Bottega Veneta jest włoskim domem luksusowych towarów i mody, znanym ze swoich wyrobów skórzanych sprzedawanych na całym świecie, a także męskiej i damskiej odzieży gotowej do noszenia. Założona w 1966 roku w Vicenza, Veneto w północno-wschodnich Włoszech. Jego atelier znajduje się w willi z 18-tego wieku w Montebello Vicentino, a jej siedziba znajduje się w Lugano (Szwajcaria) z siedzibami w Mediolanie i Vicenzy we Włoszech.
Bottega Veneta została założona przez przedsiębiorców Michele Taddei i Renzo Zengiaro.
Michele Taddei poślubił Laurę Braggion, która wraz z nim rozwinęła firmę. Wiele lat później, po odejściu Michele Taddei z firmy, Vittorio i Laura Moltedo (Laura wcześniej była żoną Taddei) przejęli firmę.
Nazwa firmy pochodzi od nazwy „Venetian sklep” w języku włoskim. Celem założenia spółki była produkcja rzemieślniczych wyrobów skórzanych. Firma opracowała charakterystyczny splot skórzany o nazwie intrecciato, który był używany do zdobienia na zewnątrz wielu produktów i stał się powszechnie kojarzony z marką Bottega Veneta. Intrecciato było punktem wyjścia dla ewolucji Bottega Veneta i nadal jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów marki.
W latach 70-tych XX wieku firma zaczęła reklamować się z linią etykiet „Kiedy masz własne inicjały". Do początku lat 80-tych XX wieku Bottega Veneta była faworytem klientów z międzynarodowej elity, w tym Jacqueline Kennedy Onassis i cesarzowej Farah Pahlavi. Andy Warhol nakręcił krótki film dla firmy w 1980 roku. Zengiaro i Taddei wycofali się z firmy w latach 90-tych.
W latach osiemdziesiątych majątek Bottega Veneta zaczął topnieć a firma podupadać. Firma zmieniła swój wizerunek i zaczęła oznaczać logo BV na swoich produktach. W lutym 2001 roku firma walcząca o przetrwanie została przejęta przez Gucci Group.
Tom Ford, wówczas dyrektor kreatywny grupy Gucci, zatrudnił Tomasa Maiera, który wcześniej pracował u Soni Rykiel i w firmie
Hermes, jako dyrektora kreatywnego Bottega Veneta w czerwcu tego roku.
Po otrzymaniu pełnej kontroli nad firmą, od projektu produktu, produkcji, sprzedaży po reklamę, Tomas Maier postanowił przywrócić markę do pierwotnej tożsamości. Usunął widoczne logo z produktów marki, podkreślił charakterystyczny splot intrecciato i zwrócił uwagę firmy na produkcję rzemieślniczą. Bottega Veneta zaprezentowała w lutym 2005 roku swój pierwszy pokaz mody damskiej, a pierwszy a mody męskiej na pokazie w 2006 roku. W tym samym roku firma wprowadziła swoją pierwszą linię biżuterii i rozgałęziła się również na projektowanie wnętrz i mebli. Niedługo potem oferta marki była stanowczo bardziej pokaźna i zawierała; torebki, małą galanterię skórzaną, torby i walizki podróżne, buty, odzież damską, biżuterię, odzież męską, meble, akcesoria do domu, zegarki i perfumy.
Marka obecnie należy do francuskiej międzynarodowej grupy Kering. Perfumy Bottega Veneta w latach 2011 do 2018 wprowadzone zostały na rynek w 17 odmianach. Ostatnie z nich to perfumy
Bottega Veneta pour Homme z 2017 roku.