Bvlgari to rodzinna firma włoskich jubilerów posiadająca sieć sklepów z artykułami luksusowymi. Włoski luksus z grecką tradycją – rodzina Bulgari wywodzi się z dynastii złotników osiadłej w Rzymie w XIX wieku. Perfumy są w asortymencie od 1993 roku i wraz z podobnymi do biżuterii flakonami stały się znakiem rozpoznawczym marki.
Bvlgari - perfumyNa początku lat dziewięćdziesiątych firma poszerzyła swój asortyment o luksusowe perfumy i kosmetyki pielęgnacyjne, podbijając światowe rynki. Pierwsza kompozycja perfum Bvlgari nazywała się Eau Parfumee au Vert i ukazały się w 1992 roku. Stosując te same innowacyjne zasady jak przy tworzeniu dzieł jubilerskich, Perfumy damskie i męskie Bvlgari należą podobnie jak biżuteria marki do wykreowanych kolekcji, które są równie luksusowe i wyjątkowe pod każdym względem. Perfumy marki Bulgari ukazały się na rynku do tej pory w ponad 80-ciu odsłonach.
WięcejŚwieże, inspirujące, romantyczne, pobudzające i zmysłowe lub wyraziste, oryginalne zapachy: bez względu na to, jakie to perfumy, Bulgari oferuje szlachetne perfumy klasy luksusowej i wysokiej sztuki perfumeryjnej, które wzbogacają życie swoją fascynującą charyzmą. Podkreśl osobowość, spraw sobie wspaniały klasyczny prezent w postaci zapachu cenionej i znanej marki. Mężczyźni i kobiety mogą kupić swoje ulubione perfumy Bvlgari online, dla siebie lub jako prezent. Wysoka jakość nie musi być bezcenna.
Bvlgari jako część luksusowej firmy LVMHBvlgari jest od 20122 roku częścią Moet Hennessy Louis Vitton, w skrócie LVMH. Z biegiem czasu, zmienia nazwę Bulgari na klasyczną łacińską pisownię Bvlgari, w którym litera U nadal V napisane jak jest. Poszczególne nazwy produktów są zgodne z tym projektem, na przykład Atlantiqve lub Blv. Perfumy Bulgari są zawsze opracowywane w oryginalny sposób przez wielkich mistrzów perfumerii z wykorzystaniem doskonałych składników. Należą do nich światowej sławy francuski perfumiarz Jaques Cavallier, szef perfumerii w Louis Vuitton od 2012 roku, perfumiarz Daniela Andrier, która stworzyła już wiele zapachów, w tym dla Prady, oraz Alberto Morillas, mistrz perfumiarstwa w Firmenich, właściciel Mizensir marka i jeden z największych perfumiarzy na świecie. Jaques Cavallier jest między innymi „nosem” perfum Bvlgari Aqva pour Homme, stworzył Aqva pour Homme Atlantiqve i niektóre zapachy ze szlachetnej kolekcji Le Gemme. Alberto Morillas jest twórcą Blv pour Homme, zapachów z kolekcji Omnia i Bvlgari Man, a także z kolekcji Goldea, w tym Goldea The Roman Night.
Początki firmyFirmę założył w 1884 roku Sotirios Voulgaris. Nazwa firmy jest pochodną nazwiska fundatora, a litera „V” w słowie jest klasycznym łacińskim znakiem alfabetu oznaczającym literę „U”. Słowo wymawia się po prostu tak, jakby były pisane „Bulgari”. Voulgaris był greckim emigrantem, który osiedlił się we Włoszech. Sotirio przeniósł się do Rzymu w 1880 roku, mając w kieszeni tylko 18 centów. Od wczesnych lat młodzieńczych wykazywał się niesamowitymi umiejętnościami w pracy z metalami szlachetnymi. Pracował w kilku zakładach o profilu jubilerskim. W roku 1884 Sotirio otworzył w 1884 swój własny sklep.
Znak towarowy marki BvlgariFundamentem znaków towarowych stylu Bvlgari zostały akcenty starożytnych Rzymian i Greków. Wkrótce Bvlgari otworzył kilka następnych sklepów we Włoszech. Jego synowie Constantino (1889-1973) i Giorgio (1890-1966) byli aktywnie zaangażowani w działalność firmy i pracowali dla niej całe swoje życie.
Rozwój i osiągnięcia markiDziś przedstawiciel czwartej generacji rodu Bulgari Francesco Trapani jest menedżerem firmy. Po czterech pokoleniach ciężkiej i twórczej pracy firma Bvlgari posiada 230 punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. W tej chwili firma posiada rozszerzoną linię produktów: torebki, paski, zegarki, okulary, luksusowe perfumy i sieć hoteli. Marka ma i pozyskuje coraz większą liczbę zwolenników na całym świecie.
We wczesnych latach ekspansji firmy Bulgari jedną z zawziętych zwolenniczek była Elizabeth Taylor. Jej przyjaciele żartowali, że tylko ona wie, co w języku włoskim oznacza słowo „ Bulgari ”. Na wystawie z okazji jubileuszu 125 lecia istnienia firmy, cała sekcja poświęcona była dobytkowi Elizabeth Taylor. Wśród eksponatów znalazł się wart 20 milionów dolarów pierścionek zaręczynowy, podarunek od Richarda Burtona, oczywiście marki Bvlgari.
Styl marki jest łatwo rozpoznawalny przez zamieszczanie na wyrobach starożytnych elementów romańskich, greckich, włoskiego renesansu i później wprowadzone akcenty sztuki paryskiej i Art Deco. Marka pozostaje wierna swoim korzeniom, produkując biżuterię i akcesoria używając dodatkowych elementów i kompaktowych zaokrąglonych form, które są bogato zdobione klejnotami w różnych kolorach i kombinacjach. Biżuteria tej marki, początkowo wzorowana na sztuce greckiej i rzymskiej charakteryzuje się specyficznym limitowanym i bardzo cenionym stylem.