Styl domu Cacharel definiuje bardzo precyzyjny duch mody, łączący świeżość, romantyzm i swobodę. Pod koniec lat 70. ubiegłego stulecia marka zdecydowała się wejść do świata perfumerii. Anais Anais to pierwsze perfumy Cacharel, które ujrzą światło dzienne w 1985 roku. Sukces jest olśniewający, a urzekający zapach stanie się cennym sojusznikiem wielu młodych dziewcząt w kluczowym momencie ich życia.
Nad stworzeniem kompozycji pracował zespół czterech perfumiarzy, a mianowicie Paul Leger, Raymond Chaillan, Robert Gonnon i Roger Pellegrino. Pierwszy z nich jest autorem kultowego klasyka jakim są perfumy Givenchy Gentleman, spod ręki drugiego wyszły głośne i kontrowersyjne perfumy Yves Saint Laurent Opium Pour Homme, trzeci skomponował w 1969 roku ponadczasowe perfumy Lancome O De Lancome. Natomiast ostatni jest twórcą męskich i ponadczasowych perfum Armani Eau Pour Homme. To właśnie on umieścił Lily of Casablanca w sercu Anais Anais, tak aby odpowiadała młodym dziewczętom.
Mówiąc dokładniej młodzieńcza esencja została zaprojektowana do śledzenia przejścia od okresu dojrzewania do dorosłości w sposób olfaktoryczny. Potrzebny był do tego słodki i romantyczny zapach, który uspokaja nastoletnie dziewczyny. Dlatego ta wdzięczna kompozycja przekazuje obraz czystej i delikatnej młodej osoby, która z rosnącą zmysłowością zbliża się do dorosłości. Po wydaniu perfum sukces przekroczył wszelkie oczekiwania, sprzedano ponad 250 milionów butelek na całym świecie. To wydarzenie poruszy wiele matek, ponieważ 3000 małych dziewczynek otrzyma w tym samym roku imię Anais. Nazwa, która oznacza więcej niż perfumy, to prawdziwa legenda.
Orientalna lilia casablanca jest wszechobecna w kompozycji co nadaje jej niezrównanej miękkości i delikatności. Uformowana wokół akordu białych kwiatów czerpie swój początek z zielonych nut lawendy i galbanum. Te piękne i subtelne tony harmonijnie połączono z owocową świeżością bergamotek i cytryn i wysublimowano kwiatami pomarańczy. Nieskończenie kwiatowe i kobiece serce wypełnia bukiet złożony z marokańskiego jaśminu, konwalii i upojnej tuberozy. Irys i ylang-ylang zaznaczają swój ślad dodając lekkiej i pudrowej słodyczy. Ku podstawie otwiera się bardziej drzewny szlak z głęboką obecnością wetywerii, sandałowca i cedru. Całość ozdabia ciepła woń bursztynu i zmysłowe aromaty kadzidła i piżm.
Flakon jest jak kompozycja, wykonana w delikatnych kolorach. Biały opalizujący kolor szkła jest zgodny z obecnym trendem. Anais jest odbiciem róży gotowej do kwitnienia. Ponieważ definiuje przejście w dorosłość, na pewno spodoba się nastolatkom na całym świecie. Słodkie, kwiatowe, delikatne i romantyczne nuty zapachowe uczyniły z tych perfum ponadczasową legendę.