja stoi również w sprzeczności między świeżymi a pikantnymi nutami. Współczesny człowiek rości sobie prawo do życia w skrajności i przeżywania wszystkiego na swój własny sposób...