Bvlgari to rodzinna firma włoskich jubilerów posiadająca sieć sklepów z artykułami luksusowymi. Firmę założył w 1884 roku Sotirios Voulgaris.

Sotirio Bulgari
Nazwa firmy jest pochodną nazwiska fundatora, a litera „V” w słowie jest klasycznym łacińskim znakiem alfabetu oznaczającym literę „U”. Słowo wymawia się po prostu tak, jakby były pisane „ Bulgari ”.

Voulgaris był greckim emigrantem, który osiedlił się we Włoszech. Sotirio przeniósł się do Rzymu w 1880 roku mając w kieszeni tylko 18 centów. Od wczesnych lat młodzieńczych wykazywał się niesamowitymi umiejętnościami w pracy z metalami szlachetnymi. Po pracy w kilku zakładach o profilu jubilerskim, Sotirio otworzył w 1884 swój własny sklep.

Fundamentem znaków towarowych stylu Bvlgari zostały akcenty starożytnych Rzymian i Greków. Wkrótce Bulgari otworzył kilka następnych sklepów we Włoszech. Jego synowie Constantino (1889-1973) i Giorgio (1890-1966) byli  aktywnie zaangażowani w działalność firmy i pracowali dla niej całe swoje życie.

Dziś przedstawiciel czwartej generacji rodu Bulgari Francesco Trapani jest menedżerem firmy. Po czterech pokoleniach ciężkiej i twórczej pracy  firma  Bvlgari   posiada 230 punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. W tej chwili firma posiada rozszerzoną linię produktów: torebki, paski, zegarki, okulary, luksusowe perfumy i sieć hoteli. Marka ma i pozyskuje coraz większą liczbę zwolenników na całym świecie.

We wczesnych latach ekspansji firmy Bulgari jedną z zawziętych zwolenniczek była Elizabeth Taylor. Jej przyjaciele żartowali, że tylko ona wie, co w języku włoskim oznacza słowo „ Bulgari ”. Na wystawie z okazji jubileuszu 125 lecia istnienia firmy, cała sekcja poświęcona była dobytkowi Elizabeth Taylor. Wśród eksponatów znalazł się wart 20 milionów dolarów pierścionek zaręczynowy, podarunek od Richarda Burtona, oczywiście marki Bvlgari .

Styl marki jest łatwo rozpoznawalny przez  zamieszczanie na wyrobach starożytnych elementów romańskich, greckich, włoskiego renesansu i później wprowadzone akcenty sztuki paryskiej i Art Deco. Marka pozostaje wierna swoim korzeniom produkując biżuterię i akcesoria używając dodatkowych elementów i kompaktowych zaokrąglonych form, które są bogato zdobione klejnotami  w różnych kolorach i kombinacjach. Biżuteria tej marki, początkowo wzorowana na sztuce greckiej i rzymskiej charakteryzuje się specyficznym limitowanym i bardzo cenionym stylem.

Na początku lat dziewięćdziesiątych firma poszerzyła swój asortyment o luksusowe perfumy i kosmetyki pielęgnacyjne, podbijając światowe rynki. Pierwsze perfumy oferowane przez markę nazywały się Eau Parfumee au Vert i ukazały się w 1992 roku. Stosując te same innowacyjne zasady jak przy tworzeniu dzieł jubilerskich, Bulgari  wykreował kolekcję perfum, które są równie luksusowe i wyjątkowe pod każdym względem. Bvlgari  wypuscił na rynek do tej pory 79 zapachów. 
Zobacz: