Calvin Richard Klein to człowiek określany jako prowokator oraz minimalista.
Marka Calvin Klein, założona w 1968 roku przez projektanta o tym samym nazwisku, od początku łamała konwencje. Gdy w 1981 roku – po ponad dekadzie od debiutu w świecie mody – wypuściła pierwsze perfumy, stało się jasne, że zapachy również będą narzędziem do prowokowania i definiowania epok. Dziś portfolio marki to nie tylko flakony, ale kapsuły czasu uchwyconych w nutach duchów kolejnych dekad.
Calvin Klein (1981)
Pierwszy zapach, po prostu nazwany Calvin Klein, był wołaniem o uwagę. Kompozycja łączyła zielone nuty paproci z piżmem i paczułą, tworząc atmosferę zimnego luksusu. To był zapach dla kobiet, które noszą garnitury z podkasanymi rękawami – eleganckich, ale gotowych na walkę.
Obsession (1985 dla kobiet, 1986 dla mężczyzn) Prawdziwa ikona. Obsession – jak sama nazwa wskazuje – był wołaniem o namiętność. Wersja damska: wanilia, mirra i cynamon na tle kwiatu pomarańczy. Męska: drewno sandałowe, pieprz i ambra. Kampanie reklamowe z Kate Moss i Markiem Wahlbergiem (wówczas Marky Markiem) wywołały skandal erotyczną śmiałością, ale właśnie dlatego sprzedawał się jak świeże bułeczki.
Eternity (1988)
Zapach miłości – dosłownie. Nazwany na cześć związku Calvina z jego żoną Kelly, łączył lawendę, bazylię i jaśmin w kompozycji, która stała się symbolem rodzinnej stabilności.
CK One (1994)
Pierwsze globalne perfumy unisex – manifest pokolenia X. Lekki, świeży, z cytrusami, herbatą i drewnem mahoniowym. Flakon przypominał butelkę po napoju sportowym, a kampania z androgynicznymi modelami (np. Kate Moss i Christym Turlington) podkreślała równość płci. Sprzedał się w 10 milionach egzemplarzy w ciągu 5 lat.
Escape (1991)
Zapach dla marzycieli. Brzoskwinia, ananas i drzewo różane przenosiły w świat egzotycznych wakacji. Ulubieniec bizneswomen lat 90., które w pracy nosiły garsony, ale w walizce zawsze miały bilet w jedną stronę.
Euphoria (2005 dla kobiet, 2006 dla mężczyzn)
Era blogów i pierwszych influencerek. Damski Euphoria – granat, orchidea i piżmo – pachniał jak noc w klubie, gdzie szkło lśni, a suknie są z latexu. Męski: kardamon, kawa i drewno tekowe – energia metropolii. Flakon w kształcie czarnego klejnotu stał się must-have na półkach millennialsów.
CK Everyone (2017)
Odpowiedź na trend wellness. Pomarańcza, bazylia i drewno cedrowe w ekologicznym flakonie z recyklingu. Hasło: „Dla wszystkich, którzy wierzą, że świat może być lepszy”.
Kulturowe lustro: Każda linia odzwierciedla dylematy swojej epoki – od konserwatywnych lat 80. po ekologiczne 2020.
Minimalizm z pazurem: Proste formy flakonów kontrastują z odważnymi kompozycjami.
Bunt w DNA: Jak mówił sam Calvin: "Perfumy to drugi głos kobiety. Powinien być słyszalny nawet, gdy ona milczy"..
W 1968 roku założył sklep z płaszczami "Klein Calvin Klein Limited" w hotelu "Hotel York" w Nowym Jorku. We wrześniu 1969 roku, Klein pojawił się na okładce czasopisma Vogue. W latach siedemdziesiątych Calvin Klein do swojej kolekcji damskiej dodał sportowe klasyczne marynarki i bieliznę. W tych latach stworzył też słynne jeansy z nazwą umieszczoną na tylnej kieszeni.
Pod koniec 1970 roku firma próbowała zaistnieć w branży perfumeryjno - kosmetycznej tworząc własne perfumy i kosmetyki Calvin Klein. Szybko jednak wycofała się z rynku z dużymi stratami finansowymi.
W 1980 roku, gdy szał na designerskie jeansy osiągnął apogeum, Calvin Klein wprowadził w kolekcji bielizny bardzo udaną linię bokserek. Biznes bieliźniany Calvina Kleina, promowany w roku 1990 przez gigantyczne billboardy stał się tak wielkim sukcesem, że jego kalesony stały się nazywane jako „Calvins”. Pod koniec 1987 roku firma przeżywała poważne problemy finansowe.
Chociaż firma stała niemal w obliczu bankructwa w 1992 roku udało się odzyskać i zwiększyć opłacalność jego imperium na resztę lat dziewięćdziesiątych. Kolekcja zegarków i biżuterii stała się częścią oferty marki w roku 1997. Logo firmy " CK "zdobi wiele produktów w swojej linii i jest rozpoznawalne na całym świecie. Calvin Klein w 2002 sprzedał swoje imperium koncernowi Phillips-VanHeusen za 430 milionów dolarów.
CK wykreował modę unisex i stworzył najmodniejszy fetysz świata - szeroką gumkę przy bieliźnie z inicjałem CK . Jest najmłodszym projektantem uhonorowanym prestiżową nagrodą Amerykańskich Krytyków Mody - Coty.
Styl Kleina można określić jako nieskomplikowany i bardzo oszczędny, bazujący na naturalnych tkaninach i neutralnych barwach. Swoje produkty reklamował w sposób kontrowersyjny, przesiąknięty erotyzmem. Często bulwersował opinię publiczną, angażując do reklam bardzo młode, półnagie modelki. Na modowe imperium nowojorskiego projektanta Calvin Klein składają się kolekcje ubrań, obuwie, zegarki, biżuteria, perfumy i kosmetyki. Seria CK IN2U w tym też perfumy damskie i męskie Calvin Klein, zostaje dedykowana pokoleniu ludzi wychowanych w kulturze SMS-ów, blogów i IPOD-a.

DOSTAWA
PRZY WPŁACIE
16 zł
DLA PŁATNOŚCI
ZA POBRANIEM
22 zł
DARMOWA DOSTAWA
na zakupy
powyżej 500zł