Calvin Richard Klein to człowiek określany jako prowokator oraz minimalista.
Perfumy marki Calvin KleinPierwsze perfumy marki Calvin Klein ukazały się w 1981 roku, czyli kilkanaście lat po powstaniu marki. Utalentowany projektant nie mógł odmówić takiego pomysłu. Od tego czasu rozpoczęła się seria udanych perfum marki C.Klein. Komentatorzy twierdzą że udało się tym zapachom uchwycić ducha lat osiemdziesiątych.
Od tamtych czasów powstały między innymi takie linie perfum jak; Obsession (1985 rok dla kobiet, 1986 rok dla mężczyzn), CK One (1994 rok, jedne z pierwszych perfum sprzedawanych jako unisex), Euphoria (2005 rok dla kobiet, 2006 rok dla mężczyzn).
Wszystkie perfumy Klein są wydawane w parach, aby zarówno kobiety, jak i mężczyźni mogli cieszyć się ich nutami zapachowymi. Ponadto nazwa Calvin Klein kojarzy się z tworzeniem zapachów „unisex”, które w swoim czasie narobiły dużego hałasu na rynku. Jednak popularność marki nie słabnie, co oznacza, że wciąż będą pojawiać się nowe perfumy od Kleina. Perfumy Calvin Klein produkowane są przez właściciela licencji, którym aktualnie jest firma Coty.
WięcejW 1968 roku założył sklep z płaszczami „Klein Calvin Klein Limited” w hotelu "Hotel York" w Nowym Jorku. We wrześniu 1969 roku, Klein pojawił się na okładce czasopisma Vogue. W latach siedemdziesiątych Calvin Klein do swojej kolekcji damskiej dodał sportowe klasyczne marynarki i bieliznę. W tych latach stworzył też słynne jeansy z nazwą umieszczoną na tylnej kieszeni.
Pod koniec 1970 roku firma próbowała zaistnieć w branży perfumeryjno - kosmetycznej tworząc własne perfumy i kosmetyki Calvin Klein. Szybko jednak wycofała się z rynku z dużymi stratami finansowymi.
Designerskie jeansy i bokserkiW 1980 roku, gdy szał na designerskie jeansy osiągnął apogeum, Calvin Klein wprowadził w kolekcji bielizny bardzo udaną linię bokserek. Biznes bieliźniany Calvina Kleina, promowany w roku 1990 przez gigantyczne billboardy stał się tak wielkim sukcesem, że jego kalesony stały się nazywane jako „Calvins”. Pod koniec 1987 roku firma przeżywała poważne problemy finansowe.
Chociaż firma stała niemal w obliczu bankructwa w 1992 roku udało się odzyskać i zwiększyć opłacalność jego imperium na resztę lat dziewięćdziesiątych. Kolekcja zegarków i biżuterii stała się częścią oferty marki w roku 1997. Logo firmy " CK "zdobi wiele produktów w swojej linii i jest rozpoznawalne na całym świecie. Calvin Klein w 2002 sprzedał swoje imperium koncernowi Phillips-VanHeusen za 430 milionów dolarów.
Najmodniejszy fetysz ŚwiataCK wykreował modę unisex i stworzył najmodniejszy fetysz świata - szeroką gumkę przy bieliźnie z inicjałem CK . Jest najmłodszym projektantem uhonorowanym prestiżową nagrodą Amerykańskich Krytyków Mody - Coty.
Styl Kleina można określić jako nieskomplikowany i bardzo oszczędny, bazujący na naturalnych tkaninach i neutralnych barwach. Swoje produkty reklamował w sposób kontrowersyjny, przesiąknięty erotyzmem. Często bulwersował opinię publiczną, angażując do reklam bardzo młode, półnagie modelki. Na modowe imperium nowojorskiego projektanta Calvin Klein składają się kolekcje ubrań, obuwie, zegarki, biżuteria, perfumy i kosmetyki. Seria CK IN2U w tym też perfum, zostaje dedykowana pokoleniu ludzi wychowanych w kulturze SMS-ów, blogów i IPOD-a.