Burberry Group PLC to brytyjski luksusowy dom mody z siedzibą w Londynie. Marka koncentruje się głównie na sprzedaży trenczy, odzieży wierzchniej, akcesoriów mody, perfum, okularów przeciwsłonecznych i kosmetyków.
Perfumy BurberryOprócz linii modowej i akcesoriów, marka oferuje ekskluzywną linię perfum dla kobiet i mężczyzn, wiele w butelkach ozdobionych firmowym podpisem. Zapachy w kratkę to perfumy Burberry, który słyną z europejskiej powściągliwości i oryginalności. To markowe akcesoria, które doskonale wpisują się w wizerunek Burberry i odzwierciedlają zasady klasycznej elegancji i luksusu. Perfumy marki Burberry produkowane są w porozumieniu z Inter Parfums. Pierwsze perfumy Burberry for Men, ukazały się w 1981 roku a najnowsze My Burberry Blush w roku 2017.
WięcejFirma Burberry została założona w 1856 roku, kiedy to 21-letni Thomas Burberry, były praktykant sukiennika, otworzył własny sklep w Basingstoke w Hampshire w Anglii. W 1870 roku przedsiębiorstwo ustabilizowało się i zaczęło koncentrować się na rozwoju. W 1879 roku firma Burberry wprowadziła do swojej oferty gabardynę, wytrzymałą, wodoodporną, ale oddychającą tkaninę. Burberry było oryginalną nazwą firmy, dopóki nie stała się „Burberrys". Powodem był fakt iż samoistnie wielu klientów z całego świata zaczęło nazywać ją „Burberrys of London". W 1999 roku nazwa została przywrócona do oryginału. Jednak nazwa „Burberrys of London" jest nadal widoczna na wielu starszych produktach. W 1891 roku firma otworzyła sklep w Haymarket w Londynie.
Logo markiLogo marki, rycerz na koniu został opracowany w 1901 roku. Logo zawiera łacińskie słowo „PRORSUM", czyli do przodu. Zarejestrowano go jako znak towarowy w 1909 roku.
Słynny trencz markiPrzystosowany do potrzeb personelu wojskowego, „trencz” narodził się podczas pierwszej wojny światowej. Trencz nosili brytyjscy oficerowie w okopach. Po wojnie stał się popularny wśród ludności cywilnej. Kultowa kratka Burberry jest używana od co najmniej lat dwudziestych XX wieku, głównie jako podszewka w swoich słynnych trenczach.
Odzież lotniczaFirma specjalnie zaprojektowała odzież lotniczą. W 1937 roku AE Clouston i Betty Kirby-Green pobiły rekord świata w najszybszym powrocie z Londynu do Kapsztadu. Lot odbył się samolotem sponsorowanym przez markę. Firma Burberry była niezależną, kontrolowaną przez rodzinę firmą do 1955 roku, kiedy to Great Universal Stores (GUS) przejął prawo własności. W latach 2000-2005 GUS zbył udziały w firmie. Burberry Group PLC została wprowadzona na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych w lipcu 2002 roku.
Brytyjska potęga modowaStroje marki pojawiły się w tak znanych filmach jak „Breakfast at Tiffany's” i „Casablanca”. Dziś znak firmowy marki - kraciasty wzór w kolorach bieli, czerni, czerwieni i piasku - jest symbolem jakości. Ten rysunek był szczególnie popularny w latach 70. i od tego czasu stał się jednym z symboli Wielkiej Brytanii. Marka jest symbolem brytyjskiej potęgi modowej, nieprzemijającej klasyki i elegancji. Jest firmą, która w swojej historii przeszła wielką metamorfozę. Nie poddała się bankructwu, kiedy to prestiżowe damy mody wykluczyły ją z oferty, po tym jak w latach osiemdziesiątych logo firmy stało się symbolem brytyjskich dresiarzy. Dzięki uznaniu rodziny królewskiej oraz zatrudnieniu nowych projektantów, marka znów stała się silna.