Thierry Mugler krótka historia marki

Thierry Mugler
Studiując taniec od najmłodszych lat, Thierry Mugler dołączył do Baletu Opery Narodowej w Renie w wieku 14 lat.

Tańcząc zawodowo przez sześć lat, Mugler rozwinął uznanie i zrozumienie wykonywania sztuki. Podczas tańca uczęszczał także do Szkoły Sztuki Dekoracyjnej w Strasburgu, która doprowadziła go do zaprojektowania własnych ubrań.

W wieku 20 lat Mugler przeniósł się do Paryża, gdzie zaczął projektować dla butiku Gudule. Dwa lata później rozpoczął niezależne projektowanie w Paryżu, Londynie, Mediolanie i Barcelonie dla gotowych domów mody.

W 1973 r. Mugler uruchomił swoją pierwszą linię odzieży „Café de Paris”. Azzedine Alaia dołączył do Muglera i zaczął pomagać w projektowaniu swoich dzieł, pracując dla niego aż do późnych lat siedemdziesiątych.

W następnym roku stworzył własną wytwórnię. W 1976 r. dziennikarka modowa Melka Treanton poprosiła go o pokazanie swojej kolekcji w Tokio, a dwa lata później Mugler otworzył swój pierwszy butik w Paryżu. W tym samym czasie Mugler uruchomił jedyną męską kolekcję.

W 1988 roku wyprodukował swoją pierwszą książkę „Thierry Mugler, Photographer”.

Wraz z rozwojem sukcesu, Mugler budował nazwę swoich pokazów na wybiegach, a do 1992 roku; zaprojektował swoją pierwszą kolekcję haute couture. W tym samym roku wydał swoje pierwsze perfumy „Angel”. W 1994 r. Mugler uruchomił linię „Scratched”, która zawierała nierówne hemliny i dekolty.

W ciągu następnych dwóch lat otworzyło się więcej jego butików, a w 1997 r. Mugler wydał swój pierwszy męski zapach „A * MEN”.

W 1998 r. Mugler był pierwszym projektantem, który stworzył wirtualny pokaz mody na komputerze, a rok później Mugler wydał swoją drugą książkę „Fashion Fetish Fantasy”.

Kolejny zapach został wydany w 2005 roku – „Alien”. W tym samym roku Mugler otworzył „Warsztaty – Perfumy Thierry Mugler„, aby nauczać kunsztu i wiedzy, jak tworzyć zapachy.

W 2007 roku Mugler wprowadził do sprzedaży kolekcję pięciu innych substancji zapachowych, a pomysł produkcji perfum pozwolił wzmocnić jego obecność na rynku modowym. W następnym roku uruchomiono linię kosmetyków. Dwa lata później w 2010 r. Mugler uruchomił stronę internetową womanity.com, miejsce, w którym kobiety wyrażają swoją kobiecość i wizje.

W 2009 roku Mugler został dyrektorem artystycznym Beyonce „I Am? World Tour „i zaprojektował wszystkie kostiumy spektakli.

Nicola Formichetti została ogłoszona nowym dyrektorem kreatywnym we wrześniu 2010 r. Formichetti zmieniło marki nazwane Mugler. W następnym roku wprowadził na rynek pierwszą linię odzieży męskiej.

Opisywany jako „dynamiczny projektant”, Thierry Mugler pracował z niektórymi z najbardziej znanych postaci na świecie. Beyonce, Lady Gaga i Mylene Farmer są zwolenniczkami Thierrego Muglera. Znany z wyjątkowych pokazów na wybiegu, Mugler zawsze tworzy spektakl. Jego styl to najlepsza femme fatale, elegancja z kobiecą sylwetką podkreśloną przez ostre cięcia.