Historia Dolce & Gabbana

marka Dolce & Gabbana
Luksusowy włoski dom mody Dolce & Gabbana został założony w 1985 roku przez Domenico Dolce i Stefano Gabbana. Dwaj projektanci, którzy w 1985 r. mieli mniej niż 2000 USD, zostali uznani za „najpotężniejszych projektantów naszych czasów” i należą do najbogatszych ludzi we Włoszech.

Dolce i Gabbana w dzieciństwie

Domenico Dolce urodził się w 1958 roku w małym miasteczku na Sycylii. Wychował się w rodzinie miłośników mody. Jego ojciec był krawcem, a matka była sprzedawcą tkanin i ubrań. To naturalne, że znalazł sposób, by wyrazić swoją osobowość i styl. Dużo się też nauczył od swoich rodziców, pracując w swojej małej fabryce ubrań podczas dorastania.

Stefano Gabbana miał zupełnie inne pochodzenie. Urodził się w 1962 roku w Mediolanie w weneckiej rodzinie. Jego matka była pracownikiem pralni, a jego ojciec pracował w drukarni. W rzeczywistości dopiero po ukończeniu 15 lat zainteresował się modą. Przyznaje jednak, że to Dolce nauczył go wszystkiego, co powinien wiedzieć o projektowaniu mody.

Jak narodziła się marka Dolce & Gabbana
Domenico Dolce i Stefano Gabbana spotkali się w 1980 roku w nocnym klubie w Mediolanie, zaledwie 5 lat przed założeniem ich marki. W tym czasie obaj pracowali dla projektanta mody Giorgio Correggiari jako jego asystenci. Spędzili kilka lat jako koledzy i, najwyraźniej myśląc o swoim przyszłym przedsięwzięciu, stworzeniu słynnej marki Dolce & Gabbana. W 1982 roku porzucili pracę i założyli studio projektowe, w którym nadal pracowali dla innych marek, dopóki nie założyli swojej. Trzy lata później, w 1985 roku, narodziła się marka Dolce & Gabbana.

Inspiracja

Odnosząca sukcesy marka modowa, Dolce & Gabbana sama w sobie jest źródłem inspiracji. Ich kobiece i uwodzicielskie damskie kolekcje pokazują kobiety w najlepszym świetle. Skąd dwaj projektanci czerpią inspirację?

Oto, co Gabbana mówi na ten temat w jednym z wywiadów: „Codzienne życie. Inspiracja może pochodzić z wielu rzeczy, ale głównie wynika z obserwacji tego, co dzieje się wokół nas na świecie, od obserwacji ludzi, których spotykamy na ulicy, w restauracjach lub w klubach. Książka, film, piosenka … wszystko! ”

Innym źródłem inspiracji dla modowego duetu są podróże we wszystkich jego przejawach. Obaj projektanci uwielbiają podróżować i zwiedzać różne kultury, zanurzając się w lokalną kulturę, kolory, podejście i urok każdego miejsca, które odwiedzają. Prawie każde wspomnienie z podróży znajduje swoje miejsce w kolekcjach mody, kosmetykach i kampaniach reklamowych.

Madonna – ulubiona klienta Dolce & Gabbana i wierna fanka

Jednym z największych fanów Dolce & Gabbana jest nikt inny jak kultowa gwiazda muzyki pop Madonna. Najwyraźniej dzielą się z nią tymi samymi ciepłymi uczuciami, ponieważ obaj projektanci są bardziej niż szczęśliwi, że zajmą się zarówno garderobą osobistą, jak i sceniczną Madonny, kiedy tylko ich poprosi. Ich współpraca rozpoczęła się w 1993 roku, gdy dwaj słynni włoscy projektanci stworzyli ponad 1500 kostiumów do światowej trasy koncertowej Madonny „The Girlie Show”.

W 2000 r. ubierali także Madonnę i jej zespół na ósmy studyjny album wokalistki „Music”. Zaprojektowali nawet całe tło dla trasy koncertowej albumu, po raz kolejny nadając całemu zespołowi ogólnoświatowy sukces. W 2010 roku trio wypuściło ekskluzywną linię okularów przeciwsłonecznych o nazwie MDG.

Oprócz Madonny, Dolce & Gabbana współpracuje z najpopularniejszymi gwiazdami w Hollywood, takimi jak Brad Pitt, Bruce Willis, Demi Moore, Victoria Beckham, Kylie Minogue, Beyonce Knowles, Catherine Zeta-Jones, Salma Hayek i Angelina Jolie.

Kryzys gospodarczy i przemysł mody oczami Dolce i Gabbana

Po 30 latach sukcesów w branży modowej, Dolce i Gabbana nie stanęły przed jednym lub dwoma wyzwaniami. Kryzys gospodarczy był jednym z tych wyzwań, które sprawiły, że zastanowili się nad swoimi priorytetami i ponownie zastanowili się nad swoją działalnością w nowych trendach rynkowych.

Oto, jak opisuje to Stefano Gabbana: „Branża osiągnęła bardzo ważny punkt zwrotny. Kryzys, który uderzył, był nie tylko kryzysem ekonomicznym, ale także tym, który dotknął wszystkich aspektów świata, który uważał się za odporny na trendy rynkowe. Dla wszystkich było to sprawdzianem rzeczywistości, a jeśli tak, to przynosiło pokorę światu mody i luksusu w ogóle „.

Domenico Dolce dodaje: „Przybyliśmy z czasów, kiedy było za dużo wszystkiego i byliśmy zmuszeni do ponownego przemyślenia wielu rzeczy. Nie można już było popełniać błędów, dokonywać niewłaściwych inwestycji ani marnować czegokolwiek. Musieliśmy przejrzeć wszystkie procedury firmy, aby wyeliminować wszystko, co było zbędne, i ponownie odkryć nową efektywność, która była bardziej zgodna z dzisiejszą sytuacją. ”

Trendy a styl

Jak każdy projektant mody, zarówno Dolce, jak i Gabbana chcą stworzyć kolejny trend w modzie. Nie boją się popełnić błędu Przyjmuje jednak, że każdy popełniony przez nich błąd jest dla nich okazją do nauki i dostosowania się do nowych okoliczności.
Nie są szczególnie zainteresowani koncepcją „trendu”, ponieważ trendy w modzie mają obecnie bardzo krótkie życie, często nietrwające nawet jeden sezon. Dlatego koncentrują się na tworzeniu stylu, a nie trendów mody-ubrań, które przetrwają mimo trendów sezony. W swoim stylu łączą włoskie tradycje i ponadczasowe projekty, które wytrzymują próbę czasu.

Tajemnica sukcesu

Wszyscy wiedzą, że nie ma uniwersalnej recepty na sukces. W przypadku Dolce i Gabbana przepis zawiera przede wszystkim miłość i szacunek. Kolejną siłą napędową rozwoju ich marki są częste argumenty. Rzadko się z tym zgadzają, więc dużo argumentują, ale ich argumenty rodzą nowe idee i koncepcje, które wpływają na sukces i dobrobyt marki.

10 interesujących faktów na temat dwóch słynnych włoskich miliarderów i ich światowej sławy marki:

-Kiedy Domenico Dolce był dzieckiem, jego marzeniem było pracować dla Giorgio Armaniego. Dzięki Bogu, to się nie spełniło!

-Domenico Dolce stworzył swoją pierwszą sztukę (męskie spodnie), gdy miał zaledwie 6 lat!

-Dolce i Gabbana byli nie tylko partnerami biznesowymi, ale i romantycznymi partnerami. W 2005 r. rozstali się i pozostali osobno do 2008 r., kiedy znowu byli razem.

-Ich pierwszy butik nie został otwarty w Mediolanie ani w żadnym innym europejskim mieście, ale w Tokio w Japonii (rok 1989).

-Dolce i Gabbana byli oficjalnymi sponsorami i projektantami włoskiej reprezentacji piłkarskiej od 2006 roku. Współpracowali również z klubem piłkarskim AC Milan i Chelsea.

-Najbardziej kontrowersyjne reklamy modowe należą do marki Dolce & Gabbana. Została uruchomiona w 2007 roku i przedstawia mężczyznę trzymającego kobietę na ziemi z kilkoma innymi mężczyznami będącymi świadkami tej sceny.

-Mają singiel muzyczny! Być może trudno w to uwierzyć, ale duet mody wydał singiel z napisem „D & G is love”.

-Samochód Citroën, który został zaprojektowany z pomocą Dolce i Gabbany.

-„Złota edycja” ulubionego napoju Martini jest produkowana we współpracy z Dolce i Gabbaną.

-Dolce i Gabbana nawiązali współpracę z producentami telefonów Motorola i Sony Ericsson, aby wyprodukować dwa telefony komórkowe pod marką modową.

Perfumy Dolce & Gabbana są prawdziwym ucieleśnieniem śródziemnomorskiego luksusu i włoskiego wyrafinowania. Oferują imponującą, luksusową kolekcję zapachów zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, które urzekają specyficzną esencją marki modowej.
Ich męskie perfumy są męskie, charyzmatyczne i eleganckie, a ich damskie zapachy są wyjątkowo kobiece i zmysłowe. Mężczyźni i kobiety, których fascynują zapachy Dolce & Gabbana, nie mają wieku-tak jak sam styl!

Lista niektórych perfum Dolce & Gabbana dostępnych w naszym sklepie www.e-perfumy.sklep.pl:

The One Grey
Dolce & Gabbana The One Grey

Dolce & Gabbana Dolce Garden
Dolce & Gabbana Dolce Garden

Dolce & Gabbana Light Blue Italian Zest Pour Homme
Dolce & Gabbana Light Blue Italian Zest Pour Homme

Dolce & Gabbana Light Blue Italian Zest
Dolce & Gabbana Light Blue Italian Zest

Dolce & Gabbana The Only One woda
Dolce & Gabbana The Only One

Inne perfumy Dolce & Gabbana dostępne w naszej perfumerii:

Dolce & Gabbana 3 L'Imperatrice
Dolce & Gabbana 3 L’Imperatrice

Dolce & Gabbana Dolce
Dolce & Gabbana Dolce

Dolce & Gabbana Light Blue
Dolce & Gabbana Light Blue

The One
Dolce & Gabbana The One

Dolce & Gabbana The One for Men
Dolce & Gabbana The One for Men

Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso
Dolce & Gabbana Pour Homme Intenso

Dolce & Gabbana Light Blue pour Homme
Dolce & Gabbana Light Blue pour Homme